Status nakke/skulder: ikke bra

Nå har jeg vært hjemme fra jobb i 14 dager, og bedringen har ikke kommet som jeg håpet den ville gjøre. Derfor satte jeg klokka på tidlig i dag, sånn at jeg fikk ringt legekontoret med en gang telefontiden åpnet. Jeg håpet at jeg skulle få en time tidlig, men den tidligste de hadde var kl 11:45 så jeg tok den. Siden man aldri vet når man får time når man ringer, er det alltid best å få unna morgenstellet først. For det kan hende man er så heldig at man får time med det samme, og da er det bare å svinge seg rundt å komme seg avgårde.

Doctor wearing lab coat
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

Det er ekstremt vanskelig å få parkert utenfor Samfundshuset, hvor legekontroet ligger, på grunn av byggeprosjektet på Oppsal senter. Allikevel tok jeg sjangsen å kjøre bort. Jeg fikk selvsagt ikke parkert, og måtte kjøre ned et par gater. Det var så vidt jeg klarte å kjøre opp på parkeringsplassen og snu pga alle bilene som sto parkert nær oppkjøringen.

Legen sykemeldte meg videre til og med 30.11., hvor jeg skal tilbake til ham igjen. Han sendte også henvisning til en kiropraktor/manuell terapeut for videre utredning. Jeg er med på alt jeg hvis det kan gjøre at jeg blir fortere bedre, og kan komme tilbake til en normal hverdag igjen. Det er ikke noe morsomt å gå hjemme sånn. Smertene i skulderen, for det meste høyre, gjør at jeg blir veldig trøtt å sliten så jeg orker ikke så mye..

Autumn foggy mountain scene. Fall rain and mist
Licensed from: weise_maxim / yayimages.com

Utenfor vinduene mine er det mørkt og grått, og regnet høljer ned i bøtter i spann… På morran var det bare tåke, men etterhvert begynte det å blåse og så kom regnet. Hihihi, jeg får som moren min pleide å si, “Det er godt vær ute og være inne i”

Nå skal PC’n klappes sammen, for det var dette skulderen min tålte i denne omgangen.

#legebesøk #lege #sykemelding #skuldre #vondt #smerter #utredning #vær #tåke #regn #uvær #blogg

14 kommentarer
    1. Det var kjipe saker, blir en langvarig greie for deg dette. Håper du blir fort bra med hjelp av kiropraktor. Parkeringskaos kan mange havne i , lukeparkering på glatt føre er neppe man gjør hver dag. Var noen timer i Oslo, området Voksenlia – Holmenkollen igår kveld. Så at tåka lå tett der oppe, så kom regnet. Blir det kaldt nå blir det “moro” på veiene.
      Men det er ikke første gang vi har slikt føre, det skifter fort. God bedring til deg.

    2. Uff..ja det høres ut som du vil slite en stund med dette da..så kjedelig!! Fortsatt god bedring!! Lurt å prøve litt annet..

    3. Huff da, god bedring! Håper på snarlig bedring og gjenopptatt jobb-liv, krysser fingre for det. Mystisk og tåkefullt bilde. Det er kanskje beskrivende for tilstanden din også. Det er ganske så grått nå, men jeg skimter små bruddstykker av natur i det fjerne. Det sier at det er håp, he-he 😉 Dette var en fri tolkning, men godt ment. Synes at et legekontor bør ha godt med tilgjengelige steder i umiddelbart nærhet for syke pasienter. Det bør da være regler for det???

    4. Så bra du får behandling hos kiropraktor eller manuell terapaut, – det burde hjelpe. Her var det også regn og grått idag, men nå har sola kommet. Håper det har blitt fint vær hos deg også! Riktig god bedring!💕🍀

    5. Helge: Tusen takk :o)) Jeg håper ikke det at det blir langvarig, men er redd at det kan bli det. Oslo er ikke det den letteste byen å parkere, i sentrum eller utenfor. Her oppe hvor jeg bor der det blitt ganske ille de siste årene, og det blir ikke bedre heller!!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Jeg kommer aldri til å bli bra i skuldrene, men kommer legen eller terapeuten opp med noe som kan gjøre at den fungerer uten alt for mye smerter, ja da er jeg superfornøyd. Jeg prøver hva det er jeg!!

    7. Søtmonsen ): Gråværsbildet beskriver egentlig humøret mitt om dagen, for det er deprimerende å gå rundt med vondt hele tiden. Man sitter å ser på alt man skulle ha gjort, og så orker man ikke. Håper terapeuten kommer opp med løsning for meg :o))

    8. toveview: Tusen takk :o)) Bildet var nok ikke tenkt sånn, men det beskriver nok humøret mitt om dagen. Litt deppig og oppgitt. Det var akkurat samme været på formiddagen i dag også, men så på ettermiddagen sprakk det opp og sola skinte å varmet ordentlig :o))

      Vi er nok ganske heldig vi som bor i Oslo, for vi har ikke så langt ned til sentrum hvis det er behandling som trengs. Når jeg skal til kiropraktoren/manuell terapeuten, så tar det meg ikke lang tid å komme dit.

    9. BforB: Tusen takk ? Kroppen min er utslitt over alt, så jeg blir dessverre aldri helt bra igjen, men om de kan få den någenlunde funksjonabel så skal jeg være fornøyd :o))

    10. Hanne Beate: Det var kjukk tåke på formiddagen her hos meg, men på ettermiddagen kom sola og skinte opp så jeg ble rent i godt humør. Jeg er veldig spent på hva denne terapeuten skal gjøre, men hjelper det blir jeg kjempefornøyd :o)) Tusen takk ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg