Bankkort til besvær

Om jeg bruker bankkortet mitt mer enn andre på min alder, se det vet jeg ikke, men det hadde nå blitt veldig slitt i ene enden. Noe som sikkert kommer av at det har blitt dyttet inn å plukket ut av betalingsautomatene. Ved to tilfeller satte kortet seg fast i automaten, og det var så vidt jeg klarte å få det ut igjen. Nå kunne jeg ha gått inn i nettbanken å bestilt et nytt kort, easy peacy, og kortet hadde kommet innen en ukes tid.

Nå er det sånn at det bildet som jeg har på bankkortet mitt er mellom 15 og 20 år gammelt, så det var på høy tid å bytte det ut. Skal man ha nytt bilde kan man ikke laste det opp selv å legge det på kortet eller bestillingen i nettbanken. Derfor rusla jeg bort i banken i lunchpausen for å ordne det. Jeg traff en veldig hyggelig og hjelpsom ung dame, og ordnet alt sammen. Nytt bilde ble tatt, og selv om det ikke var det vakreste jeg har sett så var det meg. Det lignet mer på meg enn det gamle hvor jeg ikke brukte bilder, og håret var ravnsvart.

Det nye kortet kommer om ca en uke, så nå håper jeg å unngå å sette fast det gamle kortet noen flere ganger innen det nye kommer.

#bankkort #besvær #nytt #slitt #bank #bilde #gammelt #blogg

6 kommentarer
    1. Er DET bilde av deg?? for da skjønner jeg at du mÃ¥ forandre..for der kjente ikke jeg deg igjen..i forhold til andre bilder av deg..SÃ¥ bra du fikk ordnet..kjedelig om de plutselig ikke tror det er ditt kort…det er flaut og ekkelt..hihihih

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Hihihi, jo da det er meg det der skjønner du. Det var sÃ¥nn jeg sÃ¥ ut for 15 – 20 Ã¥r siden. Den gangen jeg farget hÃ¥ret mitt svart, og brukte kontaktlinser. Jeg mÃ¥ nok innrømme at enkelte har sett et par ganger ekstra pÃ¥ bilde Ã¥ stusset pÃ¥ om det faktisk er meg.

      Nå kan jeg jo bruke det bildet jeg tok i dag de nærmeste 10 årene :o))

    3. fruensvilje: Jeg skal si deg at jeg ble ganske heit i toppen nÃ¥r kortet mitt ikke kom ut igjen… Det ordnet seg begge gangene, men jeg skjønte at det var pÃ¥ tide Ã¥ si farvel til det gamle kortet. Hihihi, litt vemodig for vi har hatt mye morro sammen :o))

    4. frodith: Egentlig burde vi få en melding i forkant, når de skal fornyes om man ønsker å gjøre noen endringer. Mitt bilde hadde sikkert blitt værende i 20 år til det, hvis ikke jeg hadde bedt om at det skulle byttes.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg