Årets første grillmiddag

I går var jeg hos Anne til en kreativ ettermiddag og kveld med bagen full av tusjer og fargebøker. Vanligvis pleier vi å slenge oss ned foran kjøkkenbordet med en gang, og fram med alt sammen. Ikke i går, for det var så fint vær ute å sola skinte varmt og godt inn på balkongen hos Casa Anne og Felix. Derfor ble det til at vi satte oss i sola å bare koste oss og skravlet litt…..

I forveien bestemte vi at siden det var meldt fint vær skulle grillen hentes fram fra boden, og årets første grillmiddag nytes ute i det fri :o))

Det ble en enkel med veldig god middag, med gode pølser surret i bacon og som tilbehør ble det grillpotetsalat og grillsalat med byggrynsalat blandet i. Anne hadde litt problemer med grillen, som brukte lang tid på å bli varm, og som heller ikke klarte å holde noe særlig på varmen. Den gikk greit opp, og det begynte å ryke fint…. Så begynte varmen å avta, men pølsene våre ble gjennomstekte og baconet ganske sprøtt og godt.

Vi ble sittende en god stund ute i ettermiddagssola, og det var ordentlig varmt å godt. Jeg hadde kanskje trodd at jeg måtte inn å hente en jakke, men det var såpass varmt at det ikke var nødvendig.

Jeg hadde bestemt meg i forveien at jeg ikke skulle bli så veldig lenge denne gangen, for jeg ville komme meg opp litt tidlig i dag…. Det ble jo ikke helt sånn, for når jeg holder på med noe som interesserer meg glemmer jeg tid å sted. Noe jeg gjorde i går kveld også, for vi hadde sittet en stund å sett på tv før vi igjen tok fatt på fargeleggingen. Jeg så på klokken å da var den litt over kl 23, og jeg tenkte at jeg ville begynne å pakke sammen en time senere. Da jeg kastet et blikk på klokka neste gang var den 01:30, og da var jeg ganske rask til å komme meg hjem.

Det ble ikke noe oppesitting etter at jeg kom hjem, det ble litt kos med kattene å så rett i seng. Jeg kan knapt huske at hodet mitt traff puten så trøtt var jeg!

#grilling #grillmat #mat #middag #pøler #potetsalat #sol #vårsol #varm #kos #nytelse #grillproblemer #farger #fargelegging #fargebok #tusj #venninnekveld #blogg

8 kommentarer
    1. Har kjent lukten av grillmat flere steder allerede, ikke få pølser, fisk og svinekoteletter som grilles nå om dagen. Håper jeg er såpass bra i ryggen til 17 mai at jeg kan grille da, tar meg som regel en tur i skogen den dagen med engangsgrill og sekken full av utstyr, tar med selvsagt massevis når grillen skal avkjøles og kastes. Det er kos med grillmat ute, en tradisjon og folk har andre middagsvaner om sommern enn ellers i året.

    2. Helge: Det høres veldig hyggelig ut ĂĄ gĂĄ ut i skogen med grillmat og tilbehør :o)) Jeg har ikke grill selv, men vurderer ĂĄ investere en elektrisk en. Jeg fĂĄr se hva jeg finner, som ikke koster en hel masse… HĂĄper ryggen din er god igjen til 17. mai :o))

    3. Så koselig! ja vi grilla også lettvint her om dagen..må jo prøvekjøre grillen før kjøttstykkene kommer på.. Håper du har en fabelaktig dag i dag!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Søndagen har vært helt perfekt, og jeg har sittet ute på balkongen å lest hele dagen. Jeg nyter virkelig når jeg kan gjøre det :o)) Fikk vite av venninnen min tidligere i dag at grillen fungerte som den skulle, og hun mistenkte av skjøteledningen hun brukte var årsaken til problemet i går.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg