🎃 Heimen er høstpyntet 🎃

Når høsten kommer så skal det skje forandringer i heimen…. Gardiner skal tas ned å skiftes i stua, duker skal byttes ut og høstpynten skal fram, og fargene er definitivt brun og oransje.

Jeg har holdt på i nesten hele dag med å få alt på plass, sånn at heimen kan gå høsten i møte på en verdig måte:o)) Jeg hadde kjøpt litt nytt hos Casa Design på Lørenskog og på Løiten Lys for en stund siden, som jeg har ventet med å sette fram. Gardinene mine trenger ikke å strykes, for de glatter seg ut når de har hengt oppe en dag eller så. Nå var de ikke så veldig skrukkete akkurat, så de er allerede blitt glatte og fine :o))

Det blir så lunt og koselig inne når man pynter med oransje og brunt over alt… Det er en av grunnene til at jeg liker denne årstiden så godt, alle de varme og fine fargene både ute og inne :o))

Stubben og uglene er kjøpt hos Løiten Lys på sensommeren, og er alle tre lys. Jeg kommer nok ikke til å tenne på dem, for det har jeg ikke hjerte til til. Syntes de er så fine, så de forblir pynt :o))

Disse lyktene kjøpte jeg hos Nille i fjor, og jeg vet at mange syntes de er litt teite, men jeg elsker dem. De er batteridrevet, og bruker ikke så mye batteri heller. Brukte dem ganske lenge i fjor høst, og jeg glemte å ta ut batteriene å de fungerer fortsatt :o))

Lysfatet og lysglassene er kjøpt hos Casa Design på Lørenskog for en stund siden, men jeg fant de først fram i dag. Jeg fylte lysfatet med brunaktige glasskrystaller og metallstjerner, men de er kanskje ikke så lette å se siden bildene er litt mørke. 

Hvis noen lurer på om jeg styrer så fælt i alle rommene i heimen, så gjør jeg ikke det… Det er kun stua som får en make over, mens de andre rommene forblir som vanlig. Det er kun til jul hele heimen blir pyntet opp :o))

#høst #høstpynting #oransje #brun #gardiner #duker # lysglass #lysfat #løitenlys #casadesign #kos #hygge #blogg #oktober #oktober2016

10 kommentarer
    1. Så flotte arrangementer! Skjønner godt at du ikke har hjerte til å tenne på stubben og uglene. Da er de plutselig ikke så fine lenger! Jeg endrer ikke så mye på pynten i heimen (utenom til jul), men det blir jo gjerne litt andre duker om høsten enn om våren og forsommeren!

    2. Ble kjempekoselig, varme fine farger :)) Noen stearinlys er for fine til å tenne på ja, i alle fall må en ha dem lenge først :)) Kos deg i den hyggelige stua de :))

    3. det ble koselig i heimen no ja,kjekt å pynte til hørsten ) gardiner skifter jeg til vinteren og så til sommeren så ,koselig det og en får vasket dem med jamne mellomrom,hygg deg i stua nå som den er så trivelig og lun

    4. karidansen: Tusen takk, hyggelig at du likte det :o)) Jeg hadde en diskusjon med noen en gang om disse lysfigurene fra Løten, om at det var bare ĂĄ brenne… Kunne jo bare kjøpe nye, men jeg ser det ikke helt sĂĄnn jeg da… ;o))

    5. annebe: Tusen takk :o)) Jeg elsker denne tiden hvor jeg fyller heimen med varme gode farger. Jeg vet om flere som syntes det er helt greit å brenne de fine lysfigurene fra Løten, men jeg har jo ikke hjerte til det jeg. Nå har jeg sunket langt ned i godstolen og har tent alle lyslykter å koser meg med en varm kopp kaffe :o))

    6. Så koselig!! ja, det er jo koselig å lage noe spesielt ut av det man selv føler for..så det er jo bare herlig!! kos deg med pynten, og høsten!!

    7. fruensvilje: Ja nĂĄ er det koselig her, og jeg trives sĂĄ godt om høsten med de lune fine fargene. Jeg skifter nok “tema” ofte i henhold ĂĄrstidene i heimen, mer enn de fleste andre. Har nok nedskallert litt i forhold til før. Tror jeg hadde det fra mamma, som ogsĂĄ skiftet gardiner og pynt ganske ofte. Ha en fortsatt fin søndagskveld :o))

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Hehe, jeg bytter vel gardiner og duker og pynt mer enn folk flest, tror jeg. Har det nok fra mamma, som var akkurat like dann. Når det er mørkt ute er det koselig å pynte litt inne, og tenne masse lys for å få trivsel og hygge. Ha en fortsatt fin høstkveld ??

    9. Så koselig med høstfarger og masse lys! Jeg er ikke så flink til å pynte sånn, men bytter på gardiner og så blir det mye pynt til jul.

    10. Hanne Beate: Jeg har nok dette fra mamma tror jeg… Hun var av den gamle skolen, som byttet gardiner til jul, pĂĄske, sommeren, høsten, advent. Jeg er nok ikke like ille, men bytter og pynter ofte :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg