Koble ut litt er godt

De siste dagene har jeg rett og slett koblet ut alt av sosiale medier, nesten da…. Jeg ble helt satt ut etter behandlingen nå mandag, hvor jeg ble skikkelig knadd og det var ikke noe godt i deg hele tatt. Når jeg kom hjem var jeg så sliten i kroppen at jeg bare satt rett opp og ned i godstolen å halvsov resten av kvelden. Jeg følte meg helt apatisk og orket ikke å reise meg for å tenne lys i stua en gang, før det var så mørkt at jeg nesten ikke så noen ting.

I dag er det vel første dagen hvor jeg føler jeg i litt bedre form, og det føltes veldig godt. Skuldre og armer er såre, men ikke så ille at jeg ikke klarte å tenke litt positivt. Avtalte med Anne at vi skulle møtes på Tveita etter endt arbeidsdag, for hun har nemlig fått så lyst til å strikke. Hun hadde sett seg ut et mønster på en lekker genser fra Drops, men dessverre så hadde ikke gavebutikken det garnet hun skulle ha. Derfor bestemte vi oss for å dra videre til Lambertseter for å se om de kunne ha det.

På Lambertseter hadde en virkelig flott garnbutikk med stort utvalg i garn, og veldig hjelpsomme butikkmedarbeidere. De hadde ikke det garnet Anne skulle ha, men fant et annet som hun kunne bruke i stedet for. Hun valgte en lekker grønn farge, som det skal bli spennende å se hvordan blir i genser form.

Klokka begynte å bli mye så vi bestemte oss for å sette oss ned for å spise litt, og vi valgte Jordbærpikene. Begge to valgte Natchos med kylling da det ikke var så mektig, men når maten kom hadde de surret det til å laget en av dem med storfe. Jeg fikk den med kylling, og Anne måtte vente… Hun måtte vente så lenge at hun til slutt ble irritert å gikk til disken for å klage, men da var maten ferdig.

Jeg har hørt så mye om boka “Et helt halvt år” av Jojo Moyes at jeg kjøpte den og oppfølgeren “Etter deg”. Jeg har lyst til å begynne å lese med en gang, men jeg får vel vente til jeg har lest ut Når sypressene hvisker. Jeg har ikke så mye igjen så en liten ekstra innsats på lesefronten, så tar det bare en dag eller to før jeg er ferdig tenker jeg 😊

Da vi skulle dra hjem så var rushtrafikken begynt, og jeg trodde kanskje vi skulle bli sittende i kø. Heldigvis var det ikke så ille, nesten ikke noe i det hele tatt. Litt var det vel når vi kom ned mot Østensjøvannet, men så fort vi kom forbi lyskrysset gikk det radig.

Resten av kvelden har denne damen tenkt å slappe av med boka mi og kanskje litt tv….

#tveita #lambertseter #handle #garn #garnbutikk #strikke #genser #mat #jordbærpikene #natchos #rushtrafikk #shopping #blogg

24 kommentarer
    1. Greit å være litt vekk fra sosiale medier noen ganger :))..lykke til med vontene dine :)) Så mye fargerikt og fint garn..men mange år siden jeg strikka nå…
      Koselig på Jordbærpikene..men dumt de rota med bestillinga da…Har lyst til å lese noe av Jojo Moyes jeg også..får se i løpet av sommeren <3

    2. du er fornuftig som kobler ut alt når du føler det er det rette nå som du får behandling ) og jeg håper virkelig att det gir resultater som er positive.
      Koselig med en dag på byen ilag med gode venner,kjekt å finne behjelpelige ekspeditriser,ikke alle som jobber i butikk som ser kunden

    3. Takk for en koselig dag.
      Jeg har alt begynt å strikke, så nå får jeg håpe den blir bra.
      Blir nok spennende å lese litt også etterhvert.

    4. Er nok lurt å roe ned når kroppen sier i fra..så kos deg! HA en god kveld, og kos deg med boka!

    5. Greit at man bare kan koble ut alle digitale ting noen timer. En god ide og innføre slike pauser så ofte som man kan. En kaffe med en god venn er midt i blinken nå om dagen. Kom nylig hjem fra jobb, fikk vært hos frisøren idag før jobb idag. Det lukta jordbær lang vei rundt i hele byen så nå kan jeg kjøpe jordbær. Skal vel snart finne puta etter en at Kveldsnytt er ferdig via en kjapp tur i dusjen.

    6. Når vi er på hytta legger jeg igjen nettbrettet hjemme for der er det ikke dekning, og det er litt godt. Bra å koble ut internett iblant. Det hender jeg har vært hos helhetsterapeut og fått massasje, og da er jeg helt ferdig når jeg kommer hjem, så det hører nok med. Håper behandlingen din gir resultater etterhvert! 😊 Så koselig dag dere hadde og så fint at hun fikk tak i garn som passet!

    7. frodith: Når tuppene er ute på shopping har vi det alltid hyggelig, men ikke alltid at bankkontoen sier det samme, hihihi! Armene mine er alltid bedre et par dager etter behandling, så derfor er det så greit med noen dager i mellom timene. I dag skal jeg påan igjen, så da vet jeg hva som skje…..!!!

    8. annebe: Av og til er det veldig deilig å bare koble ut ikke være sosial. Den garnbutikken vi var i, tror den het Mitt nøste, hadde så mye flott garn i alle regnbuens farger :o)) Selv må jeg nok vente litt med å ta i strikkepinnene, til armene er i bedre humør.

      Veldig kjedelig at de rotet med bestillingen, spesielt siden vi hadde ventet ganske lenge på maten i utgangspunktet. Ha en fin dag :o))

    9. Margrethe Hjertaas: Noen ganger kan det bli litt for mye av det gode, og da må PC og nettbrett bare få ligge i ro litt. Pleier som regel å legge ut et innlegg om dagen, om hva som har skjedd å sånt og svare på kommentarer. Jeg kommer sterkere tilbake jeg vettu :o))

    10. fruensvilje: De siste dagene har jeg rett og slett ikke orket, og det var nesten litt befriende å ikke slå på PC’n eller nettbrettet :o)) Armene er litt bedre et par dager etter behandling, så derfor pleier jeg å ta behandling mandag og torsdag.

      Akkurat det med å ikke syntes i butikker er et kjent problem i Oslo iallefall. Spesielt i klesbutikker… Ser du ikke ut som et toppmodell og har noen kilo for mye, skjer det i enkelte butikker at man kan bli oversett…!!

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg kom meg faktisk igjennom 4 kapitler i boka jeg leser nå – Når sypressene hvisker. Fin bok, som kan anbefales :o))

      Noen ganger blir det litt for mange tanker oppe i hode, litt fult kan man si, og da må jeg bare gjøre noe annet enn å være på nett. Ha en fin dag :o))

    12. Søtmonsen ): I dag regner det igjen, så det blir nok at jeg krøller meg sammen i sofakroken å leser litt etter behandling… Hvis jeg ikke sovner da, knis :o))

    13. Helge: Jeg tror ikke at vi mennesker er skapt til bare å sitte på nett, og være tilgjengelig hele døgnet. Selv om enkelte ikke tror det, så finnes det faktisk en verden utenfor hjemmet også hvor det skjer mye spennende :o)) Skulle ha vært hos frisøren i morgen jeg, men måtte avbestille siden jeg er tilbake 100% i jobb. Kan ikke gå tidlig fra jobb da. Ha en fortsatt fin dag :o))

    14. Hanne Beate: Jeg tror det viktig for både kropp og sjel at vi ikke sitter å glor på en skjerm hele tiden. Det kan bli for mye informasjon for hjernen å bearbeide. Den trenger å få fri den også :o)) Det er jo egentlig litt fint syntes jeg, og kunne reise et sted hvor det ikke er nettilgang. Da bare MÅ man finne på andre ting å gjøre :o))

      Det tar gjerne et par dager etter behandling før jeg føler meg som et menneske igjen… I dag er en sånn dag, men da skal jeg jo også til ny behandling om noen timer :o)) Håper ikke at jeg får like sterk reaksjon denne gangen, men er forberedt på at det kan bli sånn.

      Bestisen har allerede kommet i gang med genseren sin, så det skal bli spennende å se hvor langt hun har kommet når hun kommer til meg på lørdag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg