Fram med pinnene

De siste dagene har jeg kjent det på leddene mine, og spesielt hendene at det er kjøligere ute… De blir vonde og stive når gradestokken krabber ned mot null punktet. Jeg har allerede funnet fram og begynt å bruke noen lette pulsvanter, men det er nok på tide å finne frem noen litt tykkere og lengre noen. 

Jeg strikket meg en del pulsvanter i vinter som jeg også brukte mye, og noen av favorittene har blitt veldig slitt. Jeg må nok finne fram strikkepinnene, og kjøpe noe mer garn å sette i gang en aldri så liten produksjon. Noe garn har jeg, som ble kjøpt på våren, men det var noe duse farger… Jeg har lyst til å strikke noen i litt friske farger, som de jeg nå mer eller mindre har slitt ut er.

Balls with thread for knitting
Licensed from: Oleg Zhukov / yayimages.com

Jeg er ikke så glad i å bruke hele votter, så da er pulsvanter med tommel midt i blinken for meg… :o)) Det er også litt viktig for meg at leddene mine er dekket til og holdes varme, for ellers blir de så stive og vonde at jeg klarer nesten ikke å bruke hendene. Til informasjon så bruker jeg hele votter eller fingervanter når det er skikkelig kaldt ute!

Strikker du mye?
Hva strikker du i så fall?

#håndarbeide #strikke #pulsvanter #votter #fingervanter #hobby #blogg

12 kommentarer
    1. Klarer heller ikke å bruke hele votter så mye ;o liker best sånne små hansker 😀 Kan ikke å strikke, en gang skal jeg nok lære det meg igjen, men blir nok ikke med det første ;o Lærte jo å strikke ei lue på småskolen, men er glemt nå ja ;o

    2. Søtmonsen ): Jeg er nok ikke så veldig flink til å strikke, men det blir da noe ut av det. Pulsvanter er egentlig ganske enkelt å strikke, så det får jeg faktisk til :o)) Er det etter et mønster, hvor jeg må lese meg til hvordan det skal være så går det ikke så bra nei :o))

    3. Pulsvanter er gøy å lage, jeg laget mange i fjor, til julekalenderen min. Som dere kunne vinne 🙂 Moro . jeg må hekle sånne i år også 🙂

    4. Jeg strikker ikke..men fikk noen pulsvarmere for noen Ã¥r siden..og de er flittig i bruk…klarer ikke gÃ¥ med vanter eller votter..fÃ¥r liksom ikke gjort noe da..sÃ¥ kun for Ã¥ varme seg.. vist det er veldig kaldt…

    5. frodith: Det jeg syntes er mest gøy med Ã¥ lage pulsvantene, er jo at jeg kan bruke de mest skrikende fargene jeg kan finne…. Jeg lyser opp der jeg stÃ¥r i høst og vintermørket, og folk glaner som besatte, noe jeg syntes bare er morro :o))

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg liker heller ikke å gå med varme vanter eller votter, så sant det ikke er veldig kaldt ute. Derfor er pulsvanter perfekt, for de varmer på de rette stedene og så får fingrene litt luft samtidig :o))

    7. Strikker veldig mye! Har strikket 3 traktorgensere, ellers blir det mest små prosjekter, som blir kjapt ferdig! Er på utkikk etter noe spennende å strikke nå, som kan være greit å gi i julegaver : )

    8. Jeanette: Det er alltid gøy å ha noen prosjekter gående, og for min del er det for det meste ting som ikke er så innviklet. Er ikke så flink til å lese mønstre, så de fleste prosjektene min er ganske enkle :o)) Lykke til med dine :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg