Noen ganger blir det bare ikke sånn

Det var jo meningen at jeg skulle til Oslo Bymuseum i dag for å se utstillingen Drabantbyen, og jeg gledet meg virkelig til det også. Så er det jo bare sånn med meg da, at fra det ene minuttet til det andre går formen fra sprudlende fin til elendig. Det var akkurat det som skjedde med meg i dag… Alt var helt fint til en stund etter lunch, men så føltes det ut som om noen hadde stukket hull på boblen. Som om noen hadde drenert alt av krefter fra kroppen, og det var så vidt jeg klarte å holde meg våken. I tillegg følte jeg meg skikkelig uvel…

Hvorfor dette skjer har jeg ikke peiling på, men det gjør det fra tid til annen… Da har jeg mest lyst til å krype under dyna å slappe av!!

Jeg bor jo på Oppsal, og jeg googlet litt for å finne et gammelt bilde fra “min drabantby” var ung, og noen bilder dukket opp. Det sto ikke hvilke gate dette er, men det ser ut for meg at den som tok bildet sto i Solbergliveien og knipset bortover Vetlandsfaret. Jeg er rimelig sikker på at det rett sted, selv om ting ser litt annerledes nå. Bilde er fra 1962.

Tilbake til utstillingen, så har jeg veldig lyst til å se den og jeg tenker at jeg skal se den som privatperson en gang i nærmeste framtid. Denne gangen skulle jeg jo ha vært med kunstforeningen.

#drabantbyen #ustilling #syk #uvel #formfall #oppsal #solbergliveien #vetlandsfaret #blogg

10 kommentarer
    1. Kjedelig når formen streiker. Men kanskje du kan få med deg noen av de som var med i dag, slik at de kan gjenfortelle. Men ikke sikkert det var guiding….
      Hørtes i hvert fall ut som en spennende utstilling.

    2. BforB: Man blir frustrert noen ganger, når det blir på denne måten… Det går heldigvis over, stort sett etter at jeg har fått hvilt meg litt. Siden vi var en stor gruppe var det nok guid som ville lede oss igjennom utstillingen. Kan jo hende at det er det hvis man går dit som enkeltperson også, skal undersøke det :o))

    3. fruensvilje: Etter å ha kommet meg hjem og slappet av en stund, rettet formen seg igjen. Nå i kveld er jeg helt fin igjen. Dette formfallet er dessverre ikke noe uvanlig for meg… Like fort som det skjer, like fort kan det forsvinne igjen… Jeg skal nok få sett utstillingen en gang om ikke så lenge skal du se :o))

    4. Søtmonsen ): Med to kosete katter som elsker å ligge i fanget å varme meg, og bli klødd bak øret er det ikke vanskelig å senke pulsen og slappe av :o)) Jeg skal nok få med meg utstillingen allikevel, skal du se :o))

    5. Uff..så kjedelig! ja sånn er det noen ganger..alt går ikke som planlagt..men da er det godt man kan gjøre om i planene..God bedring!!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Det var litt kjedelig, for jeg tenker at det er sikkert lagt inn noe ekstra siden vi var en stor gruppe som kom. Jeg skal nok få sett utstillingen allikevel, så det ordner seg nok :o)) Kroppen min har en tendens til å være litt rampete og ugrei innimellom, og da er det ikke så mye jeg kan gjøre med det.

    7. Kjedelig når man har planer og det ikke blir noe av, men er nok bedre å ta vare på seg selv. har ikke du hatt litt helseplager i det siste. Burde kanskje tatt utvidede blodprøver?

    8. maiken: Jeg er hos legen jevnlig, men det er ikke noe som gir noe utslag på prøvene som vi ikke vet om fra før. Jeg har noe matalergi, og noen ganger skaper de problemer for meg. Melkeprodukter er en av dem. Tror det som var roten til alt ondt i går var en dobbel karamell latte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg