Ikke helt som forventet..

I går var jeg hos frisørdamen min å fikk litt fasong på det håpløse håret mitt. Før jul farget jeg luggen og sidene i oransje, noe jeg i grunnen syntes var ganske greit, inntil det gikk opp for meg at svært få av klærne mine var i den fargenyansen. Derfor bestemte jeg at det var på tide med et fargebytte. Jeg viste at frisørdamen min ikke hadde den fargen jeg ville ha, ROSA, i sitt sortement så jeg skaffet det selv fra dagligvarebutikken. 

Fargen var veldig intens og fin den da den ble smurt inn i håret, og jeg regnet med å gå ut igjen med en veldig rosa front… Ble ikke sånn vettu, for rosafargen jeg hadde kjøpt ville ikke sette seg ordentlig i håret mitt. Jeg endte da opp med en litt ubestemmelig farge, som var en blanding av orasje og rosa med litt mer rosa på den ene siden. Jeg fortviler ikke av den grunn, og tenker at jeg investere en fra et annet sted som jeg vet fungerer.

Rita, frisørdamen min sa i forveien at hun ikke kunne garantere for resultatet, siden hun aldri hadde vært borte i dette produktet før. Jeg tror ikke at resultatet hadde blitt noe annerledes om jeg hadde sittet enda lenger enn det jeg gjorde heller

Om jeg forventet å se ut som på bilde i luggen? Nei, egentlig ikke, men jeg hadde trodd at fargen skulle ta bedre enn den gjorde. Jeg har brukt merket før, men i en mer naturlig farge å da fungerte det helt fint.

Har dette skjedd deg, at en hjemmefarge ikke har fungert?
Pleier du å farge håret? Hvis ja, gjør du det hjemme eller hos frisørdamen?

#frisørdamen #klippe #hår #hårfarge #oransje #rosa #resultat #blogg #hjemmefarging #schwarskopf

18 kommentarer
    1. jeg er ikke kjent med den fargen nei,og ble fargen feil så er det alltids råd å forandre den siden ))
      jeg farget håret mitt før ,jeg gjorde det selv hjemme,men ble lei og bestemte meg for att nok er nok,nå lar jeg det være som det naturlige det er ))

    2. Nei hjemme farging er ikke helt tingen, man kan være veldig heldig og veldig uheldig. Så skjønner du ikke er helt fornøyd, men det du kan gjøre er å lysne håret først også prøve rosa fargen på nytt. Det koster litt, men du kan få et bedre resultat (: Uansett hva du velger å gjøre eller ikke gjøre, så var det ikke så aller verst nå heller da ^^

    3. fruensvilje: Jeg skal nok få en ordentlig rosa front skal du se. Skal bestille ny farge på nettet, et sted jeg vet de har farger som sitter ordentlig i håret. Blir alltid en rå.

      Min egen farge er nÃ¥ en litt skitten grÃ¥farge, som gjør at jeg ser syk ut… Hadde det ikke vært for det, sÃ¥ hadde jeg nok mestsannsynlig ikke giddet Ã¥ styre sÃ¥ mye med det!

    4. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Knis, noe sånt som jeg hadde i luggen før da tenker jeg. Det gikk skikkelig galt for meg også en gang, og jeg endte opp med grønt hår ??

    5. Waoa: Neida, jeg kan leve med dette resultatet jeg… Skal bestille ny farge fra Dragens Hule, hvor jeg vet de har farger som sitter Ã¥ gir det resultatet man forventer det skal. Forandring fryder, og hvorfor være som alle andre…, gøy Ã¥ skille seg ut litt ??

    6. Vist du fikk frisørdamen til å gjøre dette..så syns jeg det var rart hun ikke foreslo og avfarge den oransje fargen først!! Det er klart det skal mye til for å dekke over oransje..da må det være mørkere..ikke rosa..Men ble jo en farge ingen andre har da! 🙂 Så det er jo gøy! 🙂

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: I utgangspunktet var det ikke nødvendig med noen avfarging, for den oransje fargen var så veldig blass. Vi var veldig sikker på at dette skulle gå greit. Fargen er helt OK den, og jeg har ingen problemer med å gå ut av døra med den i håret :o))

    8. jeg tror att vi er skapt med farger som vi kler ) og du har nok en fin naturlig hårfarge om du blir vande med den,det var jo veldig rart for meg også med det samme jeg gikk over til grått,for jeg har alle tider vært mørk brun,men det har blitt en vane no

    9. fruensvilje: Du har sikkert helt rett i det :o)) Fra jeg var ca 25 og til jeg var ca 45 farget jeg håret svart, og da jeg begynte å farge det gradivis tilbake hadde jeg aldri trodd at jeg ville bli helt lys igjen. Var helt sikker på at jeg ikke ville kle det, men siden jeg egentlig er lys fra starten av gjorde jeg jo det!

    10. Tone V.: Bilde er etter fargingen, så du ser jo selv hvor lite farge det ble. Jeg skal bestille en annen type fra Dragens Hule, for den vet jeg fungerer. Hadde ikke tid til å bestille derfra i denne omgangen ser du.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg