Pittbulljedda henta fram husmorgenet

I natt har jeg sovet ekstremt lite, og da alarmen ringte så hadde jeg bare sovet en time. Hvorfor sette på alarmen på en søndag, vel jeg har alltid alarmen på for at jeg ikke skal sove for lenge. I dag var for at jeg skulle være med Anne og Brit ut på litt sightseeing, men jeg var så trøtt og surrete i hodet at jeg orket bare ikke å stå opp. Valgte derfor å bli hjemme, og som et under så gled jeg inn i drømmeland ganske raskt å sov helt til klokka ble 11:30. Helt våken var jeg ikke da heller, men jeg sto nå i allefall opp…

Da jeg sto opp var det sånn delvis overskyet, og sola så ut til å klare å trenge igjennom skyene… Det var dessverre bare en kort stund, for ganske snart så ble himmelen helt grå og regnet begynte å sildre ned fra himmelen. Akkurat det har det fortsatt med…. Det eneste positive med at det regner hver dag, er at jeg slipper å gå ut å vanne i bedene mine.

Siden det ikke var noe utevær benyttet jeg sjansen til å få vasket litt klær og rydde litt i heimen. Så fikk jeg lyst il å bake litt….

Sist gang jeg var innom Meny på Bryn kjøpte jeg en sånn posekake fra Toro til eplekake. Vanligvis pleier jeg å bake et sukkerbrød fra bunnen, men jeg fikk lyst til å sammenligne dem. Jeg hadde heldigvis kjøpt noen epler samtidig, men egentlig ikke for å bake. Det er alltid spennende å prøve noe nytt….

Når jeg var innom Panduro på Nordby Shoppingsenter i fjor en gang, kjøpte jeg en pakke med 3 springformer. Den midterste størrelsen var akkurat perfekt størrelse, så det var bra jeg kjøpte dem. Den gamle jeg hadde fra før ville ha blitt altfor stor for menden røre jeg hadde. På pakken sto det at man skulle bruke 2 til 3 epler, og jeg valgte 3. Det ble litt for mye, så det hadde nok holdt med 2,5 i dette tilfelle. 

Etter 40 minutter kom resultatet ut av, og om jeg skal si det selv så ser den veldig delish ut… Nå har jeg akkurat smakt på den, og den smakte helt delish også. Siden jeg ikke har godt av å spise opp hele kaken alene, gikk jeg over til naboen med noen biter sånn at de kunne kose seg med eplekake til kveldskaffen :o))
Det har jo vært mye diskusjon rundt dette med kake fra bunnen vs kake fra pose, men jeg ser ingen grunn til at man ikke skal kunne bruke posekaken innimellom. I dette tilfelle så syntes jeg at kaken er like god som om jeg skulle ha laget den helt fra bunnen. I tillegg så tok det kortere tid :o))

Søndag er en sånn dag hvor jeg fixer på ting, og nå i kveld er det neglene mine som tenger å fixes. Nå skal gammel neglelakk av, og neglene files og pusses litt. Så tenker jeg at de skal få litt luft noen dager innen jeg legger på en ny lakk :o))

#trøtt #søvnløs #nattesøvn #søndag #regnvær #grått #trist #bake #eplekake #posekake #sukkerbrød #toro #godt #smakelig #blogg

14 kommentarer
    1. frodith: Kaken smakte himmelsk godt, og jeg kjenner lukten av den ute pÃ¥ kjøkkenet… Nesten sÃ¥ den roper pÃ¥ meg, og ber meg hente en bit til, knis! Det er greit Ã¥ vite at man har litt igjen av husmorgenet nÃ¥r det trengs, en gang i blant :o))

    2. Nammm…men jeg skjønner det med hvor mange epler man bruker er litt smak og behag..jeg har eplene mye tettere en du hadde her nÃ¥r jeg baker eplekake..sÃ¥ det kommer nok an pÃ¥ hvor mye epler man VIL ha i kaken det med antallet..Jeg mÃ¥ ha hakkede mandler og perlsukker pÃ¥…da blir den himmelsk!! Men all kake er godt! og denne sÃ¥ veldig, veldig god ut!! Flink er du..og spiller jo ingen rolle om man bruker pose eller ikke..men jeg mener Ã¥ tror at posene er veldig dyre i forhold!! Ha en god natt!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Hmmm, mandler og perlesukker hørtes godt ut. Det skal jeg prøve neste gang. Personlig så syntes jeg ikke at det er godt når det blir for mye epler, men det er jo smak og behag det der. Du har rett, det koster og det lønner seg nok å bake fra bunnen av, men har man dårlig tid så er det greit med en pose :o))

    4. Det høtes ut som du trengte søvnen ) men en blir litt døsige av å sove lenge.Når det regner slik er det greit å hygge seg inne og eplekake er godt da ) har en pose med ferdigmixståande jeg også,helt ok en gang i blandt.Noen er gode og noen har en lite bismak,men en gang iblandt synes jeg også att det kan være ok ) ha en fin mandag

    5. Den så god ut :)) Vi har epler på treet i hagen i år..så blir nok til å lage ei eplekake i løpet av høsten :)) Ønsker deg ei fin uke videre :)) Klem <3

    6. I går søndag tok jeg det med ro, i kurven ligger det endel aviser jeg ikke har lest så det gikk litt tid til det. Ellers var jeg litt ute men før jeg kom så langt hadde jeg rydda kjøkkenet, tatt 2 oppvasker, støvsugd og lufta ut. Man må gjøre litt i heimen tross søndag. Til lørdag skal jeg rett fra jobb til søster og grillmat, hun blir 60 år 15 august så det blir nok litt feiring. Tok en blåbærtur i går forresten men men det var lite mye pga alt regnet.

    7. fruensvilje: Det hjalp med noen ekstra timer skal jeg si deg :o)) Du har helt rett, det ikke alle posemixene som er like gode. Denne eplekaken var av den gode sorten :o)) Jeg koste meg nettopp med et stk til kaffen min :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg