Det står til liv

Det er ikke så enkelt å holde liv i planter ute på balkongen min, ettersom jeg har glasset inn balkongen. Det blir som jeg har fortalt om før, ekstremt varmt der ute når solen står på hele dagen. Hvert eneste år siden jeg satte opp glassene, så har jeg vært nødt til å skifte planter minst en gang om sommeren. I år derimot har har både mine Spanske Margeritter og Lavendel klart seg veldig bra.

Jeg er så begeistret for Sommerfugl lavendel, og pleier alltid å ha det på balkongen. De tynne bladene på toppen er alltid lilla når plantene kjøpes, men de blir alltid lyse gule etter en stund. Jeg går ut fra at det har noe med varmen å gjøre, for når de står ute i fri luft i varmen blir de ikke sånn.

Da jeg var ute med søppel, tok jeg med meg mobilen å knipset noen bilder av blomstene i potten utenfor inngangspartiet. De er litt spesielle og veldig vakre, vel det syntes nå iallefall jeg :o))

Det er ikke lenge til Hagehortensian begynner å blomstre også… Hvert eneste år klipper jeg den helt ned, og neste vår begynner den å spire og gro igjen. Den blir massiv hvert eneste år, og jeg må sørge for å fjerne nye skudd som sniker seg opp litt lengre bort i bedet.

Jeg satt akkurat å tenkte på at det var på tide å ta seg en tur ut for å vanne litt, men nå kom det en regnskur samtidig som Tor med hammeren dundret litt oppe i skyene. Det ser ikke ut til at det blir langvarig, for jeg kan skimte finere vær bak så det blir nok ettermiddagssol også om litt.

#natur #planter #blomster #spanskemargeritt #margeritter #lavendel #hortensia #hagehortensia #blogg

4 kommentarer
    1. Åh jeg elsker Lavendel, den er så vakker. Kos med blomster, men akk så leit om det blir for varmt, for vått eller for tørt. Selv har jeg byttet ut stort sett alle stemorsblomstene, for de har fått kjørt seg her i Sandefjord, Drukner nesten, så vanner jeg for jeg synes jo de henger og ser tørre ut, men så Uansett blomstene dine var et vakkert skue, takk for titten 🙂

    2. Lavendel lukter jo sÃ¥ godt ogsÃ¥ – i tillegg til at de er fine Ã¥ se til! Hortensia er nydelig. Kanskje verandaen din er fin Ã¥ dyrke tomater pÃ¥. De elsker jo varme. “Solmodne Piibullgjeddetomater”, DET hadde vært noe det! 😉

    3. MOONBEAMSCORNER: Det ser ut til at jeg har klart å finne mengden med vann og når de skal ha det, for i år så ser det ut til at alle plantene storkoser seg :o))

    4. karidansen: Det har blitt dyrket tomater tidligere her i gården, og det fungerte veldig fint. Det ble store og veldig gode tomater :o)) Prøvde meg på poteter også, og jammen fikk jeg til noen middager. Kanskje jeg skulle prøve igjen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg