Challenge – om lykke Dag 4 – Humor

Da var vi kommet til dag 4 i Anne Grethe/FotoSeljordslia challenge om humor, og dagens oppgave er å beskrive hva humor betyr i forhold til min lykke.

Nå skal jeg på ingen måte snakke nedsettende om standup, men det er ikke helt min greie dette her… Jeg har ikke sansen for den rå humoren som de benytter seg av, og forstår den heller ikke.

Jeg liker den humoren jeg vokste opp med, og som jeg så sammen med mine foreldre på tv eller hørte på radion. Noen av de komikerne jeg likte og liker å se og høre er de du ser over her. De var komikere som ikke går til personangrep for å være morsom, men som har en enkel og rett fram humor som får det til å ble i meg. Når jeg sitter å ser på eller hører den gamle garden koser jeg meg, og jeg smiler fra øre til øre.

Nå er det jo også sånn at jeg liker ikke bare å bli underholdt av morsomme komikere, men jeg liker også å være litt morsom selv å få andre til å le. Det er noe av det mest fornøyelig jeg vet, når jeg sier noe festlig eller forteller noe på en morsom måte, at folk ler godt. Noen ganger så møter man på mennesker som ikke har samme humoren, som jeg har, og de forstår ikke helt at jeg tuller med dem. Det er vel kanskje ikke det mest festligste som finnes, men man kan jo ikke tilfredsstille alle heller 😏

En ting er iallefall sikkert, aller trenger humor i hverdagen og muligheten til å le hjertelig om ikke hver dag men iallefall annenhver, ellers blir livet trist å leve. Det er nå i det minste min mening, men kanskje du har en annen oppfatning :o))

#challengelykke #challenge #lykke #humor #utfordring #blogg #Anne Grethe/FotoSeljordslia

12 kommentarer
    1. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Hehehe, hvem kan vel glemme Stælken Gundersen med Grethe Kausland… Jeg smiler og blir litt lattermild bare av å tenke på den :o))

    2. Ja alle disse ler jeg av også..Humor ER viktig! PS: står litt feil i begynnelsen av innlegget ditt…beskrive hva lidenskap betyr i….du mener jo i dag humor..ville bare si ifra..Flott innlegg!

    3. jeg er lik deg da når vi snakker komikere på tv,likte bedre dem som levde i min barndom )) som Leif Juster og Fleksnes hi hi ,humor må en ha en dose av for å være lykkelig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg