Helgen som gikk

Denne helgen har gått så fort at jeg føler nesten at den er over før den begynte. Når jeg dro hjem fra jobb på fredag var jeg innom Bryn for å handle, og samtidig vaske bilen hos bilvask1.no eller hva det nå var de het. Jeg skal skifte dekk på bilen til onsdagen, og jeg hadde ikke lyst til å levere inn en bil som ikke så ut i det hele tatt. Utvendig var den ikke så ille, men innvendig…… ay ay ay! Innen jeg var ferdig med å handle sånn ca 45 minutter senere var bilen som ny igjen :o))

Når jeg kom hjem hadde forkjølelsen min forverret seg en aning, så jeg begravde meg i en haug med tepper i godstolen å slumret meg igjennom kvelden.

På lørdag våknet jeg med en irriterende tørrhoste, som ikke ville gi seg. Den hang med meg hele dagen, og det var så innmari slitsomt at jeg holdt på å bli gal. Jeg kunne ikke hvile på mine laubær, for bestis Anne skulle komme ved 15 tiden for en kveld med fargelegging, god mat og masse skravling. Innen hun kom måtte badet vaskes og gulvene støvsuges…, gulvene skulle også ha vært vasket men tid og krefter strakk ikke til.

En nabo i oppgangen ved siden av skulle komme innom for å sette opp noen paneler på balkongen, vel det var det jeg trodde vi hadde avtalt. Da han kom stakk han ut på balkongen for å se hvordan det så ut. Så annonserte han at han skulle komme igjen en annen dag å utføre jobben. Jeg ble litt satt ut, for jeg trodde jo at han skulle tette hullet. Det var jo ikke noe å si, for han hadde jo ikke verktøy til å gjøre jobben med seg.

Anne og jeg satt oss på kjøkkenet med fargebøkene våre og hadde en ordentlig koselig kveld. Vi gjorde det enkelt med middagen å laget hamburger, og siden det er noe som ingen av oss spiser ofte, smakte det godt.

Vi hadde et lite avbrekk for å se på Stjernekamp, for vi måtte jo sjekke ut om Knut Arne Sørum gikk videre til finalen. Til vår store glede så gjorde han jo det, så nå blir det utrolig spennende neste uke. Hvem drar i land hele greia, han eller Nicoline?

I dag hadde jeg en sovemorgen, og det var så godt å kunne nyte søndagsmorgenen… Kattene kom sprettene og begge to la seg inntil meg å så sovna vi like godt igjen alle tre. Til slutt måtte jeg nesten bare se å komme meg ut av senga, for jeg kunne ikke bare ligge å dra meg hele dagen heller. Ute blåste det og småregnet så det fristet ikke å gå ut. Tørrhosten fra i går var blitt noe bedre, om det var fordi jeg tok litt sterk hostesaft før jeg la meg eller ikke har jeg ikke peiling på.

Jeg hentet fram husmorgenet mitt, og skiftet sengetøy på senga å fikk satt i gang vaskemaskinen. Så fikk jeg unna en stor oppvask, og ryddet litt opp rundt om kring i heimen. Tydeligvis var ikke formen like god som jeg trodde den var, og jeg måtte bare slenge meg ned i godstolen å slappe av en stund. 

Frokosten ble en mer en lunch, og jeg tok ut bacon fra fryseren å slang dem inn i stekeovnen og så stekte jeg meg et par egg. Kan ikke huske sist jeg spiste egg og bacon, men det var utrolig godt mmmmmm

Da jeg kjøpte planter til balkongkassen og til graven for noen uker siden, ja da kjøpte meg også et par små grantrær som skulle ha på balkongen. De sto i noen ekstremt små potter, og det var på tide å få pottet dem om. Potter hadde jeg allerede skaffet meg, og før jeg laget meg middag gikk jeg ut på balkongen å fikk ordnet dem. De fikk litt vann og kom opp i trebøttene, så kan de stå der til det blir litt kaldere. De skal få komme inn når det blir kuldegrader, så forhåpentlig vokser de og frodes til neste sommer. Klarer de seg skal jeg plante dem ut i bedet mitt :o))

Nå skal jeg lene meg tilbake å nyte “Alt for Norge”, og se hva de har funnet på for aktiviteter til Amerikanerne :o))

#helg #weekend #bilvask #handle #balkong #planter #grantre #fargelegging #vennekveld #stjernekamp #finale #knutanderssørum #plante #høst #vind #regn #kattene #hoste #blogg #høst2016

14 kommentarer
    1. Ja, noen ganger bare raser dagene avgårde, og noen ganger bare sover man seg gjennom en hel helg nesten…eller ikke helt jeg…våkner jo så tidlig atte 😀

    2. frodith: Jeg skulle ønske jeg var som deg, å våkne tidlig altså, for da får man mye mer ut av dagene. Knis, jeg må vel kanskje begynne med å legge meg tidligere først :o))

    3. Noen helger bare forsvinner! Særlig når man ikke er i form, og benytter det meste av dagen til å slumre og gjøre minst mulig… Håper du snart blir frisk igjen! ha en god ny dag!

    4. Det er mange ting man skal gjøre når man ikke jobber – og ikke minst i helgen. Etter jobb idag har jeg lagd middag, vaska opp, vaska gangen og skifta buret til hamstern. Er trøtt her jeg sitter så det blir nok en time på øyet. At det regner og har vært regnvær i hele dag gjør vel sitt også. Håper du er bedre av forskjølelsen.

    5. Helge: Heldigvis er formen bedre, og det var heldigvis bare en liten en denne gangen. Huff det er slitsomt å gjøre husarbeid etter at man kommer fra arbeid. Jeg orker ikke å gjøre så mye av det selv, og da må jeg vente til helgen kommer.

    6. Søtmonsen ): I dag våknet jeg ganske utvilt og i god form, og det var godt… Formen var så god at jeg lot bilen stå, og ruslet ned til t-banen og tok den til byen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg