Pus ikke bare kos…

Jeg har en gang sagt at det å ha katt(er) er 90% kos og 10% jobb, og det står jeg fortsatt ved. Når jeg kom hjem fra jobben i dag, hadde jeg noen plastposer med varer å bære på. Da jeg låste meg inn møtte det meg en lite koselig syn….

Rett innenfor døra hadde Vinja kastet opp en haug med hårballer, og litt flytende. Jeg holdt på å trå rett opp i det da jeg gikk inn, men oppdaget det heldigvis akkurat i siste liten. Det er jo ikke akkurat det mest festligste å måtte begynne å tørke og vaske oppkast med en gang, men det er jo lettest å få opp så lenge det er “ferskt”. Da jeg kom så jeg Vinja sitte i soveromsvinduet mitt, så hun har mest sannsynlig hoppet ned for å møte meg og så satt i gang… Grunnen til at jeg vet at det var henne, er at når jeg pakket ut av posene mine så kom det opp mer hårballer på kjøkkengulvet, sukk!!

Nå ser det ut til at frk Lillepuzdatter er ferdig for denne gangen, og hun ligger høyt opp under taket i klatrestativet å småsover.

#katter #hårballer #oppkast #spy #ekkelt #kos #jobb #vinja #blogg

20 kommentarer
    1. Det er noe klin! ikke gøy! men godt de får det opp! Her må jeg være rask..for noen visse hunder er på jakt etter disse..og DE kaster dem ikke opp! Så må skynde meg å få det opp før de ser det..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Det var ikke noe morsomt å vaske opp, men jeg måtte jo ta det. Katter sleiker seg og vasker seg hele tiden, og nå om dagen røyter de jo litt. Da får de også mye pels i magen.

    3. Ja, de kastet opp her i dag også, eller ikke de men hun, kun den ene somkaster opp. Men det er blitt bedre etter at jeg har kjøpt hårballfor. Hun er så liten og tynn så hun burde ikke kaste opp så mye, men håret må jo opp.

    4. Ja, de må opp så da er det bare sånn det er. Det ser ut som om hun har prøvd å komme seg ut med det, siden det var rett innenfor døren. Uansett er det ikke noe gøy å tørke opp, men bedre enn kattebæsj og oppkast med mark i. Vi har utekatt og den må få markekur en gang iblant. Utrolig fine de pusene dine, – håper hun er bedre nå!💕

    5. Helge: Så fort de har klart å få opp hårballene, løper de gjerne rett bort til matfatet få å spise litt. Så det ser ikke ut til at de har noen plager etterpå :o))

    6. Mariann Sæther Tokle: Det er ikke greit å se og høre på når de prøver å få opp disse hår-ballene. Begge mine katter har veldig tjukk over og underpels, og nå skal mye av det bort. Jeg børster og børste for at de ikke skal få i seg så mye, men det går nok mye ned i magen livevel.

      Håper pusen din er i fin form ?

    7. Hanne Beate: Ja Vinja var i fin form igjen ganske raskt hun… Hun var litt molefonken en stund etterpå, kanskje for at ble litt oppgitt i stemmen å hun trodde jeg var sint. Jeg så det, og koste masse med henne, og da var frk Lillepuzdatter i farten igjen med gang. De pleier vanligvis ikke å være i dårlig for etter at hårballen har kommet opp, og godt er jo det :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg