Litt oppdatering…

Da var jeg tilbake etter et par dagers pause… Jeg har vært litt busy og har ikke hatt tid eller anledning til å være på bloggen. Det er mye som skal på plass nå i mai, og i sær før 17 mai. Det skal plantes og ryddes både ute og inne, og da går tiden fort fram til man skal legge seg gitt!

På fredag hadde jeg avtalt å møte Anne etter jobb for å dra opp på Plantasjen ved Olavsgård, for å kjøpe inn blomster til gravlund og til balkongkasser. Jeg skulle samtidig se etter nye puter til stolene og krakken på balkongen. De jeg hadde fra før var blitt slitt, og så ikke lenger så pene ut lenger. Jeg hadde tross alt hatt de i bort i mot 10 år, og de siste 7 har kattene ligget å gnudd på dem og det har jo også satt sine spor.

Det var kanskje ikke rette dagen å dra oppover, siden det var utfartsdag for pendlere, vanlig fredagsfarere og de som skulle på pinseferie. Inn mot Oslo sto trafikken bom stille på motorveien, mens den veien jeg skulle dra gikk det heldigvis noe radigere. Kø var det, men det var i det minste bra bevegelse.

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe Margeritter gule eller hvite, til balkongkassen. Jeg prøver å få tak i gule hvert år, men det har ikke lyktes meg, og heller ikke i år ble det sånn. Da ble det hvite, og de like fine de :o)) Til graven kjøpte en en stor og flott potterose i hvitt, noe som passet veldig fint til den svarte støtten. I tillegg kjøpte lubelia, og i stedet for å kjøpe blå ble det rosa/lilla. Det er første gangen jeg har hatt rose på graven, og jeg er spent på hvordan den vil klare seg der nede. Det var en kraftig plante så jeg håper at den klarer seg!

Sånn ble det i balkongkassen, og jeg syntes det ble fint jeg. Velger alltid Margeritter siden de alltid holder seg fine hele sommeren, og helt fram til høsten kommer. Solcelle-lampene er gamle, og jeg var veldig spent på om de skulle lyse når kvelden kom. Det gjorde de dessverre ikke, så jeg er nødt til å skaffe noen nye. De har mange fine nede på Rusta så jeg får dra tid å kjøpe der.

På tal om Rusta, så dro vi innom den avdelingen som ligger på Alna etter at vi hadde vært på begge gravlundene. Jeg fikk ikke tak i stolputer på Plantasjen, og jeg hadde sette at de hadde på Rusta. Jeg må jo nesten le også, for det var billigere å kjøpe 4 stolputer enn å kjøpe 2. Nå var disse putene tynnere enn de gamle, så da var det greit å ha et par ekstra på lager. Jeg kjøpte også enkeltputer til å ha på krakken, alt i rødt selvsagt :o)) Solcelle-lyktene mine ute i blomsterbeddet hadde også sluttet å virke, så jeg kjøpte meg 4 nye til å ha foran i bedet :o))

Her er de nye lyktene jeg kjøpte, og de lyste så flott når det ble mørkt, at jeg gikk bort til vinduet å kikket flere ganger :o))

Løkene mine har nå kommet opp for fult, og står i full blomst… Det lyser gult på lang avstand :o)) Når de er ferdigblomstret om litt, skal jeg kjøpe noen sommerblomster for å få noe farge inn i bedet mitt. Det blir litt kjedelig med bare grønne planter syntes jeg!

Det ble ikke så ille dette her vel? Selv er jeg nå iallefall veldig fornøyd med de nye putene… Det eneste som er litt irriterende er setet på putene, de er nemlig litt for korte. Jeg kan leve med det!!

De siste dagene har det blitt grønt over alt, og buskene rundt om i borettslaget står i blomst. Dette er jammen en flott tid, når naturen gjør seg klart til sommeren :o))

#plantasjen #blomster #balkongkasse #gravlund #rose #lubelia #stolputer #rusta #alna #solcelle #solcellelykter #lykter #balkong #vår #sommer #natur #blogg

14 kommentarer
    1. Kjempe fint ble det!! ja du fikk meg til å tenke på gravlund..grr..glemt det igjen jeg..så får håpe søster har ordnet med de..hihih.. ellers må jeg kanskje ut en tur i morgen å ordne..flott og friskt med rødt!! og da passer det jo kjempe bra med hvite margeritter..Kos deg på plassen din!

    2. Fine bilder og litt rydding før 17 mai må til. Jeg så faktisk litt på MGP i går, men kun 45. Du verden så mange fine kjoler og plagg. Fantastiske flinke sangere og vakre stemmer. Om den beste låta vant vet jeg ikke av den grunn av at jeg ikke har hørt alle. I morgen reiser mitt besøk og happy er jeg for det, da kan jeg ta tilbake leiligheten, støvsuge, pante flasker og jeg kan puste ut.

    3. dvergpinschere i mitt hjerte:Jeg syntes også det ble fint, hvit og rødt passer godt sammen. Jeg er glad i hvite Margeritter, selv om jeg gjerne skulle ha hatt gule. Balkongen min er min lille friplass, hvor jeg nyter å sitte med en bok eller høre på litt musikk :o))

    4. Helge: Det er veldig hyggelig med besøk, men det er ogsÃ¥ veldig hyggelig nÃ¥r de reiser igjen :o)) Det var mange flotte kjoler pÃ¥ ESC i gÃ¥r, ikke mange som der man kommer til Ã¥ prate om Ã¥ le av i ettertid :o)) Musikk er jo smak og behag, og jeg syntes jo ikke vinneren var den beste… Tydelig var det mange andre som syntes noe annet!

    5. Jeg er veldig glad i de hvite margerittene, og syns kassene dine ble skikkelig fine :)) Var fint pÃ¥ terrassen og i beda dine ogsÃ¥…
      Hender man har noe andre prioriteringer enn bloggen, og slik skal det jo være syns jeg, i alle fall vi som ikke lever av den.. Kos deg med kvelden <3

    6. annebe: Jeg er enig, de er fine de hvite margerittene og finere blir de bare de fÃ¥r vokst seg til litt mer.. Da syntes de enda mere… Jeg skal ha gjester pÃ¥ 17 mai, og da vil jeg gjerne at ting er litt fint :o))

      Nå skal jeg virkelig nyte resten av kvelden, det skal jeg love deg :o)) Ha en fin kveld du også!

    7. SÃ¥ fint det ble 🙂 Fint og ryddig i beden 🙂 Skulle vært der sÃ¥ kunne jeg tatt bilder av blomstene… jeg er jo en racer pÃ¥ Ã¥ ta bilder av hageblomster til folk sÃ¥ haha :p

    8. Tone V.: Jeg har lagt merke til alle de flotte blomstene du tar bilde av :o)) Jeg ryddet veldig opp i bedene mine i fjor høst, for da var det så overvokst og uryddig. Nå ser det veldig bra ut :o)) Kommer snart noen flere sommerblomster, når løkene er ferdigblomstrert :o))

    9. Så fine lykter 🙂 Jeg synes det er herlig med de røde putene også 🙂 Ser koselig ut 🙂 Ha en fin søndag kveld, her er det godt og varmt 🙂

    10. frodith: Lyktene er mye finere enn jeg trodde de skulle være, og de lyser virkelig flott der nede i bedet :o)) Siden alt er hvit ute på balkongen syntes jeg røde puter passe så fint der, og farger har mye å si for trivsel :o)) Ha en fortsatt fin søndagskveld og natt i varmen :o))

    11. SÃ¥ fint det ble!👍 Flott med de røde putene pÃ¥ den hvite balkongene, og fint med hvite margeritter og sÃ¥ blomstrer de sÃ¥ lenge. Fint i bedet ditt ogsÃ¥ og nydelige solcellelykter. De har mye fint pÃ¥ Rusta, – jeg er ofte innom vÃ¥r lokale butikk.

    12. Hanne Beate: Tusen takk ?? Jeg har virkelig blitt glad i Rusta, og har handlet mye der. Hvorfor gÃ¥ til butikker hvor man blir loppet, nÃ¥r man kan fÃ¥ “nesten” den samme tingen til en billigere penge. Ha en fin mandag og 17 mai.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg