Å for en hærlig dag

Helst skulle jeg selvfølgelig ha sittet ute på en gatekafe, og sett på livet som fløt forbi… Det går nok ikke, for denne damen må nok jobbe som de fleste av oss, og så får kafeen vente til arbeidsdagen er over.

Ute skinner sola fra en mer eller mindre skyfri himmel, og det er sommervarmt og godt. Jeg krysser fingrene for at dette flotte sommerværet vil vare en god stund til, helt til over 17. mai, for da har vi jo virkelig langhelg å mange dager til å nyte :o))


(bildet er ikke mitt eget, men et gratis wallpaper bilde jeg noen ganger bruker på pc’n)

Når jeg ser på dette bilde eller lignende bilder, så lengter jeg nesten litt tilbake til jeg var barn. Da jeg var på besøk hos mormor i Odalen, og løp barbent nedover enga mellom prestekrager, og kurukuer, hehe!! Det var om å gjøre å komme seg igjennom åkeren innen flokken med halvstore okser oppdaget en, og ville komme bort for å hilse. De var egentlig ganske snille, men det ble en hel bøling var det litt skummelt for ei lita jente.

Nå for tiden har jeg problemer med å finne sånne fine enger, som er fylt med villblomster… Finnes de lenger, noen som vet?

#sol #sommer #varme #barndom #minner #odalen #okser #leke #nyte #kafe #nyte #blogg

14 kommentarer
    1. Man ser sånne flotte enger i skogen når man går..kommer til en lysning, og der er det strå og blomster om hverandre..men DER går ikke jeg..Der kan jo fort ormen være!! hihih. Var ikke så redd for de krypa før..og flåtten! Nei, det er nok ikke å mange sånne flotte enger lengre..Kos deg i varmen når arbeidsdagen er over!

    2. Jeg forstår at det må være trasig å jobbe slike fine dager, men må man så må man. Jeg er glad jeg bare jobber natt, da har jeg litt mer fritid, selv om jeg også må sove etter en nattevakt.

    3. Deilig med finvær, men i dag har jeg vært med mamma pÃ¥ sykehuset i fire timer….fÃ¥r komme meg ut lit i morgen :)) Blomsterenger er vakkert :)) Fin kveld videre <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er vel i sånne lysninger man finner engene, og det er vel der det kanskje ha vært en småbruk med litt jord i gamle dager. Usj, det er synd det at man kan møte på ormen, som jeg er livredd for. Da jeg var lita tro jeg på en, og den hogg et par ganger men til alt hell så hadde jeg høye gummistøvler på meg!!

      Jeg fikk et par timer med sol etter at jeg kom hjem… NÃ¥ har det begynte Ã¥ blÃ¥se opp, og er ikke sÃ¥ veldig varmt lenger, brrrr!!

    5. maiken: Det er ikke noe festlig Ã¥ være inne i det hele tatt nÃ¥r det er sÃ¥ fint vær, men alternativet er jo ikke aktuelt…… Jeg kunne nyte et par timer med sol ute pÃ¥ balkongen etter at jeg kom fra jobb, sÃ¥ jeg skal ikke klage :o))

    6. annebe: Av og til har man ikke noe valg, og må være inne. Enten det er jobb eller noe annet. Det blir sikkert fint i morgen også. Ha en fin kveld videre du også ?

    7. Tone: Hmmm, tenk deg Ã¥ løpe eller rusle rundt der, og plukke blomster Ã¥ høre fuglene kvitre og insektene summe… Sommerfølelse delux :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg