Botanisk Have på jakt etter humler

Ulykkesfuglene har på nytt hvert ute på tur, og i dag gikk ferden til Botanisk Have på Tøyen her i Oslo. Det ble litt mer besværlig å komme dit enn vi hadde forutsatt, for parkeringsplassen utenfor, hvor vi pleier å parkere, var ikke tilgjengelig. Der holdt de på å rigge opp til Øya-festivalen som snart går av stabelen. Etter en liten sightseeing rundt i området fikk vi plassert bilen på parkeringsplassen ved Tøyen senter, og så gikk vi derfra bort. Det tok kanskje 5 – 10 minutter.

Jeg hadde utstyrt meg med to kamera, et Nikon og et Canon, for å se hvem av dem som tar best bilder. I tillegg hadde jeg jo også min Samsung telefon, som tar veldig bra bilder. De beste humlebildene ble faktisk tatt med mobilen :o))

Til tross for vondter og plager så smiler ulykkesfuglene tappert, knis!! Nei da, så ille har det ikke vært :o)) Bestis Anne har nok kjent på kneet sitt uten at det har stoppet damen fra å skritte over vann og klatre ned bratte bakker. Øyet mitt som var så håpløst i går har ikke vært vondt eller rent i det hele tatt :o))

Dette var bare et “lite” utvalg av alle bildene jeg tok, og det ble ganske mange det også. Jeg kommer til å legge ut noen flere senere tenker jeg, for ellers blir det for mange og det blir bare kjedelig. 

Jeg ble litt overrasket over at jeg fikk bedre bilder med mobilkamera enn med de andre to kameraene jeg hadde med meg. På bildene som var stilt inn på landskap er nok kvaliteten det samme, men de var macro-bildene som var bedre med mobilen. Men med den kunnskapen i bakhånden er det jo greit å bruke mobilen når jeg skal ta å snike meg tett på et motiv :o))

#bestiser #venninnebilde #botaniskhave #tøyen #oslo #natur #blomster #innsekter #humler #humle #ute #utpåturaldrisur #foto #bilder #nikon #canon #samsung #sommer Sommer2016 #august #august2016 #onsdag #blogg

8 kommentarer
    1. Flotte bilder, – ordentlig klare og fine! Det er mye fint å se der og sikkert ekstra mye på denne tiden av året.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg