🏆 Stolt av meg selv &#127942

Før jeg gikk å la meg i går bestemte jeg meg for at, uansett i hvilken form jeg var i dag så skulle balkongen gjøres klar til sommersesongen. Så derfor var jeg spent når jeg slo opp gluggene på morran i dag, og jammen var både form og kroppen på min side. Det er ikke så ofte det starter så bra, og fortsetter sånn.
Jeg kan med glede informere om at formen holdt hele dagen ut den 😄

Det var ingen liten oppgave jeg hadde påtatt meg i dag, for alle 12 vinduene skulle pusses på både inn og utsiden, veggene skulle vaskes, kantene på utsiden skulle renskes for støv, skitt og ikke mins sot fra naboen og til slutt skulle gulvet skures. Jeg har gruet meg for å gå løs på vinduene, av den grunn at jeg ikke har turt å skyve vinduene og svinge dem inn. Når man skal gjøre dette må man trykke dem innover mot kanten, ellers hopper de ut av spor. Jeg har ikke lenger krefter i armene til å holde de igjen, hvis det skulle skje…

Jeg fant heldigvis en helt annen løsning på dette problemet, som gjorde at jeg brukte mye lenger tid på oppgaven. Likevel behøvde jeg ikke bekymre meg for at jeg skulle stå alene å holde i vindu som veier mye, og som jeg ikke fikk inn igjen. Hehehe, jeg fikk noen skjeve blikk fra folk som var ute gikk, for regnet øste ned å det er vel kanskje ikke da folk pusser vinduer. Jeg dro på smilet og vasket i vei jeg ☔

Jeg har fortsatt ikke fått kjøpt meg noen liftgardin mot naboen, så da får sjalusiveggen duge i mellomtiden dette året også. Kanskje ikke det vakreste, men jeg kan i det minste sitte usjenert å slappe av. Jeg har planlagt å kjøpe nye stolputer i år, for de jeg har nå (selv om det ikke syntes på bilde) er veldig slitte. Jeg har hatt dem i nesten 10 år, eller kanskje litt lenger. Jeg vil ha røde nok en gang, siden jeg liker det røde og hvite der ute!

Jeg klarte ikke å dy meg, og snudde litt om etter at all vaskingen var over… Hadde dessverre ikke noe før bilder, så dere får nøyes med etter bildene. Kattene var inne mens jeg hold på med vaskesjauen, og da jeg endelig lukket opp døra når jeg var ferdig kom de ut i full fart. De fløy rundt lenge å undersøkte alt å snuste… Tror de var fornøyde med resultatet jeg, det virket nå iallefall sånn….. Det var litt kjølig i dag, så ingen av dem hadde noe lyst til å ligge sløve der, men bare vent til sola og varmen kommer… Da er de helt umulig å få inn igjen!

Selv om kroppen var i godlune i dag, så betyr ikke det at jeg ikke ble sliten… Akkurat nå har jeg det ikke så veldig godt, det verker litt her, og litt der å jeg er ikke helt sikker på om jeg klarer å komme meg opp av godstolen igjen, knis!!! Derfor har jeg sørget for at jeg har rikelig med mineralvann, litt godis til kvelden, mobilen på lading rett ved siden av og et teppe jeg kan slenge over meg hvis jeg begynner å fryse.

TV’n står på men jeg får ikke helt bestemt meg for hva jeg skal se på, og hopper å spretter litt mellom kanalene…. Jeg ender nok opp med Komiprisen tenker jeg, sånn at jeg ikke skal glemme at jeg vil se på Lindmo etterpå.

Ha en strålende lørdagskveld folkens, blogges 😊

#vaske #pussevindu #vårrengjøring #balkong #balkongvinduer #blogg #regnvær #kjølig #sol #varme #balkongliv

16 kommentarer
    1. Jeg var ogsÃ¥ litt flink i dag, sto opp kl 05.20 for da vÃ¥knet jeg. Og vasket badet kl 7 liksom…:-D SÃ¥ da var DET gjort 🙂 Har jo bare regnet i dag…

    2. Du har vært flink i dag.
      Det er jo godt å få det unnagjort.
      Var jo bra du klarte dette alene, selv om det regnet i dag.
      Det ser veldig bra ut sånn som du har det nå.

    3. Så flink du har vært 😀 Venter litt enda før jeg tar å går løs på balkongen her 😛 Mange som bor over oss som vasker sine og da kommer det dritt og sånt der ifra ;o
      Tihi, pus var med å vasket så jeg ;D

    4. Søtmonsen ): Han over har tatt sin vÃ¥rvask, og flommet vannet ned til meg… Derfor var det ikke noe problem Ã¥ vaske hos meg nÃ¥ :o)) Jeg er veldig sliten nÃ¥, men ogsÃ¥ veldig fornøyd at jeg orket Ã¥ at jeg endelig har fÃ¥tt en ren og innbydende balkong igjen :o))

    5. Så flink du har vært! MEN du behøvde ikke gjøre ALT på en dag! er jo en dag i morgen også..hihih. men vet hvordan det er..når man først er i gang..så må man bare, bare, bare..også er det ferdig..og det er kroppen også! Men nå er det gjort! Ser veldig koselig ut! Flott og friskt med røde puter! 🙂 Håper det blir finvær for deg i morgen da! ha en god natt! 🙂

    6. Så flink du har vært i dag da! 😉 Ble virkelig fint! Nå kan bare solen komme så du kan sitte der ute å kose deg! <3 Klem

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Selvfølgelig kan man jo ta det over to dager, men det er jo sÃ¥ greit Ã¥ bli ferdig med det. Dessuten er søndagen bortbestilt :o)) Det hadde vært fint med litt varmere vær nÃ¥, men iflg værmeldingen sÃ¥ det ikke ut til at det slo inn…. Da fÃ¥r vi heller kose oss inne i stedet for :o))

    8. Unni: Det var et blodslit, men vel verdt det når alt er over :o)) Jeg hadde ikke sagt nei takk til varmere vær nå nei, men det ser ut til at vi må vente på det iflg værguruene :o))

    9. Tommel opp for deg 🙂 det er sÃ¥ koselig Ã¥ ha uteplass som en kan sitte og nyte finværet…. NÃ¥r det blir varmt og fint nok 😉

    10. Tone: Takk Tone ? Jeg er så glad i balkongen min, og jeg nyter å kunne gå ut dit med kaffekoppen på morningen før verden våkner :o))

    11. Så flink du har vært! Mye jobb med all den vaskingen og ikke minst vinduene. Det er godt å være ferdig og nyte synet av innsatsen. Her har vi ei sommerstue med masse vinduer, må nok gjøre en jobb der snart jeg også.

    12. Hanne Beate: Kjenner det i skuldre og armer i dag…. Ja vet du, nÃ¥ er det faktisk koselig Ã¥ gÃ¥ ut dit… Bare det kunne bli litt varmere nÃ¥, sÃ¥nn at jeg kunne sitte litt der ute med en bok Ã¥ lese litt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg