Så lekker du er!

Noen ganger så er det sånn at dagen ikke begynner så bra, og man har mest lyst til å bli værende i senga. Dra dyna godt rundt seg å bare ligge å slappe av, og la dagen passere uten å gjøre noen ting. Bak i hode så vet man at ikke kan det, for man har forpliktelser i form av en jobb som venter. Derfor blir det til at man smyger seg ut av senga og gjør det som må gjøres før man må ut av døra.

I går var en sånn dag hvor ingenting stemte da klokka ringte, men så var det en stemme bak i hodet som sa at det er fredag å snart er det helgen her. Da ble det med en gang mye enklere. Allikevel følte jeg at det hang en mørk sky over hode på meg, og i tillegg så frøys jeg så innmari. Jeg var iskald på fingrene, og savnet pulsvantene mine som som lå godt i skuffen hjemme. Så gikk jeg en tur ut på kjøkkenet for å hente en kopp kaffe……..

Ved kaffeautomaten kom jeg i snakk med en kollega som jeg ikke hadde sett på en stund. Noe av det første hun sa til meg var “Så lekker du er”, og pent kledd. Der sto jeg litt smådeppa i mine blå jeans, jeansjakke og en blå genser å så ikke på meg seg selv som lekker. Hun fortsatte med at det er jo så hyggelig å se når noen tar seg bryet med å kle seg ordentlig og matche opp med smykker. Jeg kjente plutselig at jeg ble så utrolig glad for denne kommentaren, og humøret mitt forandret seg. Den svarte skyen jeg følte hengende over hode løste seg opp og forsvant.

Tenk hvilken makt noen få ord har…. De kan enten dra deg ned i søla og få deg til å føle deg liten og sårbar, eller de kan løfte deg opp få deg til å føle deg sterk og modig. Min fine kollega klarte det jeg ikke klarte selv å få lokket fram det gode humøret.

#dårligdag #humør #glede #kompliment #kollega #hyggelig #blogg

14 kommentarer
    1. Åååå så koselig! Ja ord har enorm makt!! også så koselig å få slike gode ord på en dårlig dag…DET varmet tenker jeg.. Herlig!

    2. Det varmer med noen gode ord. Har fri helt til tirsdag men kjipt at det ble slikt vær men uansett tar jeg en dagstur til Gjøvik i morgen. Må komme seg ut av og til, mulig jeg stopepr litt i Oslo på vei hjem men har ikke bestemt meg enda. Fikk vaska litt tøy idag og bra er det, akillisen er bedre men ikke bra enda. Så noen sykkeltur blir det ikke enda på en stund.

    3. Så hyggelig med en kollega som snudde dagen til noe positivt…man burde være flinkere til å si slikt til folk, ikke for mye..men sånn av og til :)) Kos deg med lørdagen <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Du kan tro at det gjorde godt å høre ordene, og hun mente det også :o)) For en gave det er å kunne glede et annen menneske ?

    5. Helge: Ja det varmet godt, og jeg kjenner at jeg blir litt glad nå også når jeg tenker på det. Litt kjedelig at det skal bli regnvær nå som helgen er her, men det er ikke så mye vi får gjort med det. Bare å kle seg riktig, og komme seg ut… Kanskje det blir en fin dag allikevel :o))

    6. annebe: Det var veldig hyggelig, og omtenksomt :o)) Noen er veldig flinke til å gi små komplimenter, mens andre igjen finner det både vanskelig å gi og ta dem. Mange av oss er ikke noe flinke til å ta i mot skryt, ros eller god ord. På en måte er det lettere å takle kritikk og klager, merkelig det der. Ha en strålende lørdag, selv om regnet siler ned o))

    7. frodith: Kollegaen selv var sausa forkjølet og var på veg hjem for å legge seg, så da var det ekstra koselig at hun tok seg bryet med å si noe pent til meg. Å jo da, jeg tror jeg så ganske lekker ut når jeg tenker meg om ??

    8. Åh, så koselig sagt og flott med sånne kollegaer! Det er viktig med ros i hverdagen for å komme litt mer ovenpå og da yter man mer i jobben også.

    9. Hanne Beate: Jeg satte virkelig pris på kommentaren, og følte meg mye bedre etterpå. Damen selv var sausa forkjølet og var på veg hjem for å pleie seg selv. Da var det ekstra koselig at hun tenkte på andre, når hun selv ikke var i form :o))

    10. Den Rutete Skjorta: Dagen i går startet veldig bra, og det fortsatte sånn videre :o)) Det var veldig omtenksomt av henne å komme med sånne hyggelige kommentarer, og det varmet å gjør det fortsatt når jeg tenker på det :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg