💧Vi er ferdig spylt 💧

I dag skulle jeg normalt ha begynt på jobb igjen etter ferien, men siden borettslaget hadde bestilt spyling av alle rør og sluk måtte jeg ta en ekstra dag. De har holdt på en stund med dette arbeidet, men i dag var det altså min blokk sin tur. Derfor måtte jeg opp grytidlig for å bli ferdig med morgenstellet. Vi fikk nemlig ikke lov til å bruke toalett eller vann, før de hadde vært Inne i leiligheten.

I går ryddet jeg ut av kjøkkenskapet under vasken sånn at de skulle komme til. Det var en god anledning til å få ryddet og kastet litt skrot som hadde samlet seg der. Syntes det har lett for å samle seg i alle skapene mine jeg, veldig irriterende skal jeg være ærlig.

Da de var på befaring tidlig på morningen, spurte jeg når de kom til meg sånn cirka. Det var ikke før litt utpå formiddagen, så da behøvde jeg ikke stresse med å stenge kattene inne på soverommet med en gang. De skjønte at noe var i gjære for de gikk rundt å skjulte på meg hele tiden, og forventet nok at jeg skulle finne på noen fantestreker. 

Jeg fant fram fargeboken og alle tusjene mine, og satt med det… Da ble jeg så engasjert at jeg glemte at jeg måtte på toalettet, eller å se på klokken hele tiden. Tiden gikk ganske fort, og plutselig ringte de på døren. De brukte ikke så lang tid inne hos meg, og det var to av dem. En tok badet, mens den andre tok seg av kjøkkenet. Jeg nevnte for kjøkken mannen at jeg ikke hadde en vanlig pakning i låsen, men en syltestrikk. Det var en løsning jeg kom på da jeg hadde lekkasje, og det viste seg at pakningen var helt oppskalerer. Jeg kikket på syltestrikken etter at han hadde fjernet den, og den var fortsatt i ganske god skikk.

Litt synd at min blokk ble tatt så sent, for da måtte jeg ta en ekstra feriedag… Hadde passet bedre om de hadde kommet i forrige uke!!

#spyling #rør #arbeid #kjøkken #borettslag #fargebok #fargelegging #tusj #katter #feriedag

12 kommentarer
    1. Men deilig å ha det unnagjort hvertfall nå. Og farget litt fikk du også 🙂 Jeg har også hatt fri i dag, fulgt mamma til legen 🙂

    2. Ja det var jo dumt da..at de ikke kunne kommet i forrige uke..Hva gjør man om man ikke kan være hjemme da? NÃ¥r jeg jobbet, sÃ¥ kunne ikke jeg bare ta meg fri…det var bare meg i skranken..og jeg hadde nok ikke fÃ¥tt fri for noe sÃ¥nt…Godt det er unnagjort..men kjedelig dag ogsÃ¥ da..sitte sÃ¥nn Ã¥ vente!! hihih. Ha en god flott kveld!

    3. Greit at slikt blir sjekka. For min del ble kloakken tett hos meg pÃ¥ lørdag og det mens jeg hadde besøk. Det var hun som sa fra sÃ¥ jeg mÃ¥tte ringe etter folk som kunne hjelpe meg. Rett tlfnr fikk jeg av en anna nabo, sÃ¥ det var litt av et styr en stund. Men alt ordna seg til slutt – vaska bade etter en slik sjau. Slikt skjer men det mÃ¥tte skje før eller seinere. Ellers ble inngangspartiene her i blokka rengjort grundig sist uke. SÃ¥ nÃ¥ er alt i orden bÃ¥de her og der hos oss.

    4. Herlig med alt som er gjort,, og er vel ikke så enkelt å få full klaff for alle i blokk. Og de er jo fæle de dårlige naboene som fyller opp i skuffer og skap med skrot når man er uoppmerksomme et øyeblikk 😛

    5. Det er bra å få gjort sånt så at man er sikker på at det ikke går tett. Vaktmesteren kunne kanskje ha låst de inn, men best å være hjemme selv om man har muligheten.

    6. no er iallefall rørene reine ,første gang jeg hører noen spyle røra foresten,sikkert ikke så dumt det nei ) jeg hadde kost meg med en ekstra fridag,men det blir jo ikke penger av det da

    7. frodith: Ja nå blir det sikkert mange år til neste gang de skal gjøre dette, og det er godt å være ferdig med det. I morgen er det tilbake på jobb, og bak i hodet er det litt vemodig selv om det skal bli godt å komme inn i normale rutiner igjen.

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Dersom man ikke kunne ta seg fri, var det et alternativ å levere nøklene til vaktmesteren. Hadde det ikke vært for kattene, ville jeg ha gjort det. Godt det er ovet ??

    9. Helge: Heldigvis så har ikke kloakken vært tett hos meg, men den var det nede i kjelleren for noen år siden. Det resulterte i at når noen over meg dro i snora, så spruta det opp fra mitt toalett, ikke mye gøy å sitte på da, vel det var ikke gøy uansett!!

    10. dedicat: Det vil jo alltid være noen det ikke passer for, når sånne prosjekter settes i gang. Nå er det over, og det blir forhåpentligvis en god stund til neste gang.

    11. Hanne Beate: Hadde det ikke vært for kattene mine, kunne jeg ha gitt nøklene til vaktmesteren. Veldig greit at de passer på dette med rørene, for det blir fort dyrt hvis det blir helt tett.

    12. fruensvilje: De gjorde det samme for noen år siden, og da la de inn strømper sånn at ikke skitten skulle feste seg så godt. Veldig glad for at de passer på disse tingene, for det hadde vært kjedelig hvis det blir tett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg