Litt vĂĄrstemning

I går kveld fikk jeg endelig ladet batteriet på det lille Canon kameraet mitt, og jeg tok det med meg da jeg gikk på jobben. Tenkte at jeg skulle søymfare grøftekantene på veg hjem, for jeg har fortsatt ikke klart å fått tatt noe bilde av hestehoven.

Jeg gikk med bøyd hode som en blodhund å glante ned ved siden av fortauet, og folk glante litt rart på meg for siden jeg ikke fant noen hestehov å ta bilde av, ja da så det bare helt dust ut, hehehe!! Det fantes ikke en eneste plante langs min vei, snodig!!

Da jeg løftet blikket derimot så fant jeg da heldigvis noe å ta bilde av, for på trær og busker var det knopper i alle størrelser og former. Dette treet står ved inngangen til borettslaget nedenfor der jeg bor, men jeg husker ikke hvilken sort det er nå. Det får jeg nok se om en måned eller så :o))

Når man vil ha et bilde er det utrolig hvilke gymnastiske øvelser man foretar for å få det… Jeg så noen hvitveis ovenfor i steinrøysen, og for å komme dit måtte jeg klarte oppover. Det så nå iallefall helt dust ut, for jeg er jo så stiv i leddene at det ikke er så lett med sånne klatreoppgaver. Det var ikke bare bare å komme seg ned igjen heller, og jeg holdt nesten på å stupe fremover så lang jeg var… Heldigvis var det en gren i nærheten som jeg fikk tak i!!

Helt ærlig så vet jeg ikke om dette er påskeliljer eller om det er pinseliljer…. Er det varmt og snøen forsvinner tidlig så blomstrer de deretter, men nå som det har vært kjøligere har de ikke kommet ordentlig enda. Fine er de nå uansett når de først springer ut!

På min ferd hjemover ble jeg så innmari tett, og jeg misstenker at det var en allergisk reaksjon…. I tillegg ble jeg veldig sliten og trøtt noe som har gjort at jeg har sittet å glippet med øynene i hele kveld.

#vår #natur #knopper #påskeliljer #pinseliljer #hitveis #planter #vårstemning #allergi #trøtt #blogg

6 kommentarer
    1. Hahah..syns jeg ser deg..ja, det er trim ĂĄ fotografere naturen..hihih. Er nok et merkelig syn noen ganger jeg ogsĂĄ… Flotte blomster og vĂĄr du har fĂĄtt bilder av! Men du mĂĄ være forsiktig da..sĂĄ du ikke ødelegger deg pĂĄ fotojakt!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Knis, jeg skal forsøke så godt jeg kan, men jeg blir så vanvittig engasjert skjønner du :o)) Glemmer helt at jeg ikke er så myk og sprek som jeg en gang var, hihi!

    3. fruensvilje:Tusen takk :o)) Knegg, jeg har satt meg i mange merkelig situasjoner nĂĄr jeg har gĂĄtt med fotoapparatet i hĂĄnden… Da er jeg sĂĄ opptatt av det jeg ser etter at nĂĄr jeg først hever blikket skjønner jeg ikke hvordan jeg har kommet dit jeg er, knis!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg