Ikke i slekt med Fetter Anton

Nei, det skal være sikkert å vist…. Tror heller det er mest Donald Duck jeg er i slekt med gitt. Jeg er nå like uheldig som han, og har like kort lunte om ikke kortere. I går fortalte jeg om lysrøret som sluttet og virke under benken, og at jeg hadde kjøpt nytt. Det viste seg at det nye lysrøret jeg kjøpte heller ikke virket. Jeg skjønte jo ganske raskt at det var selve lampen som ikke virket lenger. 

Derfor stakk jeg en tur ned til Clas Ohlsson på Oslo City i lunchen, for å se om de kunne ha en lyslist som kunne passe. De hadde jo det vettu, og jeg kom hjem med en ledlys. Den er av sorten som kan bygges på, noe jeg faktisk har tenkt til å gjøre. Tenkte at jeg skulle ha to stykker over vasken, sånn at jeg ser hva jeg driver med. Så skal jeg kjøpe en til som jeg skal få festet under skapene over den andre benken. Jeg klarer en god del ting her hjemme uten å måtte be om noe hjelp, men å bore hull og sette opp lamper er jeg ikke noe god på. Derfor må jeg få noen til å hjelpe meg med den oppgaven…

Været var helt nydelig når jeg stakk ut sånn mellom 12:30 og 13:00. Sola skinte fra en nesten skyfri himmel, og det var ganske varmt ute. Hadde jeg hatt tid skulle jeg ha kjøpt meg en kopp kaffe å slengt meg ned på en krakk midt i sola. Dessverre så hadde jeg nok å gjøre oppe på jobben, så det var bare å komme seg tilbake å ta fatt igjen.

Naboen stakk innom nå i ettermiddag på en kopp kaffe og en prat… Alltid hyggelig når hun kommer innom. Det er så sjelden at folk gjør det nå til dags, for man skal helst ringe flere dager i forveien, for å lage en avtale. De spontane besøkene er faktisk mer spennende og morsomme.

Nei, nå tror jeg at jeg jesper kjeven min ut av ledd, så det er på tide å komme seg i seng.

#uheldig #fetteranton #donaldduck #lysrør #ødelagt #nytt #sommervarme #sol #varmt #clasohlsson #besøk #nabon #kaffe #trøtt

10 kommentarer
    1. Jeg kjente jo ikke pittbullgjedda igjen jeg da..pÃ¥ bildet ditt..sÃ¥ stassa!! 🙂 Ja noe er det støtt med hus..sÃ¥ syns med lampen..hÃ¥per du snart fÃ¥r litt hjelp da… Ha en god dag!

    2. håper du får riktig så godt lys no da ) jeg skulle hatt bedre lys i taket på kjøkkenet,men mulig jeg bare må kjøpe en bedre lyspære )) spontane besøk liker jeg godt,iallefall om det er til meg folk kommer hi hi

    3. SÃ¥ bra at du har fÃ¥tt ordnet opp i det, – man trenger godt lys over vasken. Vi har led-lyslist over vasken og det fungerer helt utmerket. Koselig med folk som bare kommer innom.😊

    4. Grattis med nytt bilde. Ting tar tiod, jobber seint og tidlig for tiden så det blir ikke alltid mye nok søvn men i natt skalk jeg sove godt. Innimellom må jeg trå til på lørdagene også, jobbhstart i morgen er kl 08. Pent vær om dagen, håper på en blåbærtur til søndag. Etter det en vanlig skogstur alene. det er stille og ppent i skogen. Blir mere og mere farger utover,. bror min skal på jakt til uka, så når jakta er her er det høst. Tar en runde med fjernkontrollen før puta i kveld. Kiwi kan vente til i morgen.

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Knis…, jeg sminker meg svært sjelden, men her om dagen satt jeg Ã¥ lekte meg litt pÃ¥ SnapChat. Der finnes det noen morsomme filtre man jeg bruke for Ã¥ lage selfies, og jeg kunne ikke dy meg. Dette bildet ble resultatet :o))

      Det ordner seg nok med lampen, men det er ikke sikkert at den blir satt opp “akkurat nÃ¥” Ha en fortsatt fin fredagskveld :o))

    6. fruensvilje: Foreløpig ligger bare lyslisten inntil veggen pÃ¥ kjøkkenbenken, men den lyser veldig fint. Blir veldig bra til slutt dette her skal du se… PÃ¥ soverommet og kontoret mitt har jeg satt sparepærer, for Ã¥ slippe Ã¥ skifte hele tiden. Problemet er bare det at de ikke lyser sÃ¥ godt, sÃ¥ jeg har veldig lyst til Ã¥ bytte dem ut, men det er ikke sÃ¥ lett Ã¥ komme til. Kanskje jeg mÃ¥ smiiiiiile pent og vifte ekstra med øyevippene til vaktmesteren, sÃ¥ kommer han Ã¥ hjelper meg, knis!!!

    7. Hanne Beate: Den nye jeg kjøpte har tre felt med ledlys, og den gir veldig bra med lys. Naboen er flink til Ã¥ stikke innom… Har hun lyst pÃ¥ en kopp kaffe og “hart to hart” samtale sÃ¥ ringer hun Ã¥ spør om hun kan komme inn, og er jeg hjemme sÃ¥ er det aldri nei i min munn :o))

    8. Helge: Tusen takk! Det er slitsomt nÃ¥r det blir sÃ¥ mye jobb, og sÃ¥ lite søvn. Jeg har vært der selv, sÃ¥ jeg hvordan det kan være. Det har virkelig vært fint vær i det siste, men i dag trodde jeg ikke det skulle bli sÃ¥ varmt… Bestis Anne og jeg har vært i Seljord pÃ¥ Dyrskun’ i dag, og der ble det hett utover dagen da sola sto høyt pÃ¥ himmelen, puh!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg