☔ Etter regn kommer sol 🌞

I går kveld og i natt regnet det ganske mye, men som jeg har sagt tidligere så gjør det ingenting at det regner på natten så lenge det blir fint på dagen. I dag våknet jeg utvilt og fornøyd med at solen kikket inn under rullgardinen. Himmelen er knallblå med noen få lyse fine skyer her og der, som glir sakte over himmelen.

Kattene er trøtte i dag, og vil helst bare ligge å småsove å kose seg…. Ronja hadde fått så veldig mange tover i pelsen sin igjen, og de satt så hardt at jeg ikke klarte å gre de ut. Derfor måtte mor til med saksen, og frøken Lillepuzdatter var avslappet og lot mor få holde på en stund. Jeg ble kvitt endel, men hun har noen igjen som krever litt mer list for å bli kvitt, og det fixer vi.

Jeg skal snart spise frokost, som for mange ville være en lunch, og nyte dagens første kopp kaffe. Skulle nesten tro at jeg nettopp hadde stått opp, men det har jeg ikke. Var oppe ganske tidlig å ryddet litt, ordnet morgenstellet til kattene og vasket håret mitt. Å nå sitter jeg her å lytter til stillheten, som innimellom blir avbrutt av fuglene som kvitrer så vakkert. Sånne morgenen liker jeg :o))

Nå må Pittbulljedda se å sette i gang, har en del å gjøre i dag så da kan jeg ikke sitte her hele dagen, knis. Ønsker alle en strålende lørdag :o))

#lørdag #regn #sol #sommer #sommer2016 #juli #juli2016 #katter #ronja #tover #pelsstell #frokost #kaffe #stillhet #ro #blogg

13 kommentarer
    1. Her i byen var det mørkt hele dagen, og et regnskyld kom over oss på kvelden. Men i dag skinner heldigvis sola igjen, og ingenting er bedre enn fint vær siste helgen før det er jobb igjen 🙂

    2. Ble litt trim for både støvsuger og vaskefille i dag tidlig før jeg tok en kiwitur. Du verden så pent det ble og bedre luft. Etter det så dro jeg til Kalvøya, kan parkere der i 3 timer mot 5 kr, etter det koster det 14 kr timen. Og 3 timer var nok for meg, det var deilig vann og sola stekte mer enn jeg trodde før jeg dro. Burde smurt meg inn før jeg dro men det glemte jeg selvsagt. Det var pent vær da jeg var der, møtte ei lita skur da jeg nesten var hjemme, kom ei kraftig skur litt senere. Hørte torden langt unna, trolig i Oslo. Tar vel et kveldsbad i kveld i tjernet mitt. Man må nyte siste lørdag i juli helt ut.

    3. Regnet her i går kveld også, men i dag har det vært fint i grunn. Men hørte torden i stad så det er mulig det kommer noe uvær etterhvert:) men det er Ok for meg- koselig med regn på kvelden!

    4. Pernille: Jeg slapp ikke unna regnet i dag heller, for etter å ha vært på kino ble vi overasket av styrtregn. Vi så ut som vi hadde badet med klærne på da vi kom inn, men det tørket fort :o)) I morgen er en ny dag, og vi får satse på mer fint vær!

    5. frodith: Vi ble overrasket av et skikkelig regnvær da vi kom fra kino i ettermiddag, og vi ble klissvåte. SIden det er varmt så tørket klærne ganske fort :o))

    6. Helge: Det var jo fint solfylt helt fram til kl 17:30 da vi kom fra kino. Det bøtta ned, og alt jeg hadde på meg av klær var klissvått. Heldigvis hadde jeg en joggebukse hos i et nett så jeg kunne skifte til de andre klærne var tørre. Det tordna ganske bra noen ganger også. Dette var oppe på Lørenskog, men jeg regner med at de ikke var noe bedre her i Oslo.

    7. missmommy.blogg.no: Slapp ikke unna regnet i dag heller gitt, og nei sÃ¥ vÃ¥t jeg ble… SÃ¥ ut som om jeg hadde badet med tøyet pÃ¥. Det tok litt tid innen jeg tørket igjen….

    8. Ja, er det ikke fantastisk at etter regn kommer alltid sol. Med grÃ¥værsdag i Trøndelag i dag, fÃ¥r vi bare hÃ¥pe det ikke tar alt for lang tid i mellom, amen ! SÃ¥ du har hatt kattestell og bedre frokostlunsj i gÃ¥r, herlig 🙂 Slik har det vært her i ferien ogsÃ¥, ikke kattestell, men sein “frokostlunsj”, jeg har døpt om frokosten, he-he 😉
      Nå har jeg allerede jobbet i 1 uke, og er tilbake i normalt gjenge. Så også med blogglivet, hvor jeg i sommer tok en lengre pause 🙂 Godt er det !

    9. toveview: I gÃ¥r endte vi opp med et skikkelig skybrudd, og jeg var ute i det… Jeg ble sÃ¥ vÃ¥t at det sÃ¥ ut til at jeg hadde badet med klærne pÃ¥. I dag har det derimot vært veldig fint, og jeg har sittet ute pÃ¥ balkongen Ã¥ lest det meste av dagen.

      Det kan være deilig med en liten bloggpause innimellom, og ferietiden er jo en tid for familie og avslappning :o)) Hyggelig at du er tilbake, for jeg har savnet deg skjønner du :o))

    10. Ja, svært som været kan variere for tiden 🙂 Så du hadde plutselig utendørs dusj, he-he 😉 Hyggelig å lese bøker og blader å bare slappe av. Så hyggelig at du faktisk savnet meg, det inspirerer videre !!!

    11. toveview: Dusj, ja det skal jeg si deg. Kan ikke huske sist jeg var så våt med klærne på gitt :o)) Klart du har vært savnet, for selv om jeg kanskje ikke alltid er så flink til å legge igjen kommentarer så leser jeg jeg innleggene dine vettu :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg