Fikk gjort det jeg skulle

Det var ikke like varmt ute i dag som det har vært de andre dagene. Solen skinte nok fra en relativt blå himmel, men det blåste ganske bra så det ble litt kjølig. Det var allikevel deilig å komme seg ut av døren å få rørt litt på seg. Jeg var ganske stiv i kroppen, men etter å ha fått gått litt rundt så ble det mye mye bedre.

Jeg ble litt irritert på hjemmesykepleien da jeg kom ut i gården for å hente bilen. Nok en gang hadde de parkert to biler ved gresset rett bak garasjeanlegget, noe som gjør det ganske vanskelig å rygge ut. Det gikk akkurat denne gangen, men det er ekstremt irriterende at de ikke kan finne andre steder å gjøre av bilene sine. De gjør en viktig jobb, og må ha bil med da de har ansvaret for et stor område. Allikevel så syntes jeg at de bør bruke hodet litt å forstå at de ikke kan parkere der det måtte passe dem. Jeg har snakket til dem ved flere anledninger, så det neste blir vel å ringe ned på kontoret til sjefen å klage!!

Jeg dro først opp til fysioterapien, men hun jeg pleier å bruke var syk i dag. Jeg snakket med henne som driver stedet, og hun tok i mot henvisningen min å noterte navn og telefonnummeret. Så kommer “Elin” til å ringe meg når hun er tilbake på jobb til mandagen. Det er jo sånt som kan skje, men nå har jeg iallefall hvert der så ballen er i gang.

Etterpå dro jeg opp til Manglerud og til fotpleien for å bestille time der. Kristin som jeg vanligvis har pleid å bruke hadde fullboket helt frem til ferien sin 01.07., så hun kunne ikke ta meg. Jeg fikk i stedet time hos Ragnhild, som jeg har hilst på tidligere den gang de hadde lokaler på Oppsal. Hun hadde også ganske fullt, men det var en time ledig den 21.06. kl 10, og den tok jeg med en gang. Det skal bli så godt å få bli dullet litt med, så jeg gleder meg vilt til timen min :o))

Til 17. mai kjøpte jeg dette hvite lys-fatet oppe på Plantasjen, og til det kjøpte jeg kubbelys i rødt, hvit og blått. Det ble superfint, og jeg har hatt dem stående helt til nå. Jeg har ikke hatt noen lys-glass som jeg syntes passe på fatet, og har faktisk lett etter det i et stykke tid. Når jeg var oppe på Manglerud i dag stakk jeg innom Nille, og der sto noen som passet midt i blinken :o) På det midterste glasset står det Truly Madly Deeply, og på de to på hver side står det And They Lived Happily Ever After. På andre siden er det et mønster i form av noen grener/kvister. Ordentlig fine syntes jeg at de er :o))

På veg hjem dro jeg innom Bryn-senteret og Meny for å handle inn litt til i morgen. Anne kommer hit for å spise middag, før vi skal på konsert. Vi bestemte at vi skulle steke opp noen kyllingbiter og ha det sammen med salat. Jeg kjøpte også loff, som vi skal riste i brødristeren og smøre hvitløksmør på. Å, jisses jeg blir sulten bare av å skrive om det… Så godt at jeg får vann i munnen :o))

#sol #sommer #juni #sommer2016 #juni 2016 #hjemmesykepleie #parkeringsproblemer #parkering #fysioterapi #timebestilling #fotpleie #manglerudsenter #nille #lysglass #brynsenter #meny #middag #konsert #blogg

8 kommentarer
    1. godt å få gå itt ja )) det har jeg gjort litt i dag,men no kjenner eg att nok er nok for jeg greier ikke trå rett på fotplata ennå.Fotpleie på min bursdag hi hi det hørtes himmelsk ut )) ja du kan gle deg til den timen.Krysser fingrane for att du kommer fort igang hos fysio,men det hender att slike timer tar tid å begynne på ,ja ja du er i gang iallefall.
      Den maten hørtes god ut,vi ville ha kjøpt 2 loff så vi kunne starte på den ene på forskudd hi hi

    2. fruensvilje: Jeg kjente stor forskjell på leddene etter turen i dag, og det var bare positivet :o)) Ja, du har noe positivt å se frem til du også da, når toa og foten din er god igjen. Jeg er spent på når jeg får fysiotime, og jeg håper det ikke blir altfor lenge.

      Hehe, jeg tror det holder med bare den ene loffen selv om jeg tar litt i dag… Vi spiser ikke så mye noen av oss at det blir sikkert litt igjen i morgen også :o))

    3. Søtmonsen ): Noen ganger er jeg så sløv, og jeg skulle ha gjort disse tingene for flere dager siden. Nå er det iallefall i boks :o)) Det er veldig trangt nede i gården her, så det er håpløst når folk parkerer utenfor de markerte plassene… :o(

    4. så bra du fikk unna alle gjøremål! Jeg har vært hos fotpleier engang og det var faktisk deilig, og nødvendig..så kanskje jeg også skal unne meg det snart..Blir spennende med konsert i morgen!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg gleder meg veldig til konserten i morgen, og jeg skal fortelle mer om den på søndag :o)) Fotpleie er virkelig noe man burde unne seg med jevne mellomrom, for det er en ren nytelse… Kanskje litt tortur innimellom, men da er det bare så mye bedre når det er over :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg