Challenge – om lykke Dag 5 – Selvironi

Dagene går og jeg har nå kommet til den 5. i Anne Grethe/FotoSeljordslia challenge om lykke, og dagens oppgave er å beskrive hva selvironi betyr i forhold til min lykke.

Jeg er av den oppfattning av at Humor og Selvironi er nær beslektet, og det er mye humor i selvironi og omvendt. Personlig er jeg ikke redd for å by på meg selv, og kanskje dumme meg ut litt. Stort sett er jeg en ganske snill jente som av og til slenger med leppa, og kan både være frekk og komme med små sleivspark. Likevel ikke på en sånn måte at jeg sårer noen, og jeg ville heller aldri finne på å være frekk mot noen jeg ikke kjenner. Slenger jeg med leppa så er det mot mennesker som kjenner meg, og som vet at det jeg sier ikke er vondt ment.

  
(et par av mine profilbilder på facebook, som Freda Kahlo og som Marilyn Monroe)

Siden jeg selv er så slapp i leppa, og lett kan slenge ut kommentarer til andre så må jeg også tåle at jeg får servert noen saftige tilbake også. Å de kommer, det skal jeg love deg, hehehe. Det som selvfølgelig ikke er like morsomt, er når noen kommer med ondskapsfulle kommentarer. Der setter jeg foten ned, og sier klart i fra at det ikke tolereres!! Heldigvis har ikke det skjedd så ofte, men det har hendt.

Ellers er jeg jo ikke redd for å legge ut snåle og merkelig bilder av megselv på sosiale medier… Noe jeg har gjort flere ganger både på bloggen og på facebook. Sosiale medier er til for å ha det litt gøy, mener nå jeg da ??

#challengelykke #lykke #challenge #selvironi #blogg #Anne Grethe/FotoSeljordslia

13 kommentarer
    1. Herlige profilbilder :)) Jeg bruker mye selvironi..og ironi ellers også..men enig man må være litt forsiktig når det gjelder andre :)) Klem <3

    2. Er en god egenskap Ã¥ ha selvironi… Du forteller det sÃ¥ greit her at man fÃ¥r et lite innblikk i hvordan du er…..Kjempetøffe bilder da…:)

    3. annebe: Jeg laget disse profilbildene fra noe som het Face in hole. Der er det mange kjendisbilder uten ansikt, som man kan lime inn sitt eget. Vi har hatt mye gøy med det skal jeg si deg :o)) Det er viktig å kunne bruke selvironi og by på seg selv, ha det morsom på sin egen bekostning :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg