🎥 Independence Day Resurgence 🎥

Det begynner jo å bli noen år siden jeg så den første Independence Day filmen i Oslo Spectrum… Noe som var en ganske voldsom opplevelse, men veldig gøy. I går dro Anne og jeg for å se no 2 Independence Day Resurgence på Lørenskog Kino, som er ganske mye mindre enn Spectrum. Jeg husker ikke hvor mange rader det er, men mellom 6 og 7 kanskje :o))

Jeg elsker sånne typer filmer og var veldig spent på hvordan denne oppfølgeren ville være… Mange har sagt at den ikke var noe bra, men jeg ville jo danne meg min egen oppfatning. Ofte er det sånn at når en film får dårlig kritikk, ja da liker jeg den.

Snek meg til noen bilder inne på kinoen, men jeg kan ikke påstå at kvaliteten er noe å skryte av 😏

Nå har jeg ikke tenkt til å skrive en lang avhandling om hva jeg syntes om filmen, for det kan andre gjøre… Jeg kan si at jeg likte den, og angrer slettes ikke på at jeg gikk for å se den. Det var spennende nesten fra første stund, og spenningsnivået bare steg utover i filmen. Det var gledelig å se at noen av skuespillerne fra første filmen var med, egentlig ganske mange.. Noen hadde forandret seg en del, så jeg tror at enkelte som har sett oppfølgeren ikke kjente de igjen. Noen har også sagt at filmen var blottet for humor, men det var helt feil etter min mening. Jeg satt og humret og lo jevnlig igjennom hele filmen jeg.

En oppfølger er mange ganger ikke like god som forgjengeren, og i dette tilfellet så vet jeg egentlig hva jeg mener. Det er litt vanskelig å sammenligne dem, siden det er så mange år i mellom. Teknisk sett har man jo også gått videre, så effektene var jo bedre i den siste filmen.

Før vi gikk på kino var noen timer borte hos Anne, hvor vi satt ute på balkongen å strikket litt å skravlet. Vi spiste ikke noen stor og kraftig middag, men grillet et par pølser som vi spiste i lomper. Litt senere spiste vi litt is og jordbær. Etter at filmen dro vi tilbake til Anne og vi satt å skravlet noen timer, før jeg satte nesen hjemover igjen. På det tidspunktet hadde jeg nyst noen ganger, blitt tett i nesen og følte meg ganske varm. 

Når jeg våknet i dag ut på formiddagen var jeg fortsatt tett i luftveien, men ikke så mye, og med litt feber… Jeg ble liggende litt i senga å dorme sammen med Vinja, som hadde kommet å lå i armkroken min. Hun lå å malte høylytt mens hun glippet med øyene, og på et tidspunkt sovnet vi faktisk begge to. Da jeg kom til meg selv igjen, ja da lå pusen der ennå hun. Til slutt måtte jeg komme meg opp å få i gang kroppen. Det blir nok en veldig avslappende dag i dag uten de store anstrengelser :o))

Ha du sett Independence Day Resurgence, og hva syntes du da om filmen?

#film #kino #independencedayresurgence #lørenskog #lørdag #grilling #lørdagskos #feber #syk #blogg

8 kommentarer
    1. jeg har ikke sett noen av disse filmene,men det er viktig å danne sitt eget bilde på en film og ikke bare høre på hva andre sier om den ) ellers høres det greit ut med en rolig dag,nesten så eg sitt og dupper litt selv her jeg sitter,blir nok en tidlig kveld på fruen

    2. Du må ha god bedring..håper det sklir fort over..nei, jeg ser lite filmer.så har nok ikke sett disse.. Så bra du likte den! Ha en god kveld videre!

    3. fruensvilje: Jeg syntes ofte at de filmene jeg har lyst til å se får dårlig kritikk, og når kritikerne ikke liker filmen… Ja da liker jeg den som regel. Jeg har sittet ute på balkonen en stund i dag og lest. Fikk endelig begynte på boka av Jojo Moyes, Et helt halvt år, og jeg kunne ikke legge den fra meg :o))

    4. Anne Grethe: Jeg liker egentlig å gå på kino, men hvis salen er for stor og det er mange mennesker der får jeg litt angst. På Lørenskog derimot er kinoen så liten at det føles nesen som man sitter hjemme :o)) I går hadde vi plasser bakerst i salen, og der var det sofa :o))

    5. karidansen: Jeg har erfart at hver gang kritikerne slakter en film, ja da liker jeg den. Sånn var det med denne vi så i går også :o)) I dag har jeg virkelig ladet batteriene, og formen har nå kommet seg betraktelig :o))

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har lett for å få feber. Den kommer i løpet av en time, herje en dag og forsvinne like fort som den kom. Formen er ganske bra nå i kveld så jeg tror det er over for denne gangen :o))

      Disse Science fiction filmene er ikke for alle, men jeg elsker dem virkelig :o)) Ha en fin film videre du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg