Back to the 80’s

Tidligere i dag rotet jeg i noen gamle fotoalbum, for å finne bilder av pappan min. Jeg fant jo ikke så mange av han, men av meg selv var det jo noen flere da. Tenkte jeg skulle dele et par stykker som jeg fant som var fra 1988/89, og man kan jo trygt si at man har forandret seg fra den gangen. Da brukte jeg ikke briller, hadde mørkt hår (ikke naturlig) og så var det litt mindre av meg!

Dette bildet ble tatt utenfor Top Shop i Oxford Street, London (1989)

Dette ble tatt hjemme i heimen 1988.

Jeg syntes det er gøy å hente fram de gamle fotoalbumene å bla igjennom dem. Bildene som er satt inn der, er helt naturlige uten noen filter eller fix. Alle sammen er tatt med kamera som hadde film, og ikke en minnebrikke. Det var den gangen man leverte inn bildene, og gikk rundt å var spent på hvordan resultatet ble. Ikke alltid at det ble som man håpet, men det var også litt av sjarmen.

En annen ting med å sitte å se på gamle bilder, er jo å se hvordan man selv, familie og venner har forandret seg. Også hvordan områder rundt der man bor har blitt offer for nye byggeprosjekter, som både passer inn og ikke i det hele tatt. For forandringer har det definitivt vært!!

#tilbakeblitt #80tallet #london #oxfordstreet #topshop #hjemme #minner #fotoalbum​ #forandringer #blogg

12 kommentarer
    1. Ja det er gøy Ã¥ se tilbake pÃ¥ bilder..og tenk..vi mÃ¥tte vente lenge pÃ¥ bildene..og noen ganger var nesten alle ødelagt… mye bedre nÃ¥.. 🙂 Flotte bilder!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Å, ja jeg kan også huske at en hel film kom tilbake, og alle bildene var dårlige. Det er så klart enklere og kjappere nå, og det skal vi vel kanskje være glad for :o))

    3. Så fine bilder av deg da! Moro å se på gamle bilder! Jeg var også i London i 1989, men det var i desember på Royal Smitfield Show. Gøy å se på alle severdighetene der + å gå i Oxford Street m.m. Jeg husker det var så billig å ta undergrunnen, så den brukte vi endel for å komme oss rundt i sentrum.

    4. Gøy å se på gamle bilder. Søt både da og nå..selv om en del er annerledes syns jeg du er lik deg også, så du er lett gjennkjennelig..om man ser bort fra hårfargen.. :)) God helg :))

    5. Hanne Beate: Tusen takk :o)) Jeg reiste mye til London på 80 og 90 tallet, og det var alltid så mye spennende å kjøpe. På 80 tallet lå Norge langt etter i mote, make up og musikk. Alt kom så sent hit, og da var det spennende å komme til London. Jeg har bare vært på en musikal i London, og det var så tidlig som 1980. Da så vi på Oklahoma.

    6. annebe: Tusen takk :o)) Jeg har farget hÃ¥ret mørkt helt siden jeg var 23 – 24 Ã¥r gammel, sÃ¥ det er mange som ikke har vist at jeg egentlig er lyshÃ¥ret. Selv syntes jeg at jeg har forandret meg ganske mye, men jeg hører andre sier noe annet :o)) Ha en riktig god helg du ogsÃ¥!

    7. Så viktig å ta vare på gamle bilder, betyr svært mye for meg også. Så kan man mimre og le litt av klær og hårsveiser og savne sitt unge fjes. Pene bilder av deg.

    8. maiken: Tusen takk :o)) Både klesmoten og hårmoten har forandret seg en god del siden 80 tallet, og det veldig gøy å se på de klærne vi gikk i. Jeg har spart på noen få plagg, som jeg likte å gå med. Dessverre så har de krøpet veldig der de har hengt oppe på loftet, hihihi!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg