🍰 Meg og bakeprogram 🍩

Personlig er jeg en elendig kokk og kanskje den beste bakeren heller, men jeg elsker å se på alle slags program om baking. Spesielt konkurranser hvor ting skal bakes på tid, for da går det ikke alltid ikke etter planen 😱

Det programmet som står øverst på listen er, Hele Storbritannia baker (The big british bakeoff) og de nordiske programmene også. I kveld startet danskene en ny sesong, og der var det ganske mye som gikk feil. Jeg må neste. Syntes litt synd på de stakkars hobbybakerne. I kveld fikk flere at dem problemet med å få moussen sin til å stivne innen tiden var ute.

Jeg lurer på hvordan jeg hadde klart meg, hvis jeg skulle bake noe på tid…. Nei, egentlig ikke for jeg vet at det hadde gått veldig dårlig, hehe, for det går ikke alltid så bra når jeg ikke baker på tid!!  Når jeg tenker etter så hadde jeg nok ikke kommet meg igjennom audition en gang, så jeg får nok heller følge med fra godstolen 😉

#bake bakeprogram #helestorbrittaniabaker #thebigbritishbakeoff #uhell #tidspress uheldig #blogg

16 kommentarer
    1. Moro med bakeprogrammer, jeg følger med når det er norske eller svenske.. Liker å bake også, men bortsett fra brød og rundstykker blir det ikke så ofte :))

    2. annebe: Jeg ser på dem alle, men er nok mest glad i de engelske. Dels for at jeg så det først, og så har de en veldig kjekk dommer i Paul Hollywood ?? Hvis du lurer så er det et familienavn, som går veldig langt tilbake ??

    3. Ja jeg ser litt på sånne program jeg også..og føler med dem..herlighet som de må prestere, under enormt press! Ikke noe jeg ville ha gjort!

    4. Sikkert artig og lærerikt. Alle stasjoner har en egen vri på slike programmer om det er baking, sying eller dansing eller hva det nå er. Ser heller lite på slike ting men burde kanskje ha sett mere på slikt noe. Håper formen din er bedre i dag. Jobber seint hele uka så det kunne vært deilig med ei helg helt alene men de blir det ei. Ha en fin dag.

    5. Helge: Jeg elsker sånne program, om det er fordi jeg digger å se når alt går galt eller om det er selve konkurransen, vet jeg ikke ?? Dessverre har denne hersens forkjølelsen fått et godt tak i kroppen min, og derfor har jeg bestilt time hos legen til litt senere. Så får vi se hva han sier. Ha en fin dag på jobb ??

    6. Åh, det er moro å se på sånt! Jeg leser bloggen http://www.minmatgaleverden.no og hun var med i Kakekrigen et år. Hun skriver så artig og så legger hun ut oppskrifter iblant. Nylig bakte jeg hennes trønderske tekake (gjærbakst) som var veldig god og enkel å lage: http://www.minmatgaleverden.no/2016/09/10/trondersk-tekake/
      Ellers er det jo tid for eplekake nå, og min favoritt er laget av tertedeig i bunn og lokk, med epler og vaniljekrem inni.

    7. Hanne Beate: Din mÃ¥te Ã¥ lage eplekake, pleier bestis Anne og lage den ogsÃ¥….. Veldig veldig god. Selv pleier jeg Ã¥ lage et sukkerbrød, og legger tett med epler pÃ¥ toppen. OgsÃ¥ veldig godt ??

      Jeg skal stikke inn å sjekke ut minmatgladeverden som høres ut som en blogg jeg vil like ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg