Dugnad i borettslaget

Når jeg kom hjem fra jobben i dag var jeg ikke mye tess akkurat… Jeg frøys og følte meg sliten og trøtt, og jeg hadde mest av alt lyst til å pakke meg inn i et teppe å lene meg tilbake i godstolen. Det kunne jeg dessverre ikke gjøre, for det var vårdugnad i borettslaget i ettermiddag. Jeg rakk ikke å lage meg noen middag, så jeg tok et par skiver med det ferske olivenbrødet jeg kjøpte i dag. Jeg kledde på meg godt med klær, for det var/er veldig kaldt ut å jeg regnet ikke med å få varmen selv om jobbet på.

Alle de 3 nederste blokkene hadde dugnad sammen, og det ble jobbet ganske flittig omkring alle sammen. Jeg ordnet først og fremst i bedene under mine vinduer, og fikk et par av mannfolkene til å komme på baksiden med et par store sekker med jord. På forsiden tømte vaktmesteren en stort lass, som jeg og nabo Liv spadde inn i beddet å fikk bredt det utover. Det ble så fint så. Siden vi var ganske mange, ble det ikke så mye jobb på vær. Tilslutt ble asfalten spylt, sånn at all sand, sten og skitt ble fjernet.

Akkurat i skogkanten ved “grillplassen” er fult av hvitveis. Den har kommet nå i løpet av de siste dagene. Ordentlig vakkert var det :o))

Dugnaden ble avsluttet med grilling av pølser, og kake til dessert å masse hyggelig naboprat. Det kom noen regndrypp innimellom hele ettermiddagen, men det ble heldigvis ikke noe særlig mer enn enn det.

Vi får kontainerbil i morgen, så jeg fikk med meg en nabo å fikk fjernet en madrass som har stått i fellesrommet i snart 10 år. Vi fikk skriv om den samme madrassen forrige gang vi hadde bil, men da var det ingen som tok ansvar. Nå går den, sammen med to defekte klatrestativ etter kattene mine. Jeg skulle ha ryddet i bodene mine, men det rakk jeg ikke. Jeg får ta det til helgen å så får jeg fylle opp bilen å kjøre det opp på fyllinga selv. Det går like greit det.

Nå skal jeg krabbe under dyna, og få meg noen timers søvn… Natta!!

#dugnad #vårdugnad #arbeid #borettslag #samarbeid #hvitveis #blomster #blogg

17 kommentarer
    1. så flink du er som stiller selv om formen ikke er helt på topp,ogdet hørtes no litt koselig ut også ) det var et herligt bilde,ja der må det være fint å sitte og grille

    2. Det er deilig når det er gjort..men ikke noe gøy når man ikke er i form! Syns du er mye tufs om dagen..ikke bra..God bedring! og et klapp på skulderen for en flott innsats til tross for dårlig form! Ha en god dag!

    3. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Jeg overrasket meg selv med å stå løpet ut i går kveld :o)) Kjenner nok på det i hempa i dag. De flirer nok litt av meg hver gang jeg skal reise meg, for det er med litt besvær, knis!!

    4. frodith: Det var nettopp det det ble… Det var nesten som et vårslepp av kyra, folk var blide og fornøyde… Første gang mange hadde sett hverandre siden før snøen kom i fjor, knis!

    5. fruensvilje: Jeg syntes nesten at jeg måtte delta, for jeg er en dame med bestemte meninger om hvordan ting bør se ut, og hva som gjøres. Det nytter da ikke å sitte inne på dugnaden, og så komme å klage etterpå :o))

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Imunforsvaret mitt er nok ikke av det beste, og jeg har dessuten veldig lett for å bli forkjølet eller bare få høy feber. I dag er jeg bare mørbanket og litt ekstra varm i kindene, men ikke verre enn at jeg er oppgående. Da skal man ikke klage :o))

      Viktig å delta også, for gjør man ikke det kan man ikke komme etterpå å sutre på ting som ikke er gjort eller burde ha vært gjort annerledes. Ha en fin dag du også :o))

    7. Så bra at du stilte opp, og jo flere jo bedre. Godt at dugnaden er unnagjort, og nå er det varslet flott vær framover også. Så koselig å ha en skog i nabolaget, og med SÅ masse hvitveis! Håper formen bedrer seg!😊

    8. Det går mot sommer etter en elendig vår. Dugvad var det her også og det gikk greit. Jeg jobba 45 min med og pelle søppel fra brannbalkongene. Litt søppel var det men fant også et akebrett og 2 par sko som jeg satt inn. Og dessuten fant jeg 15 kr i pant som jeg tok selv – fortjener såpass etter en dugnad syns jeg.

    9. Hanne Beate: Jeg syntes det er viktig å møte opp, ikke bare for å jobbe, men også for å bli hørt om man mener noe om hvordan ting bør være. Vi jobbet effektivt i et par timer og fikk unna en hel masse ?? Formen var ikke så ikke på formiddagen, men ikke så bra nå. Det verker over alt, men trøsten er at det går over.

    10. Helge: Jeg syntes du fortjente pengene etter en sånn god jobb som du gjorde ?? Det ser ut til at vi får å en forsmak på sommeren de nærmeste dagene, og det skal bli deilig mnd mer jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg