Det spirer og gror

Det merkes at det er vår i luften for det spirer og gror over alt. Buskene begynner så smått å få små grønne skudd. I blomsterbedet mitt har nå pinseliljene fått gule blomster 😊 Noe som kom veldig fort, for det er ikke mer enn et par dager siden det bare var grønne stilker.

På baksiden av blokken, hvor det er varmere og lunere har de ikke kommet så langt. Akkurat det syntes jeg er litt merkelig, men det er helt nye løker så det er kanskje årsaken.

På kjøkkenbenken har det også skjedd noe. Paprikaplantene har vokst ganske bra også, men jeg ser jo at ikke alle frøene har tittet opp. Det er ikke så farlig om de ikke gjør det, for jeg har mange nok som det er.

#planter #paprika #natur #vokser #gror #spirer #blogg

20 kommentarer
    1. Ja, det er jammen deilig å se det spirer, og i dag så jeg bjørka har blitt så fin og litt grønn også 🙂 DA er det vår da <3 Går det fint på jobb om dagen? 🙂 Snart helg og det skal bli godt 🙂

    2. ja nå titter både påskeliljer og andre vårblomster opp i rekordfart,om en uke tenker jeg att mye av skogen er grønn også,ialleafll hos oss.
      du har rikelig med paprikaspirer her ja,spennende å følge med når et lite frø utvikler seg,vokser for så å gi oss avling ))

    3. Når det begynner å bli grønt blir det jo så vakkert og jeg kjenner at humøret stiger noen ekstra hakk ?? Vi har hatt det ganske stressende på jobb om dagen, for det har blitt sendt ut en masse informasjonsbrev, noe som gjør at det kommer en god del telefoner. Jeg kjenner meg helt ør i hode ?? Skal bli deilig med helg ??

    4. Bjørnene har så smått begynt å bli grønn, så enkelte steder skinner det fint i grønt ?? Du skal barneseng, jeg flyr bort å ser opp i potta for å se om det har skjedd noe spennende ??

    5. så flotte blomster! men hva er forskjellen på påskeliljer og pinseliljer? Syns de ser helt like ut jeg..:-)

    6. Det er SÅ godt når man SER og føler våren! 🙂 Herlig å se at det spirer og gror. 😀
      Og paprikaplantene dine vokser fort synes jeg! 😉

    7. Dette er den årstiden jeg liker best, for da starter naturen opp igjen på nytt ?? Jeg er faktisk ganske overrasket over hvor fort de vokser, men gøy er det nå iallefall.

    8. Det et så trivelig når dagene blir lengre og man ser alt som spirer og gror. Da blir arbeidslysten større også. Forskjellen på påske- og pinseliljer er som du nevner fargen. Påskeliljene er gule og pinseliljene er hvite m/oransje i midten. Så flotte paprikaspirer!

    9. Det et så trivelig når dagene blir lengre og man ser alt som spirer og gror. Da blir arbeidslysten større også. Forskjellen på påske- og pinseliljer er som du nevner fargen. Påskeliljene er gule og pinseliljene er hvite m/oransje i midten. Så flotte paprikaspirer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg