Da kan skuldrene senkes

Da var heimen klar til 17 mai… Nye sommergardiner fra Rusta er strøket og hengt opp, matchende duker er lagt på og det samme med putene i sofaene. Jeg har ryddet og ståket i to dager for at det skal så bra ut til at jeg syntes det er greit å invitere gjestene inn. Det eneste som gjenstår nå er å gå over sofaene og putene ute på balkongen med taperullen, for å få opp eventuelle kattehår som pusene har lagt igjen. Det gjør jeg i morgen, for nå er det blitt alt for sent.

Ved 21 tiden ringte naboen på, og lurte på om hun kunne komme inn på en kopp kaffe. Det passet perfekt, for jeg satt akkurat å tenkte på at jeg skulle brygge meg en kopp. Dessuten var det veldig hyggelig med besøk, og en liten prat…. Vel, det ble ikke noen liten prat, for vi var så pratesugne begge to at det ble jammen over en time gitt. Det gjorde ikke meg noe, for jeg har ikke tenkt å krabbe under dyna riktig enda uansett.

Jeg skal nok ikke sitte oppe så veldig lenge i dag, for det er tross alt 17 mai i morgen. Jeg opp tidlig å henge ut flagget og så hoppe i dusjen sånn at jeg er klar til å se på barnetoget på tv. Siden gjestene kommer rett etter kl 14 i morgen, blir det ikke til at jeg drar noen steder. Nei, jeg skal gjøre meg tidlig ferdig, sette meg godt til rette i godstolen for å spise frokost…

Det blir vel ikke så mye blogging i morgen kanskje, så derfor passer jeg på å Gratulerer alle sammen med morgendagen. Håper dere får en fin feiring av Nasjonaldagen våres :o))

#pynte #gardiner #duker #puter #rydde #grønt #17mai #nasjonaldagen #feire #gjester #nabobesøk #blogg

18 kommentarer
    1. Høres veldig fornuftig ut med morgendagen. Koselig med besøk, hÃ¥per du ogsÃ¥ fÃ¥r nyte det selv om du er vert…Ha en fin 17 mai

    2. Gratulerer med Dagen. Her er flagget hengt ut, frokosten tatt og jeg tar min første kaffekopp. Var til lege i går med leggen, ingen blodpropp kun noe muskelgreier, fikk respt på sterkere Ibux enn de man finner i butikken. Om 2 uker er alt ok igjen. Skal en liten tur i skogen idag men blir noe amputert pga leggen. Ellers blir jeg alene hjemme, var hos mine foreldre igår og leiligheten er snart seg selv igjen etter besøket jeg hadde.
      Ha en fin 17 mai.

    3. Så deilig å ha det gjort! ja da må du ha en riktig god dag! og kos deg med gjester!

    4. maiken: Dette what vært en perfekt 17 mai sammen med veldig gode venner. Kalkunbrystet ble saftig og fint, og med godt tilbehør fikk vi en flott og smakfull middag. Dagen ble avsluttet med en tur til Gardermoen, for at en av gjestene skulle rekke et fly…

    5. Helge: Håper du har hatt en fin 17 mai Helge, og at leggen din ikke skapte for mye bry på skogsturen din. Selv har jeg hatt en fin og avslappende dag sammen med gode venner. Vi har sittet å pratet, spist en god middag og litt senere kaker til kaffen. En av gjestene skulle hjem til Haugesund, så kvelden ble avsluttet med en tur til Gardermoen.

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: NÃ¥ har gjestene dratt hjem, og jeg sitter litt Ã¥ slapper av foran tv’en innen jeg skal legge meg. I morgen er det tilbake pÃ¥ jobbe igjen. Ha en fortsatt ri 17 mai ??

    7. Søtmonsen ): Nå er dagen snart over og deg er på tide å ta kvelden. Det har vært en fin dag sammen med gode venner, godt samvær og masse deilig mat. Håper du også har hatt en fin dag ??

    8. frodith: Jeg har hatt en strålende dag samme med gode venner ?? Nå har stillheten senket seg i heimen og gjestene dratt hjem. Håper dere har hatt en fin 17 mai i de varmere breddegrader ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg