Noe jeg angrer på

Min kjære mamma var veldig flink når det gjaldt alt av håndarbeide, men det var en ting hun var ekstremt dyktig til. Det var å slå nupreller, og hun forsøkte å lære meg det uten særlig hell. Jeg er kjempeflink til å lage knuter, men de knutene jeg lager er ikke så enkle å få opp igjen. Når man slår nupreller, ja da skal knutene gli på tråden før man drar sammen iflg min mor. Det skjedde ikke når jeg gjorde det, nei de satt helt fast.

Jeg angrer så fælt på at jeg ikke la mer sjel i å lære det, men nå er det for sent…

Det er selvfølgelig ikke for sent å lære seg å slå nupreller, for det finnes kurser man kan ta. Allikevel skulle jeg ønske at det var mamma som lærte meg det.

Her om dagen likte jeg et bilde på Instagram hos Fru Kvist, av et påbegynt arbeid av nupreller. Det ble et par kommentarer frem og tilbake, og jeg fikk opplyst at de faktisk hadde kurs i dette jevnlig. Så nå har jeg tenkt til å sjekke ut priser og tider, og så kanskje jeg faktisk melder meg på, og gjør et hederlig forsøk på lære meg dette :o))

Når man ser på bilde over, så er det veldig lekkert men også ganske pirkete!!

#håndarbeidet #nupreller #hobby #kurs #læring #blogg

10 kommentarer
    1. JA det sÃ¥ jo veldig gøy ut egentlig! Aldri hørt om, eller sett før tror jeg…ikke vist at det er det ihvertfall.. ja, det blir spennende..Men ser jo litt pirkete ut ja..men flott blir det!!

    2. Helge: Jeg har veldig lyst til å lære dette, sånn at jeg kan gå videre der min mor slapp. Jeg har noen uferdige arbeider, som hun ikke fikk klar innen hun døde!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er ekstremt pirkete, og det spørs om jeg har tålmodighet til det hvis det skjærer seg når jeg gjør feil. For det er ikke snakk om hvis, men når, hihihi!!

    4. fruensvilje: Jeg har mange duker som min mor laget, pluss noen som hun aldri rakk å bli ferdig med. Klarer jeg å lære meg dette, så kunne jeg jo gjøre dem ferdig. Jeg sjekket ut, og neste kurs hos Fru Kvist er i januar :o))

    5. Moren min holdt også på med mye håndarbeid, også nupereller. Jeg har flere duker og brikker etter henne. Hun holdt kurs i bygda her, og jeg har arvet et hefte med oppskrifter. Hun lærte meg det for lenge siden, og jeg tror jeg husker det meste. Man trenger en skyffel og tynn tråd + mye tålmodighet for det er jo så pirkete. Håper du får lært deg det, og så er det gøy å kunne et håndarbeid som ikke så mange holder på med.

    6. Hanne Beate: Jeg har også mye arbeid etter moren min liggende, og noe av det bruker jeg også. I tillegg har jeg flere skytler, så det er egentlig bare å sette i gang å lære seg. Det er veldig pirkete, og krever masse tålmodighet det er sikkert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg