💤💤 Hvorfor husker jeg ikke? 💤💤

Jeg hører til stadighet folk forteller om drømmene sine, som er fantasifulle om kjærlighet, flaue øyeblikk og unaturlig hendelser. De kan fortelle om drømmene de har hatt hver eneste natt. Så har vi meg da, som omtrent aldri husker en eneste drøm… Hvorfor gjør jeg ikke det? Jeg sover jo godt når jeg først sovner, men kanskje det ikke er en dyp nok søvn?

I natt eller var det tidlig morgentime så drømte jeg en drøm som jeg faktisk husket noe av, når jeg omsider slo opp øynene. For at jeg ikke skulle glemme den måtte jeg skrive den ned med en gang, ellers ville den garantert blitt borte for meg igjen.

I drømmen var det vinter og begge foreldrene mine var fortsatt i live. Vi satt i stua og snakket sammen, med kattene springende mellom bena på oss. For de var også med. I stedet for balkong hadde vi terrasse utenfor leiligheten, og der hadde vi pyntet til “jul”. Foran på terrassen sto to små grantrær, som vi hadde satt julenek til fuglene. Plutselig så hørte vi noen utenfor, og da vi gikk ut for å se hadde noen dekorert grantrærne med belysning. De som hadde gjort løp avgårde da vi kom ut, og vi fikk aldri sett hvem de var…, for det var to stykker. Kattene fløy ut å begynte å klatre i grantrærne… Så våknet jeg!!

Ettersom mamma og pappa ikke lever lenger var det en veldig hyggelig drøm, for de virket så levende. Jeg savner dem jo begge to, så det er jo veldig hyggelig å kunne drømme om dem. I drømmeland mikser man jo sammen ting fra gamle dager og nåtid til en stor røre. Håper virkelig at jeg ikke det går evigheter til neste gang jeg husker drømmene mine :o))

#drømme #drømmeland #huske #sove #mamma #pappa #katter #blogg

20 kommentarer
    1. Jeg er helt lik deg!! Jeg sover ganske godt, men lett tror jeg. Visstnok så drømmer alle folk hver natt, etter det jeg har hørt, men jeg husker heller ikke EN drøm… Veldig kjedelig, høres så gøy ut med livlige drømmer 🙂

    2. Jeg kan også huske noen drømmer ..men de fleste er glemt :)) Hyggelig å “se igjen” de som er borte i drømmene.. Men si meg du har vel ikke begynt å glede deg til jul enda vel…hehe..

    3. Jewg husker sjelden drømmer, men er helt sikker på at det i en drøm er brøkdeler av virkeligheten med. Innimellom tror jeg at mine drømmer er i farver men som regel kun svart og hvitt.

    4. Jeg kan våkne og huske..og ligge å tenke på den..men når jeg våkner om morgenen..ja da er den borte.. Men så har jeg dårlig hukommelse fra før av også da..hihih. Har noe med REM søvn ja..så man må ned i den får å drømme..

    5. frodith: Jeg har en venninne som drømmer de merkeligste drømmer, og det mest skremmende er at hun faktisk sanndrømmer. Jeg har ikke tall på hvor mange drømmer hun har hatt, som faktisk har blitt sanne. Nesten skremmende!!

    6. fruensvilje: Det er jo alltid koselig å drømme om de som ikke er her lenger, iallefall hvis det er en koselig drøm da :o)) Hehe, det nytter ikke å vrenge hjernen for å prøve å huske heller. Er det ikke der så er det ikke der… Kanskje jeg er mer heldig neste gang :o))

    7. annebe: Hehehe, nei da kjære deg… Nå er det sommer, sol og varme som gjelder, jula kan vi begynne å tenke på når jeg er ferdig med sommerferien min i slutten av august :o)) Jeg håper virkelig at jeg kan huske flere drømmer, og jeg skal ha en bok liggende ved siden av sengen så kan jeg skrive det ned med en gang jeg våkner…., hvis jeg husker noe av det :o))

    8. Helge: Hmmm, det har jeg ikke tenkt på, om drømmene mine er i farger eller ikke. Tror den jeg hadde i natt var i farger, jo den var det :o)) Det er rart det der at noen av oss nesten aldri husker drømmene våre… Kanskje det er noe man kan gjøre, men jeg vet ikke hva.

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Noen ganger er det sånn for meg også, at jeg våkner opp å husker drømmen, sovner igjen å glemmer den til neste gang jeg våkner! Jeg må sjekke ut det der med REM søvn…

      Da legen trodde jeg hadde høyt blodtrykk, noe jeg ikke hadde, ble det også målt hvordan jeg sov. I det jeg gikk inn i drømmeland var pulsen og blodtrykket mitt så lavt og fint at legen var helt målløs. Jeg har alltid vært flink til å roe ned å slappe av når det er behov for det :o))

    10. For meg varierer det veldig, noen ganger husker jeg ingen verdens ting, mens andre ganger husker jeg alt, og føler det på samme måte når jeg våkner opp, som jeg gjorde i drømmen. Moro med slike drømmer, når man drømmer om de som ikke lenger er med oss 🙂

    11. Den Rutete Skjorta: Veldig glad for at jeg husket akkurat denne drømmen, siden mamma og pappa var med i den. Tenkte jeg skulle lese litt om søvn, for å se om det er noe jg kan gjøre for å påvirke at jeg husker drømmen min :o))

    12. Drømmer er morsomt, men merkelig. Men det som er helst sikkert, de er en del av oss. Det er underbevisstheten vår som jobber, og liksom fordøyer følelser og minner. Alle drømmer er unike, og de er DEG! Av og til husker vi, av og til ikke. Men det kan trenes opp, hvis man vil! (jeg har skrevet om det på bloggen, for en stund siden, om hvordan man lettere husker drømmer..)
      <3 Håper du har en nydelig dag. Klem

    13. Unni: Jeg husker godt du skrev om det :o)) Lese litt på nettet i går også om hvordan man kan huske drømmene sine bedre, og jeg har tenkt til å gjøre et forsøk å ta med de tipsene videre. Kanskje det fungerer, og jeg kan dele noen drømmer med dere senere :o))

    14. SV: Ikke så dumt! 😉 Spennende, og gleder meg til å lese mere fra deg om dette! Kanskje vi snakkes om det på tirsdag også..? 😉 Hvem vet? 😀

    15. Du drømmer nok hver natt, opptil flere drømmer…
      Lurt å skrive de ned. Også lurt å ligge en stund i sengen helt rolig når du våkner, kjenne på hva du føler-for det har forbindelse med hva du drømmer.
      Om du er bevisst å huske drømmene dine, så tror jeg du kommer til å huske mye.
      Drømmene kan fortelle oss så mye , og er spennende….
      jeg husker mye av drømmene mine, men av og til ergrer det meg når det er noe jeg ikke får fatt i. Jeg prøver også å finne ut hvorfor jeg har drømt som jeg har, og det gjør jeg av og til.
      Drøm noe kjekt i natt da…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg