⚡ Ă…rets første tordenvær ⚡

Jeg må innrømme at jeg skvatt da det braket løs i ettermiddag…. Først kom det et skikkelig regnvær så jeg måtte få opp markisa i en fei så den ikke ble gjennomvåt. Den er festet i innglassingen, og jeg er litt engstelig for at den kan bli for tung hvis den blir våt.

Jeg hadde ikke før ett satt baken ned i stolen før det smalt skikkelig, først en gang og så en gang til. Det hørtes ut som om det slo ned ned første gangen, og det syntes jeg er litt ekkelt. Jentefilmer så veldig glad i tordenvær, og har ikke vært det siden jeg var liten jente. Tror at det startet da jeg var hos besteforeldrene mine i Odalen. Når det først nidkjær der så hørtes det skikkelig. Det lynte og smalt om hverandre samtidig som det gnistret ut av kontaktene. Til den dag i dag liker jeg ikke å sitte foran kontaktene når det er tordenvær.

Det har vært veldig varmt i dag og lommert så det var vel ikke så rart at det kom litt uvær. Jeg har omtrent ikke vært utenfor døra denne uka, selv om det har vært fint vær. På grunn av betennelsen i skuldrene har jeg rett og slett ikke orket det. Man skulle kanskje tro at varme var bra, og det er det men ikke denne type varme. Jeg har vært ganske trøtt og sliten så det har heller ikke fristet å gå ut noe heller.

Litt ute har jeg jo vært da, for siden onsdag har jeg vært å matet denne lille rampegutten her hver ettermiddag. Det vanket masse kos på han også, og han klatret nesten over meg for å få så mye som mulig. I går måtte jeg nesten flire, for jeg hadde sprutet litt parfyme mellom puppene. Tydeligvis så syntes han det luktet veldig godt av den, og gnudde nesen og hode midt mellom samtidig som han sleikte på genseren så jeg ble klissvåt, hehe.

Det gikk ikke fult så voldsomt for seg i dag… Da nøyde han seg med å la meg klø og kose med ham mens han malte høyt….

#tordenvær #uværtorden #lyn #regn #katt #fore #mate #kose #blogg #varme #vær

6 kommentarer
    1. Har ikke merket noe torden her..skulle nesten ønske det kom..for det frisker opp luften litt! Liker heller ikke torden, men er ikke livredd…men liker ikke..

    2. maiken: Det beste med tordenværet, er at det sjelden varer lenge å etterpå blir det bedre luft og temperatur. Det har det blitt, og i dag var det ikke tropevarme da jeg våknet :o)) Hehe, når matmor er borte så er det greit å kunne hjelpe til å se etter pusen :o))

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Her har det faktisk blitt mye bedre luft og temperatur i dag, og jeg våknet til morran å følte at jeg kunne puse i soverommet, hærlig!! Det blir en fin dag, sola skinner fra en skyfri himmel :o))

    4. RisRosOgKlaging: Uværet har dratt sin vei, og ute er himmelen blĂĄ ĂĄ solen skinner…. Det mĂĄ bare bli en fin helg da :o)) Ha en strĂĄlende helg du ogsĂĄ!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg