Titt tei 👀 her kommer vi

For litt over en uke siden strødde jeg en haug med paprikafrø ned i en blomsterpotte. Jeg har vannet og kikket ned i potten de siste dagene for å se om det snart skulle komme opp noe, men ingenting har syntes. Sist gang jeg kikket var før jeg gikk på jobb i dag morges.

Når jeg kom hjem i dag hadde det skjedd noe vettu, noen små grønne spinkle spirer hadde begynt å titte opp av jorden. Nå gjelder det å ta vare på dem, og pleie dem ordentlig sånn at de kommer med paprika ut på sommeren en gang. Det er en stund siden jeg gjorde dette sist, men da kom det opp et par flotte sterke planter som kom med mange paprika å de smakte veldig godt. Denne gangen puttet jeg ganske mange frø ned, så jeg burde få flere planter denne gangen hvis jeg er heldig ✨

#planter #spirer #gror #paprika #vokse #odle #blogg

20 kommentarer
    1. Så gøy å få det til å spire og gro! Du må tynne ut da, vist du har sådd mange..så de blir kraftige og store! Gleder meg til å følge med! 🙂

    2. annebe: Det kommer helt klart bilde uansett hva som skjer, paprika eller ikke ?? Vi får krysse fingrene for at plantene vokser opp, og at de bærer “frukt”

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg strødde veldig mange frø ned i jorden, for å være sikker på å få noen som ville vokse opp. Når de har vokst seg til litt til skal jeg plante de over i egne potter. Jeg er ikke så veldig god på dette, men jeg skal gjøre mitt beste med de ??

    4. deilig med egne paprika )) min erfaring er tidligere og bedre avling om dei får et veksthus ute,før jeg fikk drivhus hadde jeg en plastsekk over,og det fungerte helt topp ))

    5. Unni: De hadde vokst enda mer til i dag, men jeg så jo at en våken pus hadde oppdaget dem også. Hun sto oppe på benken å fulgte med… Håper bare hun ikke spiser de opp!

    6. fruensvilje: Jeg har ikke veksthus eller drivhus, så jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal gjøre av dem når de vokser seg til. Jeg har derimot en balkong hvor det blir mellom 55 – 60 C når sola står på som verst. Kan de stå der tror du, eller blir det for varmt?

    7. Det er moro å dyrke egne grønnsaker, – vi har paprika, tomat og slangeagurk i drivhus om sommeren. Plantene dine får det fint på balkongen, men 50 – 60 grader blir i meste laget. 25 – 35 grader er bra, men det går jo fint om du lufter litt.

    8. Hanne Beate: Jeg skal definitivt sette de ut på balkongen, og sette dem under et åpent vindu. Er det en ekstra varm dag kan de jo stå inne mens jeg er på jobb, og så får jeg heller sette de ut igjen når jeg kommer hjem :o))

    9. frodith: Da jeg kom hjem fra jobben i dag, hadde de allerede vokst en god del. Fortsetter de på denne måten kommer jeg til å få store planter i løpet av noen få uker :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg