Lenge sto vi stille 🚗🚗🚙🚚

I dag var jeg nødt til å komme meg hjem fra jobb før kl 17, for å rekke å sette ut skrot før comprimatorbilen kom. Jeg hadde jo selvsagt glemt hele bilen, men ble minnet på saken da jeg gikk til jobb. Vanligvis så pleier det å være litt kø mellom Oslo City og litt forbi gamle Postgirobygget, men i dag var det omtrent helt stillestående.

Jeg satt å lytta til Outlander på lydboka, så jeg klarte å ikke bli stresset… Plutselig kom en politibil med sirener, men den hadde store problemer med å komme fram. Det sto biler i alle filene på kryss og tvers, og siden det nesten ikke beveget seg fremover klarte de ikke å få flyttet seg vekk. Jeg sto heldigvis lengre frem, helt inntil kanten så jeg sperret dem ikke. Når jeg kom langs jernbanelinjen var det enda flere politibiler, sykebil og en NAF bil. Etter å ha stått der en stund trillet politiet frem en motorsykkel, og deretter en større bil med skader i front. Etter det fjernet utrykningskjøretøyene seg og siden jeg da sto først i køen kom jeg meg raskt avgårde.

Jeg har forsøkt å lete igjennom nyhetene da jeg kom hjem for å se om det sto noe, men det gjorde det ikke. Siden det var motorsykkel mot bil, måtte noen ha blitt skadet men forhåpentlig ikke alvorlig.

Når jeg kom hjem var klokka nesten 17, og jeg så at comprimatorbilen sto lenger opp i borettslaget å fylte opp. Det betydde at de ikke hadde vært nede hos meg enda, og ganske riktig alt som skulle vaskes sto utenfor sjaktene våres. Jeg fortet meg ned i kjelleren og dro ut det jeg hadde funnet fram å fikk satt det sammen med det andre. Vi har ikke hatt noen nyinnflyttere den siste tiden, og derfor var det ikke så mye skrot som var satt ut. Enkelte ganger er det så fult at man nesten ikke kommer fram….

Jeg hadde ikke behøvd å stresse, for de brukte lang tid på øvre del av borettslaget men det er jo sånt man ikke vet i forveien.

#kø #bilkø #bilulykke #politibiler #sykebiler #redningsbil #comprimatorbil #skrot #søppel #rydde #blogg #høstrydding #oktober

6 kommentarer
    1. trist når slike ulykker inntreffer,får bare håpe det ikke var noe alvorlig.
      Så godt å få ryddet slik og bare sette det ut for henting )) sånt liker jeg hi hi

    2. fruensvilje: Jeg har fortsatt ikke klart å finn ut noe om ulykken. Politiet pleier vanligvis å være flinke til å twite om sånt, men jeg har ikke sett at de har lagt ut noe. Veldig praktisk med en sånn stor bil, som kommer et par ganger i året å tar med seg alt man har samlet på seg. Kommer ryddemanien over en, så er det greit å kjøre det bort til gjenvinninsstasjonen selv også :o))

    3. I dag har det vært veldig mye etter E6. Tok bussen fra Kjeller til Teisenkrysset. Og hele veien derifra så jeg politibiler og sykebiler. Tror det var rundt 4 steder jeg så dette på veien.. Så har nok vært en hard dag i dag.

    4. Søtmonsen ): Jeg hørte på NRK P1 før jeg dro på jobb, og da informerte de at det i tillegg til å være ekstremt mye kø, også var skjedd mange ulykker. Noen dager går bare alt galt ute i trafikken!

    5. Hører det er ille på veiene om dagen..stakkars dere.. ja det var et nytt navn på søplebilen..vist det ER det du mener..hihih. Man kan man kaste sykler og stort skrot også? eller er det kanskje bil som tar med til loppis? God å få ryddet opp uansett!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er jo egentlig ikke synd på meg, for jeg kan ta t-banen. Er bare litt lat om dagen, og så vil jeg høre på lydboka mi i fred og ro, hihihi!! Denne bilen med dette flotte navnet er jo en søppelbil, om noe større enn de vanlige bilene. Kjært barn har mange navn vettu, knis!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg