Litt av vært

Jeg brukte bilen på jobb i dag, siden jeg ikke skulle rett hjem…. Det er jo pappas bursdag i dag, og da er det tradisjon å dra ned på for å tenne lys. Like før jeg dro fra jobben bøttet regnet ned så det flommet i gatene, og jeg tenkte med gru på hvordan det ville være nede på gravlunden. Heldigvis så forsvant regnværet, og sola skinte igjen.

Selvfølgelig hadde jeg glemt å ta med meg lys og lighter så jeg ut i lunchen å kjøpe det. Det er for mye trafikk sånn på ettermiddagen til at jeg skulle dra hjem å hente det, og så dra ut igjen. Da hadde jeg ikke vært hjemme før sent på kvelden.

Jeg ble litt irritert når jeg kom ned på gravlunden, for nok en gang hadde noen ødelagt den ene lykten min. Den var blitt slått av ved sokkelen. Dette har skjedd før også, og jeg kan ikke begripe at folk ikke kan være litt mer forsiktig når de beveger seg mellom gravene. Jeg dyttet den ødelagte lykten ned sånn at den satt fast i jorden, tente lyset å satte på lokket.

Jeg satte ned løker i høst, og jeg var derfor veldig spent på om de hadde kommet opp. De gjorde et forsøk, men hadde ikke helt klart å vokse seg igjennom det tjukke laget med granbar jeg hadde lagt på. Derfor tok jeg av granbaret sånn at de skulle få lys og sol så får vi se hvordan det går. Skal sjekke helgen igjen, for da skal jeg ta vekk Erikaen å sette ned noen pinseliljer eller påskeliljer.

Måtte ta en aldri så liten selfie i det fine været… Sola skinte nok og det ser varmt ut, men det var ikke det i det hele tatt. Det blåste en iskald vind, som fikk meg til å dra igjen glidelåsen på skinnjakka.

At våren er i anmarsj fikk jeg et bevis på når jeg kom hjem, for da kom musikkorpset marsjerende nedover gaten. Det er så koselig når de begynner å gå rundt å øve, for da vet man at det er vår… Så kommer 17 mai og så kommer sommeren :o))

Ronja er like fasinert av musikken som jeg er, og hun satt å lyttet å stirret der de gikk nedover gaten :o)) Vinja derimot syntes det var litt skummelt hun å forsvant inn i stua, hvor hun satt å kikket mot balkongen med store øyne… Når de var gått kom hun ut igjen.
 
#gravlund #lys #pappa #bursdag #selfie #sol #kjølig #knust #lykt #musikkorps #musikk #marsjere #katter #blogg #ronja #vinja

4 kommentarer
    1. Tone: Hvis det er et sted folk bør vise respekt for andres ting, er på gravlunden. Det er trist å leit når ting blir ødelagt der. Knis, jeg må jo være med litt selv på bloggen også :o)) Utelivet for pusene har begynt for fult nå, og de oppholder seg mer og mer ute på balkongen hvor de kan følge med på det som skjer.

    2. Det er så synd at ting ikke kan stå i fred på gravplassen! Ja det er vår når korpsene begynner å trene til 17 mai! Flotte bilder!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Heldigvis har det bare vært småting som har blitt ødelagt hos meg, men alikevel.. Jeg blir jo lei meg for at de ikke kan se seg for.. Tror det var første gangen for korpset i år, med utemarsjering altså. Det blir nok ikke så lenge til vi er dem igjen tenker jeg :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg