Jeg gikk meg en tur…

Da jeg kom fra legen på formiddagen var det så fint vær at jeg bestemte meg for å gå meg en tur, for det er jo ikke noe i veien med bena mine… Hehe, bortsett fra at de er litt stive, men da hjelper et å gå seg en liten tur. Jeg satt litt på krakken ute i gården for å se om noen kom forbi, men det var ganske dødt så jeg ble ikke sittende der så lenge. Noen ganger er det riktig mye aktivitet, og man kan få seg en god prat med en nabo eller to, men ikke i dag.

Grusveien her over ligger på oversiden av blokkene jeg bor i, og den kalles for Kirkeveien på folkemunne. Den går fra Solbergliveien ved Oppsal Kirke og ned til veien som går bort til Oppsal senter, som nå ikke er der mere. Mange bruker denne veien til å lufte hundene sine, eller bare gå den veien for å slippe å gå langs gatene når de skal til og fra…..

Denne flotte rododendronbusken står utenfor Oppsal Kirke.

Ved alle oppgangene våre har vi fått satt ut potter som det har blitt plantet fine blomster i. Denne fine oppsatsen sto i den øverste blokken, og er litt mindre enn de andre. Siden den står ved trappen kan den heller ikke være så stor.

Det var knusktørt i bedet mitt så jeg måtte ta haveslangen å vannet beplantningen en stund.. Jeg har en jordbærplante som jeg ikke har peiling på hvor har kommet fra, for jeg har ikke plantet den.. Det er vel noe som har spredd seg fra et eller annet sted!!

#utpåturaldrisur #tur #natur #blomster #vanne #oppsal #grusveg #foto #blogg #sommer #sommer2016 #juni #juni2016

10 kommentarer
    1. Det er fint og gå seg en tur, det er mye fint og se på og det dufter ofte blomster og mangt og se på. Bra med en dag som ikke var så veldig varm men skal bli varmere igjen i morgen.

    2. det var no en fin spasertur,likte den turveien eg ) markjordbær sprer seg på merkelig vis,eller var det vanlige store jordbær som har plantet seg hos deg )

    3. fruensvilje: Turveien er ikke så lang, men den er avskjermet fra bebyggelse så det er alikevel veldig hyggelig å gå der. Jordbærplanten har ikke hatt sjangsen til å komme med noen bær, så jeg vet ikke hvilken sort det er. Nå har jeg tenkt til å passe på den så får vi se hva som kommer utpå sommeren.

    4. SÃ¥ deilig med en tur i passe temperatur, eller hvordan var det hos dere i dag..her var det litt sol, skyet og masse vind..men passe temp.. Flotte bilder!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Vi hadde nok samme værtype som dere, og det var akkurat passe Ã¥ gÃ¥ seg en tur… PÃ¥ et tidspunkt blÃ¥ste det sÃ¥ mye at jeg trodde markisa skulle lette, hihih!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg