Uheldige meg 😱

Jeg syntes egentlig at det burde være nok at jeg har betennelse i skuldrene, men det ser ikke sånn ut…. Det har de siste dagene kommet en del snø her på Oslo, og det har også blitt ganske glatt enkelte steder. Spesielt nede i gården ber jeg bor er det såpeglatt foran garasjeannlegget vårt. Tidlig på formiddagen drar jeg ned på Plantasjen for å kjøpe granbar til graven. Etterpå dro jeg opp til gravlunden, og pyntet å tente lys.

Det var når jeg kom hjem at jeg var så inmari uheldig….

unlucky carefree business man silhouette
Licensed from: PIXSTILL / yayimages.com

Etter å ha parkert bilen i garasjen var jeg på veg inn… Jeg så jo at det var is i hjulsporene, så derfor gikk jeg forsiktig ved siden av hvor det så ut til at det var fast snø. Det var jo ikke deg vettu, nei da under snøen var det blanke isen å jeg sklei å gikk over ende. Jeg traff bakken først med knærne og deretter rett på skulderen med et brak. Der lå jeg da å kavet en stund, mens jeg skjulte opp mot alle vinduene å håpet ingen hadde sett meg. Det hadde de heldigvis ikke.

Neste fase var da å prøve å komme seg opp igjen, noe som ikke er så enkelt…. Knær som er vonde på en god dag, og skuldre/armer som ikkefungere spesielt godt. Jeg ble sittende å samle krefter lenge nok til at jeg ble klissvåt i baken. Etter mye om og men klarte jeg da å komme meg opp, og på stive ben kom jeg meg da inn i varmen….

Det gikk litt utover hendene mine også, som nå i kveld er blitt veldig stive og vonde. Forhåpentlig har det retter seg igjen til i morgen….

Sånn gikk det altså med uheldige meg i dag…. Har du klart å holde deg på bena?

#uheldig #knall #fall #knær #skuldre #armer #vondt #vinter #snø #is #glatt #blogg
 

12 kommentarer
    1. Uff, det er IKKE moro, nÃ¥r alt bare blir verre og verre… Og det merkelige er at vi blir sÃ¥ opptatt av om noen SER oss 😀 Jeg blir ogsÃ¥ det..Men det er jo smerten og det Ã¥ klare seg man skulle fokusert mest Ã¥ . God bedring <3

    2. godt du ikke braut noe,slike fall er skumle og vonde,ja veldig vonde,får håpe det blir strødd hos dere i dag da.
      Det har vært noen glatte dager hos oss litt tidligere men komunen var fort ute og strødde da.
      Nei en må være forsiktig,håper du ikke er for mørbanka i dag

    3. Uff….og uff..ja det har nok blitt mange knall og fall for folk i dag..tynn snø, over is og frost..Jeg har klart Ã¥ holde meg pÃ¥ bena..men mÃ¥tte bytte sko til de med bedre sÃ¥le..for jeg kjente at det var glatt ja..men gikk veeeeldig forsiktig… fort gjort! HÃ¥per det ikke satt deg alt for mye tilbake..God bedring! og kjøp deg smÃ¥ brodder Ã¥ ha i veska..

    4. frodith: NÃ¥r sÃ¥nt skjer sÃ¥ føler man at alt er hÃ¥pløst, men det er jo ikke det. Det føles allerede bedre i dag, selv om jeg er litt stiv…. Hehe, ja det er rart det hvor opptatt man blir om noen har sett at man har gjort noe rart ??

    5. fruensvilje: Vaktmesteren var ute tidlig i dag og strødde, sÃ¥ nÃ¥ behøver man ikke være engstelig for knall og fall. Kroppen er stiv og fÃ¥tt noen ekstra blÃ¥merker, men det gÃ¥r over etter hvert. Det er jo dette jeg ikke liker med vinteren….

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg må nok kjøpe noen nye vintersko, sånn at jeg ikke ramler flere ganger. Man er jo ikke så ung og sprek og myk i kroppen, som man var tidligere så man må være litt flrsiktkg ??

    7. Stakkars deg da… Har klart Ã¥ holde meg pÃ¥ bena foreløpig i Ã¥r..men gÃ¥r veldig anspent for ikke Ã¥ falle..HÃ¥per plagene dine bedrer seg snart <3<3

    8. Stakkars deg, man må sko seg godt når man skal ut og gå. Jeg har brodder men har ikke brukt de enda men må finne de frem snart. Håper det går bra med deg nå.

    9. annebe: Jeg er livredd for å ramle hver vinter, dels for at jeg nesten ikke klarer å komme opp igjen, men også for at jeg skal brekke noe. Kroppen er jo ikke hva den en gang var. Jeg håper ogzå at plagene avtar snart, men tror nok det tar litt tid før det slipper taket dessverre!

    10. Helge: Jeg har også brodder, men jeg trodde faktisk ikke at jeg kom til å trenge dem. Så feil kan man altså ta ?? Jeg får nok bare være mer forsiktig heretter, for vinteren er ikke over enda!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg