Jeg skifter ham…

Jeg husker ikke akkurat hvilket år det startet, men det var nok på midten av 80 tallet en gang…. Helt plutselig begynte jeg å bli veldig tørr på hendene, og ingen håndkrem klarte liksom å trekke ordentlig inn for å gjøre huden mykere. Dette pågikk et par år, og så eskalerte det til noe mye verre. Huden på fingrene begynte å løsne. Først så det ut som vannblemmer før det tørket inn å begynte å løsne. Dette var ikke bare ubehagelig men også vondt og sårt.

Jeg var hos flere hudleger og alle som en hadde bare en løsning, smør inn huden med kortisonsalve og bruk bomullsvanter hvis jeg skulle bli for klissete. Å jett om det ble klissete, og etter hvert begynte jeg å bli lei det. Stadig være klinete på hendene, men det ble ingen bedring… Huden skrellet fortsatt av.

Til slutt var jeg så frustrert og oppgitt at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg. Tilfeldigvis var det helsekost butikk i samme bygning, og jeg stakk inn for å høre om de kunne gjøre noe. De kom da med den norske kremen Agrosan, og endelig kunne jeg se bedring. Utbruddene kom fortsatt, men de ble kortvarige og det beste var at jeg ikke lenger gikk rundt å var klissete på fingrene mine 😊 Agrosan er også fin ved solbrenthet, annen forbrenning og sår.

Jeg har akkurat hatt et nytt utbrudd, som har vært ganske ille. Det er på veg tilbake igjen, og på bilde kan du se hvordan det var i dag morges.Jeg vet fortsatt ikke alltid hva som er årsaken til utbruddene, men så lenge jeg har et middel som gjør at utbruddene ikke varer så lenge og som lindrer, kan jeg leve med det. Heldigvis så er ikke alle så ille som nå, og det er en trøst….

Har du sett sånne hudplager og har du prøvd Agrosan?

#hudplager #hudlege #agrosan #plager #hud #utbrudd #helsekost #norsk #blogg

8 kommentarer
    1. Anne Grethe: Jeg har en søster som ogsÃ¥ har noe av det samme, men hennes er mer sÃ¥re enn mine. Uansett er det noe hærk og ikke sÃ¥ festlig Ã¥ ha. Du kan jo tenke deg Ã¥ mÃ¥tte hÃ¥ndhilse pÃ¥ noen med huden flagrende rundt fingrerene… Agrosan salven er helt fantastisk, og uten den kan ikke jeg eksistere, hihihi!!

    2. Uff og uff, dette såg vondt ut. Godt at du har funne ein salve som hjelper. Du får anbefale Agrosan til legen, slik at han veit kva som hjelper, viss andre kom med same plaga.

    3. Oldemorbloggen: Nei det er ikke noe kjekt nÃ¥r dette setter i gang… Der sa du noe!! Jeg har ikke tenkt pÃ¥ at jeg kan tipse legen om Agrosanen, men det skal jeg jammen gjøre :o))

    4. er dette en form for eksem kanskje,synes iallefall det kan se sånn ut,eller att du er alergisk mot enkelte vaskemidler,det er min søster og da får hun masse vonde sår på henda,Agrosan har jeg og det er en god salve til mye ja,håper du blir fin igjen fort

    5. Uff..det så ikke noe behagelig ut! Ikke prøvd den salven du nevner..men bra du har funnet noe som hjelper deg! Jobbet i helsevesenet i mange år, og fikk veldig tørr hud på hendene, pga mye vasking..men dette ser ut som et utbrudd som du sier..kommer kanskje ved stress, eller når kroppen ellers ikke har det bra..? Lykke til..og det ser ikke godt ut..

    6. fruensvilje: Det kan nok være en form for eksem eller allergi… Tror ikke at det er noen form for sÃ¥pe jeg reagerer pÃ¥, men jeg har merket at dersom jeg tar pÃ¥ bilen min nÃ¥r den er skitten sÃ¥ setter det i gang en reaksjon. Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten Agrosanen min, eller godkrämen som min svenske kollega kaller den :o))

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Legene klarte aldri Ã¥ finne ut hva dette var/er, men det kan være stress eller allergi… Jeg vet at hvis jeg tar pÃ¥ bilen min nÃ¥r den ikke er ren, sÃ¥ tar det bare et par timer sÃ¥ setter det i gang et utbrudd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg