Det ble ikke strikketøy og inneliv

I dag var planen å sitte inne å strikke og skravle sammen med bestis Anne, for det var jo ikke meldt noe særlig fint vær. Det dårlige været ble bekreftet da jeg dro opp rullgardinen sånn ca 09:30 i dag. Utenfor så bøttet regnet ned i store strømmer, og det var rene elven nedover bakken fra blokken ovenfor. Det var et perfekt innevær, og da Anne kom sånn et par timer senere regnet det fortsatt. Etterhvert så klarnet det opp og sola kom tittende fram.

Anne og jeg satt og skravlet i stua, men vi hadde ikke funnet fram noe håndarbeide enda. Da ringte mobilen, og det var Terje og M. som lurte på om vi ville være med ut å spise lunch. Først sa jeg nei, for jeg så ikke ut på håret og formen var ikke på topp, men så ombestemte jeg meg for det var så fristende å bli med dem ut en tur. Det ble bestemt at vi skulle dra opp til Mortens Kro oppe i Nittedal, for der har de så innmari god mat, og så var det en sjanse til å komme seg ut av byen en stund :o))


(bilde tatt av Terje, siden jeg ikke tenkte på å ta noe selv)

Det tar vel ikke mer enn 20 min opp til Mortens Kro, og bra var det for magen min sa klart i fra at det var på tide å få i seg litt mat. Anne valgte en speketalerken, Terje og jeg en en club sandwich og M. noe pasta greier. Anne fikk sin mat med en eneste gang, mens vi andre måtte vente en god stund, såpass lenge at Terje gikk inn for å høre om de hadde glemt oss. Det hadde de ikke, og maten våres kom ikke så lenge etter det.

Vi valgte et bord ute, og der satt vi å fjasa og hadde det veldig morsomt. Jeg er sikker på at vi underholdt alle de andre som satt på de andre bordene, but who cares. Det som ikke var like morsomt var at noen veps var litt vel interessert i oss, og jeg er hysterisk bare en kommer i nærheten av meg. På et tidspunkt satte den lille svarte og gule hissiproppen seg på hånden min, og da var det bare så vidt jeg ikke løp hysterisk bort, grøss!!

M trengte et brannslukningsapparat til leiligheten sin, så det ble bestemt at vi skulle dra innom Clas Ohlsson på Strømmen Storsenter. Det var midt i rush-trafikken, men det gikk allikevel ganske radig å komme oss dit.

Det ble ikke noe kaffe hos Mortens Kro, og da jeg er veldig avhengig av noen kopper i løpet av dagen bestemte vi at vi skulle sette oss ned å drikke en kopp når vi kom til Strømmen. Jeg husker ikke hvilken baker vi satt oss ned hos, knis, men de hadde nå i allefall en fantastisk god sucsesskake. Det bare ropte navnet mitt, og da ble det et stykke til kaffen. Kroppen og hode mitt våknet til liv etter kaffen, og jeg var klar til en rask tur innom Clas Ohlsson.

Nå er jeg alene igjen, og har sunket lang ned i godstolen. Er ganske trøtt og sliten så nå skal jeg sitte å sløve foran tv’n en stund. Hvis ikke øyelokkene blir for tunge så skal jeg lese noen kapitler i boka mi.

#vennetreff #venner #utpåturaldrisur #nittedal #mortenskro #veikro #lunch #mat #uteliv #strømmen #storsenter #clasohlsson #veps #sommer #sommer2016 #august #august2016 #fredag #blogg

16 kommentarer
    1. Så herlig! men at en fikk mat før de andre er vel litt uproft..håper det smakte da..det ser ihvertfall nydelig ut..Kos deg i godstolen!

    2. Pernille: Burde kanskje ha holdt meg unna den kaken, etter et sånt kraftig måltid. Så var den så fristende at jeg ikke klarte å la være… Ha en fortsatt fin fredagskveld du også :o))

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Det var kjedelig både for den som fikk maten så lenge før oss, og det samme for oss som måtte vente. Når det er sagt så kan jeg varmt anbefale stedet, for de har veldig mye god mat å velge i :o)) Kos deg videre med fredagskvelden du også :o))

    4. Masse deilig mat i Nittedal kan jeg skjønne. Ikke så opptatt av de kongelige men jeg syns det var trist at det ble skillsmisse. En slik sak er trist unsett men så vidt jeg vet er det første gang det skjer i det norske kongehus. Håper ikke barna opplever noe guffent i den forbindelse og at media respekterer at de vil ha ro. Ikke lett og takle når man er så offentlig som de to er. Håper det blir en blåbærtur her i natt, OL har starta men jeg styrer stort sett unna. Det blir for mye på en gang.

    5. Ja, om man ikke er helt i form så er det godt å komme seg litt ut, og koselig å spise ute med gode venner. Idag striregner det her, men skal visst bli opphold til kvelden og bedre vær imorgen. På en sånn dag er det igrunnen best å være inne, men mye koselig man kan finne på der også. Håper du har en fin dag!

    6. Helge: Ja på Mortens Kro er det så mye god mat å velge i. Alt fra lette salater til kraftige middager, så er du på de trakter burde du ta deg en tur innom. Jeg glemte hele åpningsseremonien for OL, og har heller ikke sett noen øvelser. Tviler på at jeg kommer til å gjøre det også. Ja det er alltid trist når et ekteskap eller partnerskap oppløses, om det er oss vanlige eller kongelige spiller ingen rolle. Forskjellen er bare at alt foregår i full offentlighet for de kongelige. Det er aldri lett for barna, men jeg tenker at de er såpass gode venner at barna ikke blir lidende i stor grad.

    7. Hanne Beate: Det hjelper å være sammen med andre når formen ikke er på topp, så lenge den ikke er helt i kjelleren da. Dette ble en veldig hyggelig dag, og vi storkoste oss alle sammen. Fysj som det regnet i går… Det var som om noen hadde åpnet krana litt høyere oppe, men i dag har det heldigvis ikke kommet noe… Ha en fin dag du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg