Går du mye på kino?

Jeg må innrømme at det å gå på kino er ikke noe jeg har gjort så mye de siste årene, men så i fjor en gang bestemte bestis Anne og jeg at det måtte vi gjøre noe med. Når venner og bekjente snakket om filmer de hadde vært på kino og sett, så hadde jeg jo ingen mening siden jeg ikke hadde sett filmen. Jeg hadde først en stemme om temaet når filmen dukket opp på DVD.

Det siste året derimot har jeg faktisk vært på kino med jevne mellomrom, og har fått med meg noen av de mest populære filmene som har blitt satt opp.

cinema
Licensed from: adrenalina / yayimages.com

Om noen dager har jeg tenkt å få med meg Bridget Jones baby, og siden jeg har hørt så mye bra om filmen gleder jeg meg virkelig til å se den. Dessuten så har jeg jo også sett de andre to, og syntes at de har vært bra. Vet om flere som faktisk har vært å sett den to ganger, men det kommer nok ikke jeg til å gjøre :o)) Litt senere har jeg tenkt til å få med meg Kongens nei, som jeg mener alle burde se siden det handler om viktig ting som skjedde her i vårt eget lille land da 2. verdenskrig kom hit.

Går du mye på kino?
Har du sett Bridget Jones baby og/eller Kongens nei?

#kino #film #bridgetjonesbaby #kongensnei #blogg

14 kommentarer
    1. Kongens nei kan de tenkes at jeg skal se. GÃ¥r egentlig ikke sÃ¥ mye pÃ¥ kino. siste var pÃ¥ en barnefilm, men SnÃ¥samannen var den siste mest kjente filmen jeg sÃ¥. Filem er best pÃ¥ kino, hverfall sosialt sett. Men da kommer fÃ¥r men med seg all reklamen og parkeringskaos pÃ¥ kjøpet. Ser man pÃ¥ dvd hjemme slipper man reklamen, parkering og mulig dokø. Men hvis det stÃ¥r at filmen starter kl 8, sÃ¥ er det bare tull – mye reklame før filmen starter. Men det er greit med et tidspunkt……

    2. Kan ikke huske sist jeg var pÃ¥ kino..men det er MANGE Ã¥r siden.. Sliter med konsentrasjon nÃ¥r jeg ser film..særlig om jeg da blir sittende i samme stilling..mÃ¥ kunne reise meg Ã¥ tøye ut litt..ellers kommer smertene hele tiden..sÃ¥ sist jeg var pÃ¥ kino, husker jeg med gru..fÃ¥r sååå igjen etterpÃ¥… sÃ¥ nei..mÃ¥ nok nøye meg med filmer i godstolen..men den filmen med britdget kunne jeg ogsÃ¥ tenkt meg..kos deg!! og du har det jo ganske nærme..vi mÃ¥ kjøre en time hver vei..

    3. Jeg gÃ¥r altfor sjelden pÃ¥ kino, men passer pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ med meg en kinoforstilling pÃ¥ min Ã¥rlige Oslo-tur og da som regel pÃ¥ Saga. Jeg har sett den første filmen med Bridget Jones pÃ¥ kino + at jeg har DVDen, – jeg er mest glad i komedie og da passer den godt.😉 HÃ¥per Ã¥ fÃ¥ sett den siste filmen hennes ogsÃ¥, og Kongens nei hadde vært interessant.

    4. Helge: Jeg er sÃ¥ enig med deg nÃ¥r det gjelder reklamen, den varer i evigheter Ã¥ forsinker filmen. Jeg husker ikke om det var like ille nÃ¥r jeg var tenÃ¥ring, hvor jeg faktisk gikk en del pÃ¥ kino. NÃ¥r vi skal pÃ¥ kino gÃ¥r vi helst bort pÃ¥ Lørenskog kino, og da trenger vi ikke Ã¥ bruke bil Ã¥ slipper unna parkeringsproblemene. NÃ¥ som vi skal til Lillestrøm blir det nok litt kaos, kanskje…. Gleder meg nÃ¥ iallefall til Ã¥ se filmen :o))

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Skjønner godt at du ikke gÃ¥r pÃ¥ kino nÃ¥r du blir dÃ¥rlig… Jeg mÃ¥ jo innrømme at det er veldig behagelig Ã¥ synke ned i godstolen Ã¥ se film, men det er ogsÃ¥ veldig hyggelig Ã¥ se film sammen med mange andre. Jeg er ganske heldig som bor sentralt, og kan bÃ¥de dra ned til Oslo Sentrum, Lørenskog eller Lillestrøm i løpet av 15 til 20 minutter. HÃ¥per bare filmen er like bra som de pÃ¥stÃ¥r :o))

    6. Er så mange filmer jeg har lyst til å se, men mange ganger får jeg bare vente til de kommer på DVD ;o Er ikke alltid jeg har tid, og jeg orker ikke dra på kino alene, siden det er en del filmer kjæresten ikke er så gira på å se 😛 Hehe

    7. Hanne Beate: Jeg har sett begge Bridget filmene, men på DVD, så dette blir den første på kino for meg. Jeg kan jo dra ned i Oslo sentrum på en av kinoene der, eller til Lørenskog eller Lillestrøm, og det blir sistnevnte vi skal til denne gangen. Du får nok sett filmen du også, blir det ikke på kino så er det sikkert ikke så lenge til den kommer på DVD :o))

    8. Ikke vært pÃ¥ noen av de filmene og er lite pÃ¥ kino. Men er MYE pÃ¥ dvd 😀 he-he… SÃ¥ har sett dt meste der 🙂 Men altsÃ¥ ikke i TIDE 😛

    9. Søtmonsen ): Det er ikke alltid man har tid til Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ kino, dagene og kveldene er fullboket. For min del blir det kun i helgene jeg fÃ¥r gÃ¥tt, for i ukedagene er jeg for sliten nÃ¥r jobben er over, at jeg rett og slett ikke orker. Jeg sÃ¥ nettopp reklame pÃ¥ en ny norsk film, Børning, som kommer. Den sÃ¥ veldig Ã¥lreit ut, kanskje noe for kjæresten din ogsÃ¥… Mye bilkjøring og rÃ¥ning mm

    10. frodith: Det var jo sÃ¥nn med meg ogsÃ¥ i mange Ã¥r, og jeg fikk med meg det meste pÃ¥ DVD. NÃ¥ gjør jeg det pÃ¥ det pÃ¥ den sosiale mÃ¥ten, med Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ kino. SÃ¥ lenge salen ikke er sÃ¥ stor syntes jeg det er greit, men ellers har jeg litt problemer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg