Botanisk Have med kamera i hånden

Etter at jeg fikk igjen bilen min, allerede 07:30, dro Anne og jeg hjem til meg for å spise frokost. Anne hadde også levert sin bil, for både skifte av hjul og for den årlige servicen. Det var avtalt, sånn at vi kunne finne på noe sammen i mens de holdt på med hennes bil. Været var jo så flott, og det var perfekt vær til å dra ut med fotoapparatet.

Jeg tok så vanvittig mange bilder at det var veldig vanskelig å velge hvem jeg skulle legge ut på bloggen. Nedenfor følger bare noen av de jeg tok, og det er kanskje litt for mange i et innlegg, men…

Flere steder er det laget figurer av pil, og her er på leke/aktivitetsplassen har de også laget skillevegger også. Når jeg var på hagemessen for noen uker siden så var det en av utstillerne som hadde kurs i hvordan man laget ting av pil. Det hadde vært gøy å lære det, men jeg er dessverre ikke sterk nok i fingrene og hendene til å klare det.

Denne jobbet jeg lenge med, og det ble mange ubrukelige bilder før jeg fikk noe som var sånn ganske bra. Bien kunne nok ha vært enda klarere, men dette var det beste jeg fikk til i dag. Neste gang blir det sikkert bedre :o))

Trosten var veldig opptatt med å samle opp mark til ungene sine, men da jeg forsøkte å ta bilde av den var det som den stilte seg opp å poserte for meg :o))

Utsikt over Oslo, og helt i disen i bakgrunnen kan man så vidt se Holmenkollbakken. Jeg tok et som jeg zoomet inn bakken, men den ble så grå at jeg valgte å ikke ta den med.

I bakgrunnen av bildet kan man se Barcode, som ligger nede ved Oslofjorden.

Jeg elsker å jakte på insekter med fotoapparatet, men det er en av de mest frustrerende tingene jeg gjør. Det er tidkrevende og vanskelig, og man ender fort opp med 20 dårlige bilder før man får et som er bra. Dette ble i grunnen ikke så verst vel?

Vi var på langtnær ikke de eneste som var i Botaniske Have i dag, og mange hadde tatt med seg kamera å sto krombøyd over diverse planter å knipset det ene bilde etter det andre :o))

Hr. Andrik var alene i dammen i dag, men han gjorde alt han kunne for å sjarmere damene med kamera. Å, vi lot oss sjarmere vi vettu av en sånn vakker kar ;o))

Nok flott kunst laget av pil… Jeg glemte å ta en bilde av plaketten, så jeg husker dessverre ikke navnet på de to pilsortene dette eple var laget av. Det var laget av en engelsk kunstner som jeg mener het Tom Hare eller Horn. De var laget til et jubileum, 100 år mener jeg, som var i 2014.

Alle bildene er tatt med Nikon D5100 og Tamron 18-270 mm linse. Jeg valgte å sette kamera på scene – blomstring, og tok alle bilder med det i dag. Håper du fant noen bilder du likte :o)) Til orientering så er ingen av bildene blitt redigert på noen måte.

#bilder #foto #fotografering #botaniskhave #utpåturaldrisur #nikon #tamron #linse #fotodag #vårdag #sol #varme #flottdag #blogg

18 kommentarer
    1. frodith: Det er så fint å dra tidlig på våren, så på forsommeren osv for å se hvordan de forskjellige plantene forandrer seg og kommer. Vi har planer om å være med på humlesafari der om ikke så lenge, noe jeg virkelig gleder meg til :o))

    2. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Tusen takk, s̴ koselig at du syntes det :o)) Hihihi, jeg var egentlig p̴ humlejakt, men de valgte heller ̴ surre rundt meg enn ̴ sette seg p̴ blomstene s̴nn at jeg fikk tatt bilde av dem. 1 Р0 til humlene i dag :o))

    3. Det var mange flotte bilder ja!! Der kan ikke jeg gå tror jeg..for da blir det alt for mange bilder..hihih. Ser ut som en perfekt dag også med sol og blå himmel! 🙂

    4. Bildene dine ble veldig fine.
      Pilsortene het Gullpil og Mandelpil.
      Det var gitt til 200 års jubileumet i 2014.
      Det er ikke lett å huske alt når man kommer hjem.

    5. SÃ¥ flotte bilder! Artig Ã¥ se alt som blomstrer allerede nÃ¥, og mye fint der som jeg ikke har sett før. Takk for titten!😊

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Det er ikke så lett å løsrive seg, skal jeg si deg. Verre blir det litt ut på sommeren. Det var en flott dag, og den første med kamera i hånden. Jeg angret litt på at jeg ikke hadde med noe å spise og drikke, for det hadde vært deilig å sitte å slappe av på en benkt med litt niste :o))

    7. Anne: Jeg ble ganske fornøyd med dem selv også, mer denne gangen enn forrige. Det er godt du holder orden på tingene, for det der med sort og hvilken jubileum det var hadde gått i glemmeboka.

    8. Hanne Beate: Tusen takk :o)) Jeg tenkte kanskje at det ikke var så mye å ta bilde av, siden det har vært så kjølig å alt har kommet så sent i gang. Der tok jeg helt feil, for det blomstret i mange farger over alt :o))

    9. Tone V.: Det var så mye flott å ta bilde av, allerede nå. Trodde ikke at det skulle være så mye blomster der allerede, for alt har jo kommet så sent i gang her i Oslo. Så feil kunne jeg ta, hihihi!

    10. annebe: Jeg er veldig fornøyd med dem, bortsett fra et par stykker. Masse flotte motiver å boltre seg med, så det var gøy å rusle rundt med fotoapparatet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg