Komisk…

Her om dagen var jeg å handlet på veg hjem fra jobb, og det var ikke noe jeg brukte veldig lang tid på akkurat… Skulle bare ha noen småting, så jeg var raskt ferdig. Da jeg gikk inn i butikken satt det noen i annenhver bil omtrent å glodde på hver sin mobiltelefon. Om det gjorde noe viktig eller bare satt å sjekket nettet vet ikke jeg…

Jeg var vel borte i omlag 15 minutter maks, og da jeg kom ut igjen satt akkurat de samme menneskene med mobilen i hånden å glodde på den. Hadde det vært meg hadde jeg nok ikke giddet å sittet inne i et mørk parkeringshus, men heller gjort meg ferdig med det jeg skulle og kommet meg ut igjen…

Nå skal ikke jeg sitte her å rakke ned på andre, for jeg sitter vel nok også å glor og knapper på mobilen min ganske mye. Det har jo blitt sånn at vi nordmenn går rundt med denne lille datamaskinen i hånden hele tiden. Noen går å leser på noe mens de går, mens andre drar den fra med det samme de stopper opp et øyeblikk eller to. Hva gjorde vi egentlig før vi fikk mobiltelefon, kjedet vi oss veldig eller holdt vi på med noe annet kanskje? Jeg for min del hadde alltid en bok i vesken å dro den opp når jeg ventet på t-banen eller satt på den..!

Hvordan er det med deg, er mobilen limt fast i hånden eller bruker du den ikke så mye?

#mobiltelefon #tilgjengelig #avhengig #blogg

12 kommentarer
    1. Jeg har en gammel Nokia til mobiltelefon som jeg bare kan ringe og sende sms/mms med, men så har jeg iPad og den blir brukt mye. Det kan gå utover både søvn og annet jeg burde gjort, så bør helt klart begrense meg. Den er litt tungvinn å ta med seg da, så det blir mest til at jeg bruker den hjemme.

    2. Min er nok ganske sÃ¥ limt fast ja. Merkelig hvor avhengig man kan bli. Med tanke pÃ¥ at jeg er en av de heldige som vokste opp uten data og mobil. De i dag blir jo født rett inn i avhengigheten, sÃ¥ de er jo egentlig “tapt” fra første stund ;s

    3. Jeg bruker faktisk ikke min på så mye..har akkurat fått mobildata..og klarte meg fint uten også..men bruker det litt når vi er på fjellet. ikke ellers..liker ikke å blogge fra mobil. prøvde engang..men skjønte ikke mye..og fikk jo ikke kommentert det jeg ville.. og sjekke fb osv gjør jeg når jeg kommer til en datamaskin. Men daten er klistret til fanget mitt på kvelden..det er den..hihih.

    4. Søtmonsen ): Jeg vet ikke om min er limt fast, men jeg ser ganske mye på den. Bruker den jo til alt som er, og føler at det er noe som mangler hvis den ikke er i nærheten. Jeg vokste også opp uten tlf., og jeg er jo såpass tilårskommen at jeg husker at mann sto i kø for å ringe fra de røde telefonboksene. Ikke alle hadde tlf. Da jeg var lita, huff nå følte jeg meg gammel, knis!

    5. Innimellom ser jeg det på toget. Det er sjelden noen sitter ved en bok eller strikketøy. Det er mobilen som gjelder og ebok og all verdens ting. Hverdagen har forandret seg mye de siste 30 årne. Men det er bra at man kan tenke tilbake innimellom.

    6. Helge: Akkurat det har jeg observert ogsÃ¥… PÃ¥ t-banen satt folk som regel med avisen eller en bok, men nÃ¥ sitter omtrent 90% av de reisende med nesen ned i mobilen… Selv orker jeg ikke det, for da blir jeg reisesyk faktisk. I stedet stÃ¥r jeg Ã¥ observerer mine medpassasjerer :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg