🎇 En liten utblåsning 🎇

På veg hjem fra jobben i dag var jeg nødt til å dra innom butikken for å handle litt. Det var ikke så mye jeg trengte, men jeg hadde gått tom for brød å noen andre småting. Jeg pleier jo vanligvis å handle på Meny nede på Bryn, men det var sent på ettermiddagen så jeg dro bare rett ned på Rimi. Den ligger ikke så langt unna t-banestasjonen.

Normalt kjøper jeg brød som ikke er så store, omtrent halvparten av vanlig str. Dette hadde de ikke på Rimi, men jeg fant et annet grovbrød som jeg syntes så godt ut å valgte det.

Brødet jeg valgte var ganske langt, og det var så vidt det fikk plass i posen det lå i. Siden jeg skulle skjære det opp valgte jeg å putte en ekstra brødpose utenpå. Den var litt lenger, sånn at jeg fikk laget en knute for at brødskivene ikke skulle ramle ut når jeg kom til kassen. At jeg hadde puttet brødet i en ekstra pose skapte problemer for karen i kassa, for da fikk han ikke strekkoden til å fungere. Han informerte om at han måtte åpne posen, og jeg trodde han bare laget et lite hull der strekkoden var….. Ikke den karen nei, han rev opp posen sånn at den var helt ubrukelig, og du kan kanskje tenke deg hva som “nesten” skjedde da han sendte det nedover båndet. Ingenting holdt brødskivene igjen å de var i ferd med å bli strødd utover samlebåndet. I siste liten klarte jeg å redde dem, men jeg hadde klart å hisse meg opp… Ikke særlig festlig å få brødet strødd utover det møkkete samlebåndet. Ba karen om unnskyldning? Nei det var selvsagt for mye forlangt.

Hadde jeg ikke vært sliten etter en lang da på jobb, så kanskje jeg ikke hadde blitt så forbannet og irritert.

Da jeg gikk bort til bilen som sto alene med flere ledige plasser rundt seg, kom en stor varebil kjørende… Hva gjør han, jo klarer å parkere den store bilen på plassen ved siden av meg. Ikke bare det, han sto så nære at jeg måtte åle meg inn i bilen. Sånt skjønner jeg meg ikke på!! Han kunne jo ha valgt en av de mange andre ledige plassene, men nei!!

Det var dagens lille utblåsning, og det føltes så godt å få det ut før jeg skal krabbe til sengs, hihihi!!!

#sinne #temperament #utbrudd #irritasjon #utblåsning #utenksomhet #brød #parkeringstrøbbel

8 kommentarer
    1. slik oppførsel er unødvendig ja,her hvor vi bor står det lapp om att en skal ha plastposen på brøde og brødposen dei kom i utenpå plastposen,da får dei brukt strekoden uten problemer ) du får gjøre det du også heretter ) men å parkere så tett på det er iallefall unødvendigt,sånt liker ikke jeg heller

    2. Hahaha..syns jeg ser deg..ja det er lite som skal til om man er litt sliten..men du, vist du alltid tar posen på først..også gråposen utenpå..DA slipper du det problemet..parkeringen kan man ikke gjøre noe med..alltid utenksomme sjafører rundt om.. 🙂 Ha en strålende god dag!

    3. fruensvilje: Det var veldig smart, og jeg skal huske på det til neste gang. Oppførselen til butikkmedarbeideren var ikke god, og jeg håper ikke at han gjør dette mot noen andre.

      Hadde det vært meg som kom kjørende ville jeg ha valgt en plass lenger unna, men det er tydelig at alle ikke tenker sånn!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Det med posen på først har jeg ikke tenkt på, for det har ikke vært et problem før. Fruensvilje opplyste meg også om det samme, og jeg skal huske på det til neste gang. Ha en strålende dag du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg