Hadde noen fingret på pakken?

På veg hjem dro jeg innom Meny, og handlet noe småtteri… Borte i grønnsaksdisken kom jeg over to typer med marinerte mandelpoteter. De så virkelig innbydende ut, sånn at jeg bestemte meg for å kjøpe med den med hvitløk. Det er den som syntes øverst på bilde her under. Jeg bare la den i handlevogna og rusla videre i butikken. Da jeg kom til kassa og skulle legge den opp på båndet, oppdaget jeg at forpakningen var åpen på ene siden.

Jeg sa fra til damen i kassen, så hun tok den til side mens jeg løp for å hente en ny forpakning. Det lå ganske mange i hylla, og jammen var det ikke like dann med de to øverste jeg tok i. Om dette dreier seg dårlig forsegling hos leverandøren, om noen har fingret på pakken eller en kombinasjon av de to vet ikke jeg. Jeg tok en av pakkene som lå langt ned i stabelen, og den var godt forseglet. Når jeg kom tilbake til kassen, ga jeg beskjed til henne som satt der om hva jeg hadde funnet. Tenkte det var greit at disse åpne pakkene ble fjernet ra hylla, og hun takket for at jeg sa fra 😊

Det har hendt at jeg har funnet varer i hyllene som vært muggete også, og da har jeg også sagt i fra. Til orientering så har jeg ikke opplevd det i noen av Menybutikkene!

Hva gjør du hvis du opplever noe lignende, sier du i fra?

#mat #meny #marinert #mandelpotet #forpakning #mugg #blogg

18 kommentarer
    1. har ikke vært borti en brutt forsegling,men sist jeg handla oppdaget jeg muggen paprika,den gav jeg til ei ansatt som drev og ryddet i grønnsaksdisken,da gikk hun gjennom alle paprikaene etterpå =)

    2. Mariann: Når det gjelder det muggen mat, så syntes jeg at det har skjedd oftere etter at ikke er personalet som stabler i hylla. Her i Oslo kommer noen å fyller på hyllene, og disse setter ikke alltid de eldste varene først… Dette har jeg sett, og kommentert!!

    3. Ja jeg sier ifra..så klart..ikke noe gøy for oss forbruker eller butikken..I dag kjøpte jeg revet ost, for jeg tenke for engang skyld så gadd jeg ikke dra frem maskinen for å rive osten selv..(pleier det) også tenkte jeg at jeg trengte det i morgen også..så tok med en pakke..dette var jo for at det skulle bli lettvint..og jeg åpent pakken rett før vi skulle sette oss, og der var det mugg i mugg…grrrrr…så da var det frem med rivgjernet og rive ost..Jeg skal ned med den i morgen å ha ny!! hihih. så irriterende.. men sånt skjer, det vet jeg..kommer nok til å sjekke pakken bedre herretter.. Ha en god kveld!

    4. Jeg sier alltid fra om jeg finner sånt. Fryktelig irriterende å komme hjem og oppdage det, om man har litt travelt i butikken så er det fort gjort å overse sånt.

    5. Det er viktig å si ifra, men ofte oppdager man det ikke før man kommer hjem. Igår kjøpte jeg et brød, og da jeg kom hjem fikk jeg se at det hadde gått ut på dato dagen før. Jeg tenkte ikke på å se etter for det er sjelden brød har holdbarhetsdato, men nå er det snart spist opp og helt greit var det.
      Da sønnen min var baby, kjøpte jeg grøtpulver som hadde gått ut på dato for flere måneder siden! Jeg leverte pakken i butikken igjen, og oppdaget flere pakker med samme dato, – måtte faktisk langt bak i hylla for å finne noe nytt.

    6. Bra du sa fra. Slikt skulle de som jobber på Meny oppdaget. Men jegt ror det er lenge mellom hver gang man opplever det der. Men det er lurt at vi som kunder er våkne på slikt noe. Reglene er strenge der så en glipp kan skje innimellom.

    7. Haha jeg jobber i matbutikk og kan hvertfall si at det er dårlig forsegling av leverandør. Sliter litt med det samme på varer jeg har i ferskdiskene som har sånn forpakning. Det er det vi kaller for skadet sveis eller skadet forsegling. Det er dessverre noe som kan skje.

    8. frodith: Jeg håper jo alle gjør det, for det er ikke noe hyggelig for de som kommer etter. Jeg har selv fått med meg en pakke med mugg, når jeg har hatt dårlig tid å ikke fått sett ordentlig på pakken. Surt!!

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er akkurat derfor jeg mener at det er viktig at vi alle tar ansvar, for ingen av oss vil jo komme hjem med muggen mat!! Allikevel er det greit å se litt ekstra etter på det vi legger i handlevogna våres :o)) Ha en fin lørdag!

    10. Anne Grethe: Det er veldig kjedelig å komme hjem med muggen mat, og som du sier har man det travelt så er det lett å overse. Jeg skal ikke påstå at det er veldig mange ganger vi har satt oss til middagsbordet/matbordet å skulle kose oss…. Nede i pakken eller posen møtes man av noe loddent og ekkelt, og da er det for sent å bytte det!!

    11. Hanne Beate: Butikkene har ansvar med å gå igjennom hyllene hele tiden, for å forsikre seg om at varene er friske. Har de gått ut på dato kan varene mange ganger selges allikevel, men da bør de flyttes til en annen hylle og informere kunden om det.

      Ofte finner man ut at maten ikke er brukbar før man skal sette seg ned å spise den, og da er gjerne butikken stengt så får man ikke byttet heller.

    12. Helge: Ja butikken har helt klart et ansvar for å sjekke varene sine, sånn at de er friske. Det er jo ikke vi som kunder som skal behøve å gjøre det. Nå vil jeg ikke påstå at Meny er av dem hvor dette skjer ofte, første gangen for meg… Det er andre kjeder jeg har oppdaget dette mer enn en gang. Jeg skal allikevel være mer våken heretter :o))

    13. Tone: I dette tilfelle så tror jeg nok at at det leverandøren som ikke har forseglet varen ordentlig, og når den blir tatt i så åpner den seg helt. Nå har jeg sagt i fra, og jeg går ut fra at de får beskjed :o)) Allikevel er det greit å følge med på det vi legger ned i handlevognene våre :o))

      Et lite spørsmål: Fyller dere opp i hyllene selv hos deg, eller kommer det inn noen i dress å fyller på. Det har jeg nemlig sett noen gjøre her i enkelte butikker!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg