RuteteSommerChallenge – Dag 2: Sang/musikk som gir meg skikkelig sommerfølelse

Dag 2 i Den rutete skjortas sommerchallenge, som du kan lese om HER, og dagens utfordring er å fortelle om hvilken sang eller type musikk som lokker fram sommerfølelsen.:o))

Dag 1: Beste sommer(ferie)minne som barn/tenåring
Dag 2: Sang/musikk som gir deg skikkelig sommerfølelser
Dag 3: Favoritt feriested
Dag 4: Favoritt sommerklær
Dag 5: Beste sommer(ferie)minne som voksen

Jeg sitter på kjøkkenet en tidlig morgen å lytter til NRK P1 og Nitimen, som er et must om sommeren. En sommer uten Reiseradion er ikke en ordentlig sommer i mine ører. Det som lokker fram sommerfølelsen er når Svantes lykkelig dag med Poul Dissing, Hovedøen med Kari Diesen, Sommaren är kort med Tomas Ledin eller Turisten klagan med Cornelis Vresvjik strømmer ut av radioen. En annen sang som også lokker fram sommerfølelser og lengsel tilbake til sommerferier i Danmark er, Midsommersangen med Shu bi dua, sukk!!

                                     

 

                                      

Det er nok flere som klarer å lokke fram sommerfølelsen min, men dette er vel de jeg først tenker på å som står øverst på lista mi :o))

#sommerfølelser #musikk #sanger #rutetesommerchallenge #sommer #challenge #pouldissing #cornelisvresvjik #karidiesen #tomasledin #shubidua #blogg #sommer2016 #sommerferie #juni

12 kommentarer
    1. Jeg hører så og si aldri på radioen, men når jeg gjør det, får jeg en litt god følelse. Det er noe eget med radio.
      Den første sangen fikk jeg skikkelig følelse av å ligge i en hengekøye som står i skyggen og bare være :)Fine sanger begge to 🙂

    2. Den Rutete Skjorta: Jeg hørte ikke så mye på radioen før, men de siste årene har det blitt mer og mer ?? Når jeg hører disse låtene og lukker øynene, ja da er det som jeg hører inntektene summe og solen varme i ansiktet ??

    3. Ja, det er noe eget med sanger som bringer fram gode minner. Kjenningsmelodien til Reiseradioen på P1 er noe jeg forbinder med sommeren.🌞

    4. Hanne Beate: Det var en periode jeg ikke hørte noe serlig på NRK igjennom året, men når sommeren kom var det Reiseradion som gjaldt for alle pengene :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg