💦 BlĂ„se sĂ„pebobler 💦

Etter at jeg hadde vĂŠrt hos fysio i dag, og var pĂ„ veg hjem sĂ„ jeg noen barn som hadde fĂ„tt en sĂ„nn stor beholder med sĂ„pebobler. De lagde noen enorme bobler som vinden tok tak i Ă„ lĂžftet hĂžyt i vĂŠret. De var sĂ„ fine der de svevde avgĂ„rde, og sola skinte pĂ„ dem sĂ„ de fikk de vakreste fargene. En av dem var i ferd med Ă„ lage en stor sĂ„peboble, men like fĂžr den skulle slippes av gĂ„rde sprakk den. Siden det blĂ„ste sĂ„ fikk den vesle jenta alt sammen over seg. Barna bare lo og lĂžp bortover gressbakken for Ă„ lage nye bobler, og det var ikke vanskelig Ă„ se at de hadde det gĂžy
 

Dette er jo en sommerlek som jeg ogsĂ„ lekte da jeg var liten, men da kjĂžpte vi jo ikke ferdig sĂ„pebobleblanding. Vi lagde den selv, og det fungerte like fint det 😄 Jeg mĂ„ jo innrĂžmme at jeg fikk litt lyst til Ă„ vĂŠre barnslig og lĂžpe rundt pĂ„ gressbakken jeg ogsĂ„, og lage store sĂ„pebobler
 Da hadde vel folk fĂ„tt noe Ă„ snakke om tenker jeg, knis!!

Jeg kjĂžpte en sĂ„nn liten sĂ„peboblebeholder for noen Ă„r siden, ikke for at jeg skulle more meg selv. Det var for Ă„ fĂ„ kattene til Ă„ lĂžpe etter dem, men det var bortkastede penger for de syntes ikke det var noe gĂžy. Det eneste jeg oppnĂ„dde med det var Ă„ fĂ„ et veldig klissete stuegulv
 Jeg har ikke prĂžvd igjen, for jeg tviler pĂ„ at de syntes det er noe mer morsomt nĂ„ đŸ˜șđŸ˜ș

Hvordan er det med deg, fĂžler du deg barnslig i blandt?
GjĂžr du da noen sprell?

#sÄpebobler #leke #barnslig #moro #gÞy #solen #fargespill #barndom #katter #sommer #sommer2016 #juli #juli2016 #blogg

14 kommentarer
    1. frodith: Hihi, det hadde vÊrt veldig moro Ä lage sÄpebobler, spesielt nÄr det blÄser!! Du skal se at jeg kanskje gjÞr det i lÞpet av sommeren :o))

    2. Ja det husker jeg..vi brukte vel zalo..funket bra det..jeg fĂžler meg som en unge mange ganger jeg..nĂ„r jeg skal fĂ„ hundene til Ă„ gjĂžre noe..lĂžper som en gal, eller hoier og leker sprellemann..men gud sĂ„ slitsomt..hihih..kroppen er ikke laget for slikt mer..men sĂ„pebobler burde vi jo prĂžve..og fotografer!! i forskjellige vinker og fasonger..sĂ„ kan du leke litt samtid! Det kan du jo prĂžve…:-)

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Det blir nok dĂ„rlig med lĂžping pĂ„ denne damen ogsĂ„, for kroppen min er ikke like spretten lenger… At jeg ikke tenkte pĂ„ det selv, Ă„ ta bilder av sĂ„peboblene. Det skal jeg definitvt prĂžve en dag solen skinner :o))

    4. SĂ„pebobler er konge bland barna pĂ„ jobben – enten de er 1,5 eller 5 :p
      Og det er jo kjempe moro Ă„ drive med 🙂 Leo ville aldri ha brydd seg om bobler han heller – sĂ„nn gĂ„r det nĂ„r man er en gammel mann :p
      Syns du skulle ha gjort det samme – det viktig Ă„ vĂŠre litt barnslig 😀

    5. SĂ„pebobler er jo gĂžy. Enten med barnebarnet mitt, eller nĂ„r jeg prĂžver Ă„ fĂ„ tatt et blinkskudd med kameraet. Gubben blĂ„ser i hytt og pine og jeg prĂžver Ă„ ta superboblebilder i all slags vĂŠr. Da jeg var liten brukte vi tretrĂ„dsneller og zalo. Mye gĂžy- LĂžp og kjĂžp du ogsĂ„ og slipp deg lĂžs 🙂 Ha en boblende kveld 🙂

    6. Var veldig glad i sÄpebobler som barn..nÄ fikk jeg lyst til Ä kjÞpe det..hehe..takk for pÄminnelsen , kan gjerne vÊre litt barnslig jeg :)))

    7. Den Rutete Skjorta: Toini (dvergpinschere i mitt hjerte) foreslo at jeg kunne leke meg litt med sÄpebobler, og ta med kamera for Ä ta bilder av dem. Det var et veldig bra forslag :o))

    8. MOONBEAMSCORNER: Jeg har ikke fÄtt boblene ut av hode, sÄ jeg kommer garantert til Ä kjÞpe noen sÄ jeg kan leke meg litt. Tenkte Ä alliere meg med en venninne, sÄ kan vi bytte pÄ med Ä blÄse og ta bilder. Ha en boblende fin kveld du ogsÄ :o))

    9. SÞtmonsen ):Det er gÞy Ä hive alle hemninger over skulderen, og bare gjÞre noe sÄnt man er 50 +++++ tihi!! Veldig befriende Ä vÊre litt barnslig innimellom syntes nÄ jeg :o))

    10. annebe: Desto mer jeg tenker pÄ disse sÄpeboblene, jo mer fÄr jeg lyst til Ä leke meg litt. Du skal se jeg stikker innom Ä skaffer noen allerede i morgen, Nille pleier Ä ha noen ved kassen! Ha en fortsatt fin kveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg