Skyggekos….

Når Frodith hadde sin konkuranse, hvor vi skulle sende inn skygge bilder til utstillingen hennes…. Ja da deltok ikke jeg, men i dag ble jeg litt, bare litt, revet med å lekte meg litt. Vinja lå å sov nede på matten, og i stedet for å vekke henne for å stryke henne på ryggen tok jeg å skyggekoste med henne istedet.

Hun var helt uvitende om at jeg holdt på å tulle litt med henne, og sov så søtt atte 💤

Rett før hadde hun ligget en god stund i fanget mitt å kost seg en lang stund… Hun malte så høyt å hypnotiserende at jeg sovnet litt jeg også, og skvatt til da en motorsykket drønnet forbi nede i gaten 🚲

Ronja lå oppe på krakken å fulgte med på skyggebevegelsene mine, og syntes at det så veldig spennende ut… Allikevel var det ikke så interessant at hun gadd å hoppe ned fra den gode plassen hun hadde skaffet seg. Det kunne jo hende at søsteren våknet å jaget henne vekk, nemlig.

Det har vært veldig fint vær i dag også, og jeg tilbrakte mesteparten av formiddagen + litt til ute på balkongen. Etter at kirkeklokkene hadde ringt fra seg, var det veldig stille og rolig ute. En sjelden gang ble stillheten brutt av en motorsykkel eller en bil med bråkete motor.

Jeg har vært ekstremt sliten siden fredagens behandling hos fysioterapeuten, som ikke var noen fornøyelse. Det var det samme hvor hun tok på meg så var det vondt, og aller verst var det faktisk rundt albuene mine. Det gjorde så vondt at jeg klarte ikke å være stille eller ligge i ro. Alle steder hun behandlet var smertefulle, og skal jeg bli bedre må hun jobbe med disse stedene også. Resultatet av behandlingen ble jo da at jeg ble ekstremt sliten, og når jeg setter meg ned glir øynene bare igjen… Heldigvis er det litt bedre i dag 😄

Siden onsdag har jeg også vært hos Felix hver ettermiddag og kost masse med han og fóret han, mens mamsen hans har vært på hyttetur. I dag kom hun hjem igjen, og han viste tydelig at han hadde savnet henne 🐱

#skyggespill #skyggekos #skygge #katter #kos #søstre #balkongliv #sliten #trøtt #fysikalskbehandling #behandling #fysio #smerter #kattevakt #ronja #vinja #felix #blogg #september #september2016 #søndag

12 kommentarer
    1. Så kult med litt skyggekos..hehe.. :)) Håper du blir bedre snart, vet jo hvordan det er med smerter..nakke og høyre skulder /arm er mine verste steder.. og behandling hjelper ikke så mye, har nok dessverre blitt kronisk..men noen perioder er bedre da heldigvis :)) Klem og god bedring til deg <3

    2. Tidig…Jeg har også lekt meg litt med skyggebilder i dag, er jo ikke så ofte man får gjøre det her på den “riktige” måten da….
      Nydelig pus, jeg savner min veldig…

    3. annebe: Det har nok dessverre blitt kronisk disse smertene mine også, men de er heldigvis ikke like plagsomme hele tiden. Nå om dagen dessverre er det ikke så veldig bra, og det er litt kjedelig siden jeg akkurat har begynt å jobbe igjen etter ferien.

      Jeg deltok jo ikke i skyggeleken når den gikk her i sommer, men jeg fulgte jo med på bildene. Jeg ble litt revet med i dag, hihihi!!

    4. frodith: Selv om jeg ikke deltok når du hadde konkurransen din, så fulgte jeg med på alle de fine og morsomme bildene :o)) Jeg må jo innrømme at det er jo litt gøy da :o))

    5. maiken: Man må passe på når sola er framme, og i dag har den virkelig vist seg stor og varm. Det var ordentlig sommervarmt, liksom i går :o))

      De er veldig ulike disse to pusejentene mine når man ser de sammen… Ellers er det lett å ta feil av den. Vinja er dronningen, og hun vet det, mens Ronja er mer en rufsetufs… Jeg er like glad i dem begge to :o))

    6. Så koselig med skyggekos! Det er jo topp da! hihih. Flotte bilder! og ja, her har også solen skint fra skyfri himmel! Du må ha god bedring! og ha en god natt!

    7. Så artig skyggebilde da, – du må være med neste gang hun arrangerer skyggeutstilling! Håper du blir bedre av behandlingen hos fysioterapeuten. Der er jo et ordtak som sier at med ondt skal ondt fordrives, og det er nok mye sant i det. God bedring!👍

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Hadde store planer om å komme meg i seng tidlig i dag, men det har ikke skjedd- Nå må jeg komme meg i seng, ellers blir jeg veldig trøtt i morgen…. Det har virkelig vært deilig i dag, og jeg håper det fortsetter :o)) En god natt til deg også!

    9. Hanne Beate: Det var jo litt gøy dette med skygger, så ja, det kan nok hende at jeg slenger meg med hvis Frodith har en ny utstilling :o)) Jeg er redd jeg aldri kommer til å bli bra igjen av skulder og nakkeplagene mine, de har blitt kroniske. Ved behandling roer det seg en god del og jeg får som regel en bedre periode. Forhåpentlig blir det en lengre periode :o)) Ha en riktig god natt!

    10. fruensvilje: De har det veldig fint på balkongen, og når sola kikker inn ligger de rett ut i solsteken å sover. For meg uten pels er det mange ganger for varmt, men så lenge de har tilgang på vann ser det ikke ut til at de bryr seg noe serlig :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg