Challenge – om lykke Dag 6 – Selvtillit

Da var vi kommet til dag 6 i Anne Grethe/FotoSeljordslia challenge om lykke, og dagens oppgave er å beskrive hva selvtillit betyr i forhold til min lykke.

Med hånden på hjerte må dessverre innrømme at jeg nok ikke er født med verdens største selvtillit. Ofte så kommer det nok ord som, nei det kan jeg ikke, nei det tør jeg ikke, nei det der var skummelt osv. Fornuften sier meg jo at det er helt idiotisk å tenke på den måten, men det er ikke så lett å bryte mønsteret.

Når jeg har gått noen runder med meg selv, og diskutert hvorfor jeg skal gjøre nettopp dette…. Så pleier fornuften å seire etter en heftig indre diskusjon, og jeg gjør akkurat det jeg syntes er skummel og eller ikke tør. Etter at jeg har gjennomført hva det nå enn måtte være, er jo tilfredsstillelsen så stor og jeg er i lykkerus over at jeg våget og en lettelse over at det slettes ikke var som skummelt som jeg først trodde det var 😄

Alt dette er jo helt normale følelser, og de fleste av oss er litt engstelige og redde for å gjøre ting som er ukjent. Men det føles veldig godt når man endelig klarer å gjennomføre, og man kjenner hvordan selvtilliten stiger på måleren 😄

#challengelykke #lykke #challenge #selvtillit #blogg #Anne Grethe/FotoSeljordslia

6 kommentarer
    1. Ja der sa du noe..man har som regel en indre samtale..og vet at som regel går det bra..men allikevel er man overasket og lykkelig når det endte bra! Flott innlegg!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Jeg har mange diskusjoner med megselv, og det er ikke alltid jeg blir enig heller. Da må jeg gå en runde til, knis :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg