❤ Tender, love and care ❤

Jeg skulle egentlig ha gjort rent heimen i dag, men så oppdaget jeg i går at det var en del planter som trengte litt kjærlighet… Noen var modne for søppelkassen, mens andre igjen bare trengte litt jord og kjærlighet. Det var en stund siden jeg hadde vist dem litt medfølelse, så jeg tenkte at det var på tide at jeg tok meg i nakken å viet dem hele min oppmerksomhet :o))

Min mor hadde en stor og fin kaktus, som jeg ikke helt vet om var november, desember eller påskekaktus, og den har jeg forsøkt så godt jeg har kunnet å holde liv i. For noen år siden så det ut til at den ikke ville mer, men jeg bestemte å bevare noen av grenene for å se om de ville klare seg. Nå har jeg tre planter som jeg virkelig tar meg av. De og en gammel fredslilje er det jeg har igjen etter min mor, og som hun selv hadde i mange år. Den damen hadde grønne fingre, og alt av planter som hun tok i stortrivdes og hele heimen var full av friske fine blomster og planter… Der er jeg ikke like flink dessverre.

Jeg kan bare ha grønne planter her hjemme, for det er det eneste jeg klarer å holde liv i, og om litt skal jeg løpe litt rundt med vannkannen sånn at de igjen kan strekke litt på grenene og bladene sine :o))

#tender #love #care #planter #natur #grønt #blomster #ompotting #vanne #blogg #sommer #sommer2016 #august #august2016 #torsdag #blogg

6 kommentarer
    1. Så flink du er da..ja jeg har heller ikke grønne fingre som min mor hadde..det går tydeligvis ikke i arv..hihih

    2. De du har ser nå ganske friske ut! Litt moro at du har holdt liv i plantene til moren din. Jeg liker godt grønne planter. Har av og til noen orkideer, men har aldri fått dem til å blomstre på nytt når de først har mistet blomstene. 🙂

    3. karidansen: Skal innrømme at akkurat nå har jeg vært ganske flink til å vanne, og pusle om plantene mine. Jeg har ingen orkideer, for de blomstrer ikke mer enn en gang hos meg heller.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg